Vonatgázolás után mi az eljárás?
Ugye kijönnek a helyszínelők,összeszedik a maradványokat.
Utána ki viszi el a nyílt pályáról a vonatot?
Azt tudom hogy aznap már nem vezethet tovább a mozdonyvezető.Ilyenkor hoznak mást?
A mozdony ott a helyszínen takarítják le,vagy máshol?
Mi van az utasokkal?Várnak a szerelvényen az indulásig,vagy le kell szállniuk?(pl nyílt pályán az alföld közepén)
Mozdonyvezetőt elviszik jegyzőkönyvezni, utána hazamegy, és kap pár nap szabit, aztán pedig egy beutalót a pszichológushoz, kötelezően, visznek helyette váltást.
A mozdonyt a helyszínen lepucolják , ha egyáltalán le kell, általában vagy kidobja a testet oldalra, vagy begyűri maga alá, nem szokott sok nyom lenni.
Az utasokat elszállítják pótló szerelvénnyel vagy vonatpótlóval, aminek a megérkezéséig elméletben a szerelvényen kéne maradniuk hogy ne zavarják a helyszínelést, gyakorlatilag úgyis leszállnak kíváncsiskodni vagy cigizni, illetve a szerelvény úgyis több száz méterrel a gázolás helye után áll meg.
Egyébként ha emberrel ütközik a szerelvény az általában nem túl látványos.
Én szerintem az nem valószínű,hogy nem veszi észre.
Nekem egy rokonon még nagyon régen mozdonyvezető volt,és azt mondta ha még egy nyulat elütnek,az is akkorát koppan,hogy észreveszik.
Embernél gondolom méginkább.
De lehet hogy tévedek.
Egyébként köszönöm a válaszokat.
Hát pedig volt már ilyen:
Sajnos nem mindig lehet észrevenni a gázolást, volt rá példa, hogy valakin több vonat is átment. Különösen rossz látási viszonyok mellett, eleve a sínen fekvő embernél fordulhat ez elő (az álló ember tényleg nagyot koppan a karosszériaelemeken, de a pályakotróval félresodort test nem feltétlenül).
Sajnos utaztam már gázoló vonaton és mások beszámolóiból is úgy tűnik, hogy a nyílt pályán lehetőség szerint NEM szállítják le az utasokat, mert maga a leszállás a meredek töltésoldalra meglehetősen veszélyes lenne, illetve kétvágányú pálya esetén további vonatközlekedés is lehetséges (még ha csökkentett sebességgel is). A gyakorlatban tehát az utasokkal megváratják a helyszínelés végét és a segélygépet (már ha kell). Más kérdés, hogy központi ajtóműködtetéssel el nem látott vonat esetén az utasok egy része úgyis önállósítja magát.
Rutineljárás az egész,ugyanis az esetek 99,9%-ban mindig az "áldozat" hibázott.1-1,5 óra alatt lezavarják az egészet,semmi különvonat meg ilyesmi,maximum ha sérült a mozdony,ami/lássuk be/igen ritka.
A mozdonyvezetőt csak az első 2-3 gázolás rázza meg,a többinél káromkodik..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!