Volt valami hiba a teherautó előzésében?
Tegnap az autópályáról letérve a főúton mentem 80 volt a megengedett sebesség,előttem egy rendőrautó ment olyan 80-al.Kényelmesen haladtunk aztán jött egy teherautó, ami kielőzött mögöttem 3 autót ,aztán engem is és a rendőrautót is elkezdte előzni, de jött egy enyhébb kanyar és szemből is felbukkant két fényszóró ezért a rendőrautó lelassított és így befért elé a kamion, de nem sokon múlott.Aztán pár perc múlva már nyoma sem volt a teherautónak úgy eltűnt.
Szerintem autóval is elég merész dolog kielőzni 5 autót egyszerre ,de egy nagy teherautóval?!Persze lehetőség adott volt,egyenes út,enyhe,de belátható kanyarokkal, és szemből sem jött jármű...csak miután a rendőrautót is leelőzte biztos,hogy nem 80-al ment tovább mert mint leírtam pár perc múlva nyoma sem volt.
Sőt ha azt vesszük 8-10 autónyit előzött mert a követési távolság is megvolt az 5 autó között.
Csak arra lennék kíváncsi,hogy ez teljesen szabályos volt, vagy lett volna mibe belekötni a rendőrök részéről?
(A kamion rendszáma alapján holland volt. [link] egy ilyen Volvo)
A kamionosnak mákja volt Közuton ha jól tudom 80-nal mehet max (vagy 70) (hivatalosan) a kamion
Meg ha jól tudom a kresz azt mondaja ki hogy több kocsit nem előzhetsz egyszere (ha jól emlékszem, bár rég volt a tanfolyam és az életbe nem így szokott lenni)
Pedig már a külföldieket is meglehet büntetni tehát akkor nem értem a rendőrök miért nem csináltak valamit mert ha nem tudják rajta behajtani a bírságot akkor csak egymás idejét húzzák volna, de így,hogy büntethető...
Én minden esetre nem mertem a rendőrautót leelőzni, egyrészt mert megfelelt nekem a tempó másrészt pedig egy ismerősömmel már előfordult,hogy leelőzte a rendőrautót és utánamentek.
Mondjuk a kamionos 5 autón át szerintem nem látta,hogy a sort egy rendőrautó vezeti.
Ha nyolcvan volt ott a megengedett legnagyobb sebesség, akkor kb. 65-68 km/óra sebességnél gyorsabban menő autót senki nem előzhet meg, mert nincs meg a kellő sebességkülönbség. Innentől minden más okoskodás már szinte felesleges.
Több járművet egyszerre csak autóúton, autópályán előzhetsz. Ott úgy is, hogy megkezdésekor még nem látod a visszatérés lehetőségét. Máshol egyesével előzhetsz. Azaz egy sávváltással elmehetsz több autó mellett is előzés közben, de csak akkor, ha vissza tudsz térni a már leelőzött elé. Ami elvileg azt jelentené, hogy a járművek között van 4-5 másodperc távolság. (Amikor visszatérsz, előtted is, mögötted is meg kell lennie a követési távolságnak. Nem vághatsz be két kocsi közé.
Ás nézzük a teherautóra ide vonatkozó rendeletrészletet:
b)191 egyéb gépjárművel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra
Úgy látom, nem mindenkinek van jogsija azoknak, akik a kezeket nyomogatják. A 3., 5. válasz tükéletesen helytálló. Hogyan ment ez le 50-ig, a hülyeség meg 80-on áll? (Más dolguk volt a rendőröknek.)
A leírt helyen 55-58 km/óránál gyorsabban menő egy darab járművet sem előzhetet volna.
Hollandia Európai Uniós, és Schengeni tagország, így bírság meg nem fizetése miatt, nem lehet beutazási és tartózkodási tilalmat elrendelni vele szembe, így nem köteles befizetni a bírságot. Sajnos még mindig nem tudtak módosítani a törvényen.
De az is lehet például, hogy elővezetést hajtottak végre, olyankor nincs lehetőség megállásra, csak forgalmi okokból.
34. § Előzés
(1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.
Szabálytalan volt ez tény, szinte minden tilalmat megszegett.
A rendőr nem térhet el az útiránytól, és forgalmi okon kívül nem állhat meg a következő esetekben:
-Kísérés
-Elővezetés
-Előállítás
-Bejelentésre vonulás
-Balesethez vonulás
(Gondolom nem véletlen ment a rendőr külterületen, tehát valamelyiket ezek közül hajthatta végre.)
Az intézkedési kötelezettség ilyenkor nem terheli, mert egy megbilincselt személlyel nem lehet intézkedni máshol, vagy őrizetlenül hagyni, törvényben van szabályozva.
Ex-határőr vagyok így tisztában vagyok teljes mértékben a Schengeni és Uniós szabályozással. Harmadik országbeli állampolgár esetében a BTT-vel rá tudják venni, hogy fizesse be. A magyar állampolgártól adók módjára, közmunkával, elzárással be tudják vasalni, az EGT tagállam valamely tagját pedig kitiltani nem lehet, így a felszólítást még talán ki küldik neki, viszont semmi joghátrány nem éri ha nem fizeti be. Ezt azért írom le, mert a kérdező azt mondta, hogy be tudják hajtani.
Mivel 0%-ra pontoztatok, majd töröltettétek a hozzászólásom, majd shitlover privátba azt mondja, hogy azért mert az a hozzászólásom, ami még fent van, az nem a kérdés megválaszolására irányul.
Gondoltam kicsit kifejtem bővebben, még akkor is ha ez is 0%-ban lesz hasznos, de legalább rendőri választ is megnézhetitek, ami alá van támasztva hiteles információkkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!