A kamionosok és a buszosok miért nem képesek megadni normálisan az elsőbbséget? Nem is egyszer tapasztaltam, hogy a BKV buszsofőr kivág a kereszteződésben az autósok elé.
nekem, utasként, ugyanez a kérdésem, de az autósok felé.
Tudjátok, hogy mennyire baleset veszélyes az, amikor a busz elé vágtok és ezért kell vész-fékezni? Persze, ilyenkor kamera sehol, hogy egy bírságot rójanak a kedves autóvezetőnek.
Szerintetek, aki busszal utazik, annak sok ideje van? Az nem számít - mi? Minimum, dupla annyi idő eljutni BKV-val, mint autóval ('ha számít a papírforma', akkor nézzétek csak meg az útvonaltervezőt).
Persze, mint itt is meg kell jegyezni, hogy vannak készséges autóvezetők, akik, akkor is megadják az elsőbbséget, amikor a KRESZ szerint nem kéne. Mégis, javarészt, nem hozzájuk van szerencsém, de lehet, hogy rossz időt fogok ki.
Nem igazán egyeznek meg a tapasztalataim ebben a témában...
de ha tényleg így lenne, annak szerintem egyszerű az oka: MENETREND.
Akinek kötött a menetideje, az igyekezni fog azt minél pontosabban betartani -még akkor is, ha az úrvezetők miatt ez elég nehezen kivitelezhető; emiatt előfordulhat, hogy kockáztat.
Vagy nem...
Én se szoktam látni, hogy a buszosok baromkodnának, vagy a kamionosok, pedig én biciklivel járok, velem szemben még könnyebben érvényesíthetnék az erőfölényüket. Szoktam is őket segíteni, ahol tudom, és ez az a hozzáállás, amit sajnos sok autóstól nem látok (pl. öten húznak el a megállóból kifelé indexelő BKV-busz mellett).
Mellesleg sztem ilyen szempontból a furgonosok a legrosszabbak, őket követik a taxisok, aztán a többi.
Ha nem lennének kamionosok akkor pár nap alatt kiürülnének a boltok és az emberek jobb híján felfalnák egymást.
A Tömegközlekedési járművek menetrendje ki van centizve,bizony előfordul hogy kikényszerítik az elsőbbséget maguknak.De ezen nem szabad fennakadni,segítőkésznek kell lenni.Kamionos ugyanez.körforgóról nem is beszélve,mikor 20-al jönnek a kisautók,te meg próbálj meg elindulni 40 tonnával álló helyzetből.
Mint kamionos és leendő buszos tudom igazolni,hogy aki nagyobb kategóriában vezet az általában már a kereszteződés előtt felkészül mindenre és ez miatt van az,hogy a kamionosok türelmesebbek.A buszosok más tészta,mert a belvárosi busz sofőr és az országúti más.A magán járatost nem köti semmi,de a városit komolyan csiklandozzák alulról ha gebax van.
Illetve egy 40t-s kamionnal sem egyszerű mozogni,főleg meg ha kanyarodásról van szó,mert azért a sofőr mögött legalább 16 m a kocsi és a kanyarodás közben is vannak akik előznek meg mellé mennek a szerelvénynek.
Illetve annyit megjegyeznék,hogy némely BKV-s sofőr azért kapd be faxom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!