Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ti nekivágnátok egy németorszá...

Ti nekivágnátok egy németországi útnak egy ilyennel?

Figyelt kérdés
kb 1000km-t kéne menni oda, egy Peugeot 106 1.1i '91 es autoval. Lambdaszonda, gyertyák, uzemanyagszuro, motorvezérlo, olaj-olajszuro, hátso dob cserélve. Az auto motorikusan tokre jol mukodik, kerdesen h kibirja e az autopályás kihivást? Egyébként ketten mennénk plusz a cuccaink. Elvileg 165 a végsebessége, nem tudom az elmult 21 ev utan mennyit megy, de direkt 1.1e vettem sima 1.0 helyett hátha jobbat bir az a pár kobcenti. Hallottam ismerosoktol h ezres suzukival is simán járják ausztriát.. de azért én marutit meg tico-t sosem láttam autopályán, azért is kérdezem h ilyen kisautok vajon mennyire birják?
2012. okt. 10. 15:53
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Miért ne bírná? Max csak 100-al mész.
2012. okt. 10. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Mi 1000-es Swift-le voltunk már néhányszor külföldön is nyaralni.

Lehet meglepő, de 160-at, 4 emberrel meg cuccokkal megpakolva vitte. (persze GPS-el mérve, óra szerint 170 volt)

Aztán 160-nál leszabályzott, pedig még bírt volna pörögni :)


Szóval bírnak menni az ilyen kis autók is. Max nem folyamatosan a belső sávban haladsz vele :D

21 éves autóval viszont azért én már csak óvatosan mennék. Inkább nem tesztelném a végsebességét, max hazafelé, de azért a 120-as tempót simán bírnia kéne.

2012. okt. 10. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Utolsó elég nagy hülyeséget mondasz.... Az ezres Swiftekben, -ECU és befecskendező(injektor)hijján- nincs "leszabályzás", illetve az én 1.3-mas GLX swiftem nem megy 162-nél többet sík terepen(GPS és óra szerint is, mivel a két érték 2-3km/h különbséggel megyegyezik)


A kérdéshez: Ki kell bírnia, nem kell gyepálni, és akkor kibírja. 110-el is el lehet mindenhova jutni.

2012. okt. 10. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Ahha. Jó, mert injektoros.

Azt lehet hogy leszabályozás nincs benne, A lényeg hogy hallhatólag még pöröghetett volna. De nem tette.

Az meg, hogy nagyobb amotorja nem feltétlen jelent nagyobb végsebességet is. Ha a "max" fordulat ugyanannyi, és az 5-ös áttéte is ugyanakkora akkor még 2000ccm-el se fog gyorsabban menni mint mondjuk 500-al(feltéve ha az az 500 bírja vinni max sebességgel)

De akkor hogy még jobban csodálkozhass:

160-al mentünk, amikor is jött egy jeltő, és így a végsebesség 165-lett.


Az más dolog hogy ahhoz hogy felgyorsuljon 160-ra kelletett pár km. De akkor bírta(meg lehet még most, 4 évvel később is bírná)

2012. okt. 10. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Ha injektoros, akkor van "leszabályozás" is, szóval magadnak mondasz ellent. Ez így igaz, de gyárilag az 1.0-és Swiftnek a végáttétele 1:4,105-höz, míg az 1.3-masnak 1:3,523. A sebességfokozatok arányai megegyeznek, csak a végáttételben van eltérés, azaz minden fokozatban ugyanazon fordulathoz kisebb sebesség tartozik. Máris megdőlt a feltételezésed. Az alábbi két linkkel pontot teszek az ügy végére:

[link]


[link]


Különösen javaslom elolvasásra a "Végsebesség" rublikában lévő adat elolvasást. Ha Ti 5en- sík terepen egy 145km-h végsebességű autóval 160km/h-nál gyorsabban mentetek, akkor bizony valamit csúnyán elnéztetek. Valószínűleg csinos kis lejtmenetben mentetek, úgy esetleg el lehet képzelni a 160km/h-t, de hogy vízszintesen nem megy annyit, az holt biztos.

2012. okt. 10. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Szkopjéig mentem egy ezres Szuzkával, bírta az autópályát, pedig nem mai csirke volt már. Utána meg az albán utakon nyúztuk, többszáz kilométeren, nem volt semmi gond. Úgyhogy ha kíméletesen is kell menni, bevállalhatod a német utat.
2012. okt. 10. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
köszi a válaszokat
2012. okt. 11. 12:08
 8/8 Napkiraly ***** válasza:
amikor ticom volt simán mentem a belső sávban 130at, és röhögtem a leállósávban álló mindenféle injektoros hulladékon. Ugyanis a ticoban van egy vákuumrendszer által szabályozott karburátor, nulla motorvezérlő,emiatt minimális hibalehetőség volt
2012. okt. 13. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!