Repülőgépen félelmetes kalandotok volt már?
Egyszer Amerikába repültem és azt mondták a stewardessek hogy az a légitársaság új kitalációja hogy nem szolgálnak fel alkoholt többé a gépeiken. Hát én úgy még soha nem féltem. Hála Istennek csak vicceltek.
Légörvénybe majdnem mindig kerülök, de annyira az nem félelmetes szerintem. Majdnem lezuhanni meg nem nagyon szoktak, vagy megy a gép minden para nélkül, vagy ha x ezer méteren leállnak a hajtóművek akkor azokra annyira nem jellemző hogy újraindulnak.
"
vagy ha x ezer méteren leállnak a hajtóművek akkor azokra annyira nem jellemző hogy újraindulnak.
"
Nagyjából az a legjobb dolog amit történhet, hogy simán csak leállnak a motorok (hajtóművek). Az utasszállító gépek siklószáma elég jó, ami azt jelenti, hogy sima siklással is messzire el tudnak jutni, akár egyetlen hajtómű nélkül is, ahhoz hasonlóan mint a vitorlázógépek.
" Pont a szárny mellett ültem szóval láttam hogy tekergeti és rángatja a szárnyak végeket a légörvény. "
Ez ijesztő tud lenni, de normális. Ha vigasztal, a gépet rendesen túlméretezik ilyen szempontból :)
" A légitársaság alkalmazottjai előtt őszintén megmondom emelem a kalapot ,mert poggyásznak leadtam egy sporttáskát/szatyrot és elfelejtettem behúzni a cipzárját. Azt hittem hogy annak annyi lesz. De meglepően konstatáltam hogy egy gyufaszál sem hiányzott belőle. :)
"
A légitársaságnak ehhez semmi köze, a földi kiszolgálóknak már annál inkább. A poggyászok kezelését minden reptéren külön cégek végzik, és a légitársaság csak szerződésben áll ezekkel (pl.: Celebi, Menzies, stb...)
Én egyszer átrepültem az atlanti óceánt ~220 km/h hátszélben (hurrikánban ha úgy tetszik....).
Sose gondoltam volna, hogy egy Boeing kibírja a közel 1 machot :D
Persze másnak ez nem volt ilyen vicces, volt aki 3 órán át rókázott és írta a végrendeletét. Az üdítőt nem lehetett letenni mert leugrott az asztalról, annyi szent!
"Sose gondoltam volna, hogy egy Boeing kibírja a közel 1 machot :D "
Egyszer repültem 747-essel. A sebességmérő amit folyamatosan lehetett nézni a fedélzeten, volt, hogy 1180 km/h-t is mutatott. A földhöz képest valóban gyorsabb ilyenkor a hangsebességnél, se a hátulról fújó szélhez képest nem.
Így lehet látszólag hangsebesség felett repülni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!