A rend tisztelt őrei miért nem mernek járőrözni éjszaka a HÉV vonalai mentén? Az már rasszizmus lenne?
Általános jelenség lett,hogy szinte minden főbb úton találkozhatunk /éjszaka is/ a járművükben gubbasztó, sebességmérő közegekkel,miközben heti szinten szétlopkodják a rézkábeleket valamely HÉV pályáról..
Ezekszerint több bevételt jelent az államnak az autósok megkopasztása,mint pótolni az ellopott kábeleket?
A rend tisztel őreinek (nem meglepő módon) van főnöke, aki megmondja hogy mit kell csinálniuk. Ha azt mondják nekik hogy 8526-os számú útra álljanak ki trafizni akkor azt kell tenniük, mert ha helyette a HÉV mellé mennek ki az függelemsértés, és fegyelmit kapnak.
Szóval ne a járőröket szidd, ők csak a végén vannak az egésznek, fent van baj.
Egyébként meg inkább szedjék ki a részeg hülyegyereket aki diszkóból megy hazafele mielőtt elüt valakit, mint hogy elkapjanak egy kábeltolvajt, aki kap egy pénzbüntetést vagy egy felfüggesztettet, aztán ahogy a sín mellől jön a következő kollégája befejezni a melót.
És el is értünk a jogalkotási problémákhoz, de ez meg egy végtelen téma.
A "megkopasztásról" meg annyit hogy senki sem üti a fejed hogy 90-es táblánál kiló hússzal menj, ha meg már elég bátor vagy és annyival mész akkor legyen vér a f*szodban ahhoz is hogy befizeted a csekket ha megfognak, és nem rinyálsz. Én sem tartom be mindig a sebességhatárokat, de ha csekket kapok azt be fogom fizetni, és nem a rendőrt fogom szidni aki a fényképet lőtte.
Köszönjük, végre megvan!
Kedves olvasóink, a mai cigányozós kérdésünket olvassák.
"Ezekszerint több bevételt jelent az államnak az autósok megkopasztása,mint pótolni az ellopott kábeleket?"
Igen, több bevételt jelent. Kell hozzá egy járőrautó, egy sebességmérő lézer, valamint két rendőr. Kiállnak az út szélére, mérnek, minden automata és tényleges munka nélkül megy napi pár tízezer-százezer forintnyi bírságbevétel az államkasszának. Ennek nagy részét be is tudják vasalni a megbírságolt sofőrön. Igaz, a gyorshajtási bírságokat kiszabó kapitányságon meg dolgoznak vele egy sort, de vannak ott elegen, majd megoldják.
Ezzel szemben a HÉV-vonalak mentén 1-2 rendőr semmit sem tud tenni. Egy járőrpár egyszerre csak egy vonalon tud járőrözni, a többit attól még szétlophatják. Legalább vonalaként két rendőr kellene, de még az sem biztos, hogy elég lenne.
És ha el is kapják az elkövetőket, azzal sincsenek előrébb. Találnak náluk pár méter kábelt, amit elloptak, abból bűnjel lesz, beviszik őket, előállítás, kihallgatás, jegyzőkönyv, esetleg vizsgálati fogság. Azt persze nem nyögik be, hogy hol adták el a rezet, de előbb-utóbb úgyis kiderül. A MÉH-telepen persze nem tudnak semmiről, ezek a dakoták nem is voltak itt, soha nem is látták őket. Na, jó, talán egyszer-kétszer hoztak valami kábelt, de ők aláíratták a papírt, hogy nem lopták. Na és? Honnan tudnák, hogy ez a HÉV mellől van?
Nyomozás lezárul, dakotáék mennek vissza lopni, az ügyészség tologatja az aktát, igazából ők sem akarnak dolgozni. Végül kapnak a bíróságtól pár hónapot, esetleg egy évet, mert a nyakukba varrják még a közlekedés biztonsága elleni bűncselekményt is. De inkább pénzbüntetést szabnak ki, esetleg közérdekű munkát. A pénzbüntetést nem fizetik be, közérdekű munka címszó alatt alszanak az árokparton pár napig, a börtönben meg még költeni is kell rájuk. Szabadulás után meg mennek vissza kábelt lopni.
Tehát ha elkapják a kátrányos helyzetűeket, eredmény nincs, ellenben munka és kiadás bőségesen van. Sokkal jobb a mérlege a traffipaxozásnak vagy az "addig keresgélünk, míg nem találunk valami hibát" jelszó alatti bírságolásnak.
2..Te nagyon beflash-elted hogy mi a problémám!
Nem a traffipax miatt óbégatok,nem jutott el az agyadig?
"mint hogy elkapjanak egy kábeltolvajt, aki kap egy pénzbüntetést vagy egy felfüggesztettet, aztán ahogy eltűnik a sín mellől jön a következő kollégája befejezni a melót" :)
A többi csak a személyes véleményem. De egyébként a #4-es kolléga kifejtette bővebben is.
Egyszerű ,kerülniük kell az orkokat !
Mert Budaőrsön is két szolgálatban lévő rendőrt agyaltak el ...
Hallod inkább radarozzanak ......
Valószínűleg profi csapatról vagy csapatokról van szó, akik jól ismerik a HÉV energetikai hálózatát és felügyeleti rendszerét. Szerintem az addig jár a korsó a kútra... elv mentén előbb-utóbb hibázni fognak és rendőrkézre kerülnek.
Sajnos nagyon hosszú a felügyelendő hálózat, és talán csak a munkavezeték az, amit nem lopnak el. Minden más: betáplálási és biztber kábelek veszélyben vannak. Utóbbiak végigfutnak a vonalak mentén, ezeket csak gyalog vagy vonatról lehet figyelni - ez egyébként éjszakánként meg is történik, csak ugye a tolvajoknak vannak figyelőemberei vagy belső informátorai. Viszont a betáplálási pontok egy része autóval is megközelíthető, erre figyelhetnének a rendőrök is.
Amúgy a BKV-BKK nem tesz túl sokat az ügyben, pedig elég komoly műszaki megoldások léteznek. Távfelügyeleti rendszer sincs és igazából őriztethetnék a betáplálási pontokat is jobban.
A BKK megkeresheti a rendörséget ez ügyben, és kérhet segítséget, bár ha jól tudom, vannak HÉV biztonságiak! Vagy alapból felkérésre szerveznek rá rendöröket, vagy megbízási szerzödés alapján intézik!
Amúgy ha láttok egy kék lámpás HÉV-et, küldjetek fotót, egyébként meg gyalogolj te egész éjjel a HÉV vonalon...:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!