Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Szerintetek jó, hogyy a...

Szerintetek jó, hogyy a zebrán a gyalogosnak van elsőbsége?

Figyelt kérdés

Nem a gyalogosok ellen beszélek, én is szoktam gyalog közlekedni.

A zebra szolgálhatna csak arra, hogy a gyalogosok ne összevissza mindenhól keljenk át az úttesten, hanem csak a kijelölt helyen. De a gyalogosok miatt meg kell állni az autóknak. Egy gyalogos könnyebben megáll, mint a 1.2 tonnás autók, melyeknél a megállás-gyorsítás többletfogyasztással jár, és így még a levegőben is több a szmog. Ahol nehéz átkelni a sok autó miatt, ott lámpa irányíthatná a gyalogos átkelést.



2012. nov. 19. 10:27
1 2 3
 11/22 A kérdező kommentje:

"És ez ellen végképp nem használ, ha megfosztjuk elsőbbségüktől a gyalogosokat, sőt, onnantól kezdve elég érdekes lenne elvárni tőlük, hogy csak ott keljenek át, ha egyszer semmi előnyt nem biztosít az ötletszerű úttesten átkacsázáshoz képest."

Ebben egyébként szerintem igazad van

2012. nov. 19. 15:55
 12/22 anonim ***** válasza:
77%
a zebrát mindig úgy kell megközelíteni,hogy a gyalogosoknak akadály és balesetmentes átkelést biztosítson a gépkocsivezető.vagyis ha észrevettük a táblát akkor nem a gázra kell ráállni,hanem lassítani.pofon egyszerű az egész.sőt ha nem állsz meg telesen hanem csak lassítasz,akkor még üzemanyagot is megspórolsz.
2012. nov. 19. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
60%
...és ilyen buszsofőrök felelnek naponta emberek tucatjainak életéért... Félelmetes!
2012. nov. 23. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 JanoviczkiFerencné ***** válasza:
34%
Utolsónak: még a d-s vizsgán a vizsgabiztos sem engedte, hogy megálljak a gyalogosoknak, mert szerinte is balesetveszélyes egy nagy járművel. Szerinted, ha egy BKV busz minden átkelni akaró gyalogosnak megáll,mikor ér a végállomásra? De mint írtam, nem ez a fő gond, hanem hogy kielőznek, mert azt hiszik megállóban áll a busz és mire mellém ér, akkor jön rá, hogy zebra van. Aztán vagy meg tud állni,vagy nem. Egyébként buszvezető vagy? Ha igen, te hogy csinálod?
2012. nov. 24. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
60%

"Szerinted, ha egy BKV busz minden átkelni akaró gyalogosnak megáll,mikor ér a végállomásra?"

Hát ezzel az erővel repeszthetnél 70-nel is a Rákóczin, vagy kifordulhatnál a főútra egy Tico elé, mondván, hogy nem neked fog fájni, ha belerongyol a busz oldalába.

Én nem vezetek BKV-buszt, de napi másfél órát közlekedek elég forgalmas buszos útvonalakon, és tapasztalatom szerint a BKV-sofőrök általában megállnak a zebra előtt.


Mellesleg meglepedés, nekem is időre kell odaérnem helyekre, mégis meg tudok állni én is, ha a KRESZ úgy kívánja.

2012. nov. 24. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 JanoviczkiFerencné ***** válasza:
26%
Oké nem magyarázkodok tovább, nem tudjuk egymást meggyőzni. Inkább felteszem erre az oldalra ezt a kérdést és hátha olvassák nagyjármű-vezetők is és válaszolnak.
2012. nov. 24. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:

Utolsóelőttinek...

-A te járműved milyen műszaki állapotban van egy BKV buszhoz képest?

-A te járműved hány tonnás?

-A te járműveden hány ember utazik állva úgy,hogy nem biztos,hogy kapaszkodik is??

-A te járműved gyorsításkor mennyi káros anyagot juttat a levegőbe?

-Te havi szinten mennyit vezetsz a belvárosban??

Köszönöm a válaszaidat!

2012. nov. 24. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 JanoviczkiFerencné ***** válasza:

http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztonsa..

Ez volt a kérdés amit feltettem, utolsó előtti-előtti itt meg tudod nézni a válaszokat

2012. nov. 24. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim válasza:
60%
Tíltsuk be a gyalogos közlekedést! Balesetveszélyes.
2012. dec. 6. 03:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
0%

Az euro púnió tele van idióta szabályozásokkal. Ez is az. Az unni jó a pocséklás a szemét és a bűnözés melegágya. Mi még úgy tanultuk '97-ben, hogy annak kell megállnia s elsőbséget adnia, akinek könnyebb. (Kevesebb energiába, erőfeszítésbe kerül stb.) A szabályt alkotók kizárólag a nagyvárosi közlekedést tarthatták esetleg szem előtt - ahol 50 km/órás sebességkorlátozás mellett 70 km/órához vannak a lámpák hangolva - de kifizettetném velük a feleslegesen kópó fékbetétektől kezdve a kuplungon, gumikon, plusz üzemanyagon át a zebrák s lámpák elötti hullámos útszakasz állandó javíttatásáig mindent. Az elgázolt pofátlanul lelépő gyalogos kórházi költségei, temetést, kártérítéseket, zajártalom, rezonancia károk vonzott s felmerülő költségeit. Stb.

De amúgy mivel majdnem minden szabályozás rossz, és nem tartja szem előtt a környezeti, egészségügyi ésatöbbi szempontokat. Miért pont ez lenne a kivétel?

Én elém pofátlanul le ne lépjen senki! Aki kerékpáron ülve hajt le elém a zebrán, az meg főleg ne számítson semmi jóra! Főleg, ha a szabályalkotó rokona...:-)

2013. márc. 29. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!