Mi van akkor, ha a levegoben meghibasodik a gep, es nem lehet letenni?





Nyugi egy repülő sem maradt még fent!
Mind lejön, némelyikből újsághír lesz!





Ha meghibásodik annyira, hogy nem lehet letenni, akkor lezuhan.
Ha le lehet tenni, és adottak a feltételek, akkor kisebb baleset.
Ha sikerül reptérre letenni, akkor nagy eséllyel az utasok meg se tudják, hogy történt valami.










Szabad imádkozni és sikítani, de az ülésen becsatolva fejüket a térdükre, vagy az előttük lévő ülésre hajtva kell várniuk a szerencséjüket!
Más nincs!





Az utasoknak van esélyük menekülni. Kényszerleszállás esetén ugyanis a pilóták igyekeznek úgy letenni a gépet, hogy az utastér ne nagyon sérüljön (mondjuk ne szakadjon ketté a törzs) és ne érje túl nagy gyorsulás az utasokat (az utastéren belüli röpködés nem egészséges). Ha közben esne a kabin nyomása, előbújnak a légzőmaszkok, így eszméletüknél lehetnek, mert úgy sokkal hatékonyabb minden mentési kísérlet. A földetérés után pedig a vészkijáratokon át gyorsan elhagyhatják a gépet. Ha pedig vízre érkeznek, van mentőmellényük, ami felfúvódik és fenntartja őket a felszínen. Meg jó hülye színe van, hogy megtalálják őket.
Az ő biztonságukat ez szavatolja. Még mielőtt rákérdeznél: nem, nincs ejtőernyő a gépeken és katapultülést sem lehet beépíteni. Már volt vagy két pihentagyú, akinek ez eszébe jutott, de sajnos még mindig az a helyzet, hogy a nép egyszerű fia, aki beül egy repülőgépbe, egyáltalán nem biztos, hogy tudja használni az ejtőernyőt. Az a piszok ernyő ugyanis nem olyan univerzális életmentő eszköz, mint a mentőöv, hogy belekapaszkodik a dolgozó, aztán már csak nem fog megfulladni.










Akkor nem lehet letenni, ha az irányításért felelős rendszerek mondanák fel a szolgálatot - egyébként valamennyire kezelhető marad a gép és a pilóta tudja minimalizálni a kárt. Azaz az erdő helyett a mezőre irányítja a kényszerleszállást, vagy a város helyett valami kies területre. Amíg van kommunikációra lehetőség - működik a rádió - addig meg lehet jelölni a helyet ahova a gép le fog érkezni, ha már ott várják vagy úton vannak a mentők/tűzoltók, akkor azzal is nő a túlélés esélye (ahhoz képest mintha csak lecsapja valahova gépet a pilóta, és utána még el kell telnie némi időnek mire egy szemtanú felfogja mi is van és hív segítséget).
De az az alapigazság, hogy a felszállás lehetőség, a leszállás kényszer.
Egyébként mentőernyőt nem csak a Cub-féle miniatűr fémcsövekből hegesztett vázú gépekbe építenek, elég komoly kisgépekhez is létezik, mint pl. a Cirrus SR22. Annál az üvegszálas konstrukciónál az utasteret fém váz veszi körül, ehhez csatlakozik az ernyő amit egy vésznyitó karral lehet aktiválni - a gép törzse kuka, de az utasok esélyei nőnek a túlélésre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!