Miért akkor menne oldalra a hátsó kerék, ha kanyarodás után hozom egyenesbe a kormányt?
Kezdő vagyok még vezetés terén, és most esett hó, és ugye természetesen van téligumi, de meglepődtem amikor ennek ellenére 20km/h körül kanyarodtam, és addig simán ment m,inden, még nem egyenesbe nem kezdtem tekerni a kormányt, és csúszott a kocsi hátsó kereke oldalra.
Most miért akkor kezd csúszni, mikor már egyenesbe vannak az elsők?
Nem inkább kanyarodás közben kéne megcsúszni?
És nem arra van a téligumi, hogy ne csúszkáljon a hóba a kocsi 20km/h nál meg főleg!
"A terhelés az első kerekeken van,"
Tehát ha berakok a csomagtartóba pár cementes zsákot, akkor nem fogok csúszni kanyarodásnál?
A kerekek általában nem egyenletes kanyarodáskor szoktak megcsúszni, vagyis ha már egyszer sikerült ráfordítani az ívre (nem a ráfordulás közben csúszott meg), akkor azon az íven ítéletnapig körözhetsz - vagy amíg el nem fog alólad az út.
A megcsúszás terhelésváltáskor következik be. Vagyis mikor elkezded ráfordítani a kanyarra, esetleg mikor kanyarban fékezel vagy gyorsítasz, vagy amikor a kanyar végén visszaállsz egyenesbe. Ekkor változik az autóra ható gyorsulás mértéke, aztán lehet, hogy nem lesz elég a tapadás.
Kanyarból kifelé pedig nem is nehéz besokallni: befelé menetben "megijed" az ember a kanyartól, óvatosan közelíti meg, de mikor már benne van és látja, hogy nem esik ki, kicsit felbátorodik. Lehet, hogy te is kicsit rálépsz a gázra, óvatosan gyorsítasz, a kanyarból kifelé pedig gyorsabban egyenesíted ki az ívet, mint ahogy ráfordultál. Ez pedig már sok a hátsó kerekeknek és elindulnak valamerre.
"És nem arra van a téligumi, hogy ne csúszkáljon a hóba a kocsi 20km/h nál meg főleg!"
A téligumi nem varázsszer, amitől a tökig érő hóban is úgy tapad az autó, mintha betonba lenne öntve és a tükörjégen is mehetsz 200-zal, mert úgy lehet vele lassítani, hogy megfejeled a kormányt. A téli guminak is megvannak a maga határai: hóban, jégen, latyakban még téli gumival sem tudsz olyan tapadást elérni, mint nyáron, a száraz, forró aszfalton. Viszont jobb a helyzet, mint a sprőddé váló, teljesen másra optimalizált mintázatú nyári gumikkal.
A cementeszsákokra visszatérve: igen, Ladákba szoktak tenni hátra mondjuk 2x50 kilót nehezéknek. A Skodákba (legalábbis a farmotorosokba, aminek az eleje nagyon könnyű) meg előre a csomagtérbe.
Ha hátsókerékhajtású a kocsi és nincs mindenféle elektronikus menetstabilizáló kütyü benne, akkor kanyarból kifelé gázadásra is gyönyörűen keresztbe tud állni. Ha bármilyen téli Ladás videót megnézel ezt láthatod. Nyáron, jó tapadásnál ezeknek a kocsiknak nincs annyi ereje hogy keresztbevágják magukat gázadásra, de télen a lecsökkent tapadás miatt igen.
Gondolom kezdő sofőr vagy, de persze az is megeshet hogy csak nem vezettél még eleget télen - egy jó megoldás van: kicsit utánanézni annak hogy hogy is kell télen vezetni (vannak erről elfogadható írások a neten, meg itt is kaptál pár tanácsot), utána pedig kimenni valami üres placcra valamelyik családtaggal akinek több a rutinja. Azért kell az üres placc, hogy kipróbálhasd mi történik ha jeges/havas úton elkezded izomból taposni a féket, elrántod a kormányt vagy kanyarodás közben hirtelen gázt adsz.
Pl. az első jeges szombat reggelen a Győr Komárom felőli végénél lévő gokartpályán 4 autó is körözött, gondolom főleg fiatalok akiknek itt az ideje rutint szerezni. Egy Megane-os pl. nagyon szépen lecsúszott a fűre - de jobb ha ott tanulja meg mintha végighúzza a parkoló autóm oldalát. Vagy a távolsági buszét/kamionét kint az országúton...
"Tehát ha berakok a csomagtartóba pár cementes zsákot, akkor nem fogok csúszni kanyarodásnál?"
Nyilván amikor 500 kg a kocsi hátulja nagyon sokat jelent 3 20 kg-s zsák...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!