Trabant első kocsinak?
Nagyon nagy trabantfan vagyok. Nagyon ciki?
És mennyibe kerül?
Nekem is az első autóm egy Trabant volt .Ez 1991-ben történt .2ütemű 6voltos.Egy igazi csapás volt,de sajnos ladára nem volt pénzem.Mit ne mondjak a trabi nem nőtt a szívemhez.Ma már nem is engedném a forgalomba,mert életveszély vele a közlekedés.Mekkora volt az öröm mikor sikerült lecserélnem egy sokkal fiatalabb 12voltos trabira.Sajnos korán örültem,mert a trabcsi Vácon menet közben kigyulladt és teljesen kiégett.Majdnem benne égtünk,a haveromat a hátsó ablakon húztam ki.
Akkoriban lehetett hozzá mindent kapni és minden kúton tankolhattál bele keverék üzemanyagot.Ma már egyik sem igaz.
Ez az autó most már csak a gyűjtőknek lehet érdekes.
Szerintem első autónak vegyél egy ladát vagy egy golfot,ha mindenképpen régi autóban gondolkodol.
Nem tudom mit lehetett szeretni benne.Biztos azt,hogy gyakorlatilag nem volt benne fűtés.Ezért télen bepárásodott,majd befagyott a szélvédő belülről.Télen nagykabátban,sapkában,kesztyűben ültem benne és vacogott a fogam.
Vagy azt,hogy nem ment csak max 100Km/h val,de azt is csak az Érdi emelkedőn sikerült elérnem visszafelé lejtmenet.Előzni sem lehetett vele.
A Trabi után vettem egy 1200 Lada Combit.Furcsa volt,hogy van benne rendes fütés és hosszú távon is lehetett használni ,rendesen ment nem csörgött,kényelmes volt.(persze a trabihoz képest)Sokáig meg volt,semmi baj nem volt vele.Én szerettem.
Végül az Ukránok vették meg a Főv.autópiacon.Annyit kaptam érte,hogy az árából egy Ford Fiestát vettem.
Szerintem a Lada,Skoda ugyan úgy kevés pénzből fenntartható volt.Akkoriban nagyon szarul kerestem,de még a wcre is kocsival jártam.Olcso volt az üzemanyag és az alkatrész árak sem voltak vészesek.
Semmivel nem került kevesebbe egy Trabant fenntartása.Ráadásul a 6voltos trabantomat többször is feltőrték(kiloptak belőle alkatrészeket)mert ahhoz nem lehetett mindent kapni .
A Trabiba nem kellett olaj, olajszűrő, fagyálló, nem volt benne hűtő, termosztát, fűtőmotor, ami időnként elromolhatott, és úgy általában harmada alkatrészből állt, mint egy rendes autó.
Kevesebbet fogyasztott, olcsóbb volt az átíratás, a KGFB.
Tehát az nem igaz, hogy annyiba került a fenntartása, mint a nagyobb kortársaié. Igaz hogy cserébe bizonyos extrákról (pl. fűtés) le kellett mondani.
(Az üzemanyag meg nálunk mindig ugyanolyan drága volt. A 20 ft-ős benzin a 4000-es fizuból pont olyan keserves volt, mint a 400 ft-os a 80000-ből.)
a nagypapám a 90es évek elején vett trabit (előtte volt ladánk, varnyúnk) ez már egy egészen extrás darab volt, rögtön új rendszámmal adták, ARD386. a mai napig emléxem rá... :)
4 ütemű, mondhatni fullos darab volt, fűtés volt benne, az tuti. 95ös benzinnel lehetett tankolni. a mai napig megy, unokatesóm vette meg melóba járni. megértem a nagy fanságot, én is elgondolkodtam rajta, h veszek egyet, de inkább egy régebbi szuzukira teszem a voksom, az egy kicsit kényelmesebb, kevesebbet fogyaszt, és manapság könnyebben kapsz hozzá alkatrészt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!