Hogy mernek egyesek még csak lassytani se egy jobbkezes utcánál?
Simán elmennek 65-70nel végig, jobbkéznél is kis utcában.
Nem tudom,. de én nem merek nem lelassítani olyan gurulásra.
Azokat látom így menni, akik arra felé laknak, és gondolom tudják, hogy nem forgalmas, meg nem jár senki ott délelőtt 10 óra körül.
De, abból nagy gáz van, ha így 60-70nel megy, és kigurul valaki elé?
Te a friss jogsis "menőcsávókról" beszélsz,akik púposkodnak a lányokelőtt a kubikos toyota-ban..
Általában a jogsi megszerzését követő 3-4 hónapon belül be is következik a csatt,és csak akkor kapnak a fejükhöz.
Hát hogy nekem mindig azt mondta az oktató, hogy ha nem adok elsőbbséget, és úgy karambolozok, akkor bukta a jogsi, meg ilyesmi.
s akkor Ők akik így lassítás nélkül (ahol még be se lehet látni a jobbkezet, csak az út közepén, mert kis utca, meg bokor, meg fa) miért mennek ilyen biztosan?
Errefelé is van ilyen bőven.
Sőtt, sok 40-50 körüli is így csinálja...
Pedig azért errefelé nem kiszámítható a forgalom, csodálkozok is hogy ennek még egybe van a kocsija...
"Hogy mernek egyesek még csak lassytani se egy jobbkezes utcánál?"
Úgy hogy fogalmuk sincs róla, hogy az jobbkezes. Én pl valamelyik nap mentem, és itt a házunktól 100 méterre van egy egyenrangú útkereszteződés. A milédi még jobbra se nézett, eszébe se volt, hogy marhára el kéne engednie.... A szerencse az, hogy én mindig körbe nézek még balra is, pont az ilyenek miatt.
Több válaszon válaszom is van.
1. Több olyan utca van, amelyek papíron egyenrangúak ugyan, de az egyik utca széles, jól belátható és járható, és ebbe ehhez képest kis jelentéktelen utcácskák csatlakoznak be. Így az utca spontán főútvonallá válhat, csak a szabályozás nem követi. Ezért is felesleges szerintem a KRESZ, mert tele van szükségtelen megkötésekkel, és ezt nem mindenki viseli jól. Felhívnám a figyelmet egy holland városban zajlott kísérletre, ahol minden közlekedési szabályt eltöröltek. Többek között a főútvonalalak jelölése is megszűnt, mégis mindenki pontosan tudta spontán is, hogy melyik a főútvonal. Ettől kezdve eltűntek a dugók, és sokkal kevesebb lett a baleset is.
2. Ha az előző eset nem áll fenn, és ténylegesen egyenrangúak az utcák, az akkor is függ az egyéni képességektől és stílustól, valamint a gyakorlattól, hogy ki mennyire lassít. Gyakran eléggé belátható a becsatlakozó utca ahhoz, hogy ne kelljen teljesen lelassítani.
3. Én sose foglalkozok azzal, hogy mi a szabály, kinek van igaza. Ha nem látok be egy egyenrangú kereszteződést, ha elvileg előnyt élvezek, én akkor se száguldok bele, ilyenkor is lelassulok, és ezzel ki tudom védeni, ha netán valaki nekem nem ad elsőbbséget. Én ebből nem csinálok presztízskérdést, és nem elsősorban a szabályok, hanem a józan ész szerint próbálok vezetni.
Azért mert azt hiszik nekik van elsőbbségük meg megszokásból mennek. Aki meg jön akkor se megy ki a kocsi elé ha elsőbbsége van ez egyértelmű.
De ha baleset történik akkor biztos az lesz a felelős akinek elsőbbséget kellene adni.
Egy példa:
Megyek egy egyenrangú útkereszteződés felé,balra kanyarodnék,irányjelzővel,lelassítva,figyelve.
Nekem balra érkezik egy hölgy,de én kikanyarodok elé,hiszen nekem van elsőbbségem. Hölgy és én is marha nagyot fékezünk,épphogy megáll mellettem. Kikiabál: mit képzelek,hogy merek elé kimenni! Mondom ablakot letekerve: Asszonyom,én jöttem jobbról! Mire a válasza: De én megyek egyenesen! :) Na,itt kezdődik a baj,hogy sokaknak fogalmuk sincs a jobbkézszabály jelentéséről.. A sebesség a másik probléma..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!