Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi védi meg az utasokat a...

Mi védi meg az utasokat a cabrióban boruláskor?

Figyelt kérdés
Van aminek olyan erősnek tűnő fejtámlái vannak, de elbírja a kocsi súlyát fejreálláskor? Vagy az utasok fején áll meg az autó?? Mitől nem potyognak ki a bent ülők? Spéci öv van minden tető nélküli kocsiban? Nem ültem még ilyenben, azért nincs róla gőzöm sem...:O)
2012. márc. 30. 21:38
 1/8 anonim ***** válasza:

semmi szerintem

de pl. egy nagy súlyú terepjárónak ugyanígy problémás a fejreállás

2012. márc. 30. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Mi védi meg az utasokat a cabrióban boruláskor?


A biztonsági öv és a bukótér. Legtöbbször az első szélvédő kerete rendkívüli teherbírást is kibír!


A BMW-nél létezik automatikusan kiugró bukókeret.

[link]

2012. márc. 30. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Ja, és ha hosszú ó-val írod, akkor írd k betűvel! (kabrió)

Vagy így, vagy úgy, de ne vegyesen írd!

:)

2012. márc. 30. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
A kabrióknak is meg kell felelni ugyanazon biztonsági előírásoknak, mint a keménytetős társaiknak, ezt általában a szélvédő erősítésével érik el, annak kell megtartania az autó súlyát egy boruláskor, de más típusoknál tényleg van a már említett bukókeret.
2012. márc. 30. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Baleset esetén biztosítani kell az ún. túlélőteret. Ez azt jelenti, hogy az autó csak annyira gyűrődhet össze, hogy benn még elférjen egy normális méretű ember. Ez a fejtérnél eléggé problémás dolog, ha kabrióról van szó, de nem megoldhatatlan.

Egyrészt az első szélvédő keretét erősítik meg nagyon: borulás esetén erre támaszkodik az autó. Viszont ekkor, miután megáll a pörgés-forgás, a szélvédőkereten és a csomagtartó peremén támaszkodna a szerkezet, ami azt jelenti, hogy az első utasok se nagyon férnének el, a hátsók frizuráját viszont biztos, hogy összeborzolná az aszfalt.

Ezt kerülik el az újabban kitalált automatikus bukókeretekkel. A hátsó ülések fejtámlái mögül a borulásérzékelő jelzésére erős acél támaszok hajolnak ki, amik magasabbra nyúlnak, mint a fejtámlák. Erre támaszkodik hátul az autó, így az utasok nem fejelik le a talajt, ami javítja a túlélési esélyeiket.

Az övek is speciálisak a kabriókban, de csak annyiban, hogy a felső rögzítési pontjuk másképp néz ki. Mivel nem lehet magasan a B-oszlopon, ezért alacsonyabban és a hosszú ajtó miatt a szokottnál hátrébb van. Így az elérésére, elvezetésére különleges technikákat használnak (rugós vezetőkar meg ilyenek) és néha az ülésekben integrálják őket (az a biztos, úgy mindig kéznél van). De egyébként borulásnál ugyanúgy reteszelnek és feszítenek, mint a hagyományos automata övek, épp azért, hogy az utasok ne potyogjanak ki az autóból.

2012. márc. 30. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
És akkor mi van a 20-25 éves Fasztra, és 1-es Golf cabrio-val? Akkor még nem számított a buksi radírozás az aszfalton? Vagy azok is tudnak minden biztonsági előírást? Köszi amit írtok, de egy csúnya borulásos, pörgős balesetben még mindig nem világos hogy nem potyognak ki az utasok.
2012. márc. 31. 00:06
 7/8 anonim ***** válasza:
A 25 éves fasztra kabrióval ugyan az van, mint egy hasonló korú trabantal - meghalsz benne.
2012. márc. 31. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Hogy miért nem potyognak ki az utasok? Nos, ha 120-szal sikerül telibe találni a villanyoszlopot, akkor alighanem kipotyognak. Az ellen nehéz védelmet építeni.

Viszont egy egyszerű borulásnál azért nem esnek ki, mert ha bekötötték magukat, az öv valamennyire az ülésben tartja őket. Persze nem négypontos övről van szó, nincsenek kőkeményen az ülésbe szíjazva, kicsit csapkodnak a végtagok, van elmozdulás, de nem esnek ki az autóból. Mikor megáll, előfordulhat, hogy kicsúsznak az ülés alatt és sikerül földet érniük, de működő biztonsági berendezések esetén van annyi helyük, hogy kimásszanak az autó alól.

A régi kabrióknál pedig egyszerű a recept: nem nagyon van ütközésvédelem. Az aktív és passzív biztonság az utóbbi 15-20 év slágere (de főleg az elmúlt 10 évé, mióta divat lett öt csillaggal teljesíteni a különböző NCAP-teszteket), előtte ezzel nem foglalkoztak különösebben. Elég volt annyi, hogy az autó nem hajlott össze egészen úgy, mint egy papírrepülő, egy kisebb borulás nem csukta rá a szélvédőkeretet az utastérre. Nem voltak egységes, ennyire jól dokumentált töréstesztek, mint manapság.

2012. márc. 31. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!