Bármilyen sokat is vezet valaki, mindig hibázhat, még kis apróságokban is?
Azt beszéltem sok emberrel(mert nem rég óta van jogsim, és parkolásnál meghúztam a kocsi oldalát), hogy Ők is hibázbnak-e még ma is így x év vezetés után.
És sokan mondták, hogy ne húzzam ferl magam a dlgon, mert bárkivel megesik az ilyen.
Volt aki 10 éve vezet naponta, de neki tolatott egy másik kocsinak, vagy befékeztek előtte, Ő meg fékezés nélkül neki ment a másiknak.
Szóval bárkivel történhet ilyen, bármilyen jól és sokat vezet?
Mert elment a kedvem a vezetéstől most, hogy meghúztam a kocsi oldalát...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Véletlen bárkivel bármikor elöfordulhat, olyan ember meg nincs aki mindig maximálisan tud mindenre figyelni.
Sok éve után is elödordulhat bárkivel, hogy ilyesmi történik, de éppen ezért van mindenkinek biztositása.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Majdnem bárkivel előfordulhat ilyesmi. Nézd meg a profi autóversenyzőket, még ők is hibáznak olykor-olykor.
Kivétel az a pár tizen-huszon éves faszagyerek, akik jobban vezetnek mint Schumacher és Loeb együtt. De velük is csak addig nem fordul elő ilyesmi, amíg aztán egyszercsak mégis...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Aki azt hiszi, hogy nem hibázhat, az téved. Egyrészt lehetetlen olyan gyakorlatot szerezni, hogy az ember azt mondhassa: ő már mindenféle szituációt látott mindenféle járművel, őt már nem éri meglepetés. A természet és a forgalmi viszonyok mindig tudnak újat mutatni és az autók, motorok köre is szinte végtelen.
Illetve ott van az emberi tényező is: nem vagyunk tévedhetetlenek. Előfordulhat, hogy egy helyzetet sorozatban 100-szor jól ítélünk meg, aztán 101-edszer sikerül mellélőni. De az öregedéssel is érdemes számolni: a 40-50 éves rutin bizony 60-70 év körüli életkort jelent, olyankor meg már nem olyan gyorsan a reflexek, élesek az érzékszervek, mint fiatalkorban. A fáradtság pedig kortól és gyakorlattól függetlenül mindenkit utol tud érni. Hiába vezet valaki évek, évtizedek óta, hiába tökéletes sofőr, ha fáradt, ő is ugyanúgy lelassul.
No és ott van egy fontos tényező: a megtanult vezetési technika. Ha valaki fiatalkorában eleve rossz technikát tanult meg, akkor hiába csiszolgatja azt 20-30 évig, akkor is rosszul fog vezetni. Ha mindig lépésben megy a csúszós úton, mert nem tudja, mit kell kezdenie magával megcsúszásnál, akkor hiába a több évtizedes rutin, az első túl gyorsan megpróbált jeges kanyarban berepül az árokba.
És ha ez nem lenne elég, ott van a szerencse is: a szemből érkező, természetesen tévedhetetlen tizenéves telepi Räikkönen ugyanolyan eséllyel vágódik neki a körbeműanyagozott "vétéjiszivikkel" hasonszőrű falusi Alonsonak és "kopánypufós" Ladájának, mint a 30 éve balesetmentesen vezető apukának.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nekem pár hete volt meg a jogsim amikor parkolásnál meghúztam egy kocsi oldalát. Hát nekem is eléggé el ment a kedvem tőle. De vezettem tovább. Most meg parkolásnál még jobban figyelek :)
Szóval vezess továbbra is. Amit csináltál az csak egy apróság ami bárkivel megtörténhet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!