Miért nem betonból csinálják az utakat? Az sokkal olcsóbb és tartósabb.
2009. máj. 13. 21:44
1/10 anonim válasza:
A beton sem tökéletes: egyrészt sok vele a macera (locsolni kell), másrészt szeret hőtágulni (nagyobb a hőtágulási együtthatója, mint az aszfalté, bár az aszfalt inkább "megolvad"). Ezen tulajdonsága miatt a betonutakat dilatációval, tágulási hézaggal kell építeni. Hogy ez milyen jó, arról tudnának mesélni azok, akik még próbálták a régi M7-est...
2009. máj. 13. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 Fecc válasza:
új m0-feeling,az is betony:D
2009. máj. 13. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
A beton sokkal hamarabb reped a fagytól és a nagy terheléstől (teherautók kamionok alatt) mint az aszfalt.
Sokkal vastagabb réteg beton kellene mint aszfalt, és az alap elkészítése sem olyan egyszerű mint az aszfat utaknál.
Na igen régi jó M7-es, mintha vonattal mentél volna rajta, jól tönkre tudta tenni a lengéscsillapítókat a dilatáció és a betonlapok nem voltak egy síkban.
2009. máj. 13. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
akkor miért van az , hogy a Hitler-építtetett beton autópályák Németországban a mai napig jók és minőségiek?
(most nehogy elkezdjen valaki nácizni mert nem arról van szó)
2009. máj. 13. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
Meg tudnám magyarázni, de az már rég nem a "Közlekedés" kategóriába tartozna... :-)
2009. máj. 13. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
23:01 - Azért, mert külföldön, ahol erre szánnak megfelelőt, ott ennek meg is van az eredménye. Itt Magyarországon csak foltozzák az utakat (néhány kivételtől eltekintve), tavaly nyáron jártam kint Graz-ban (busszal mentünk), ott is vannak útjavítások, de ég és föld a különbség. Itt lehet érezni, ha megyünk rajta, ott pedig csak látod, de nem érzed. Szó szerint azt is meg lehet érezni, ha átlépjük a határt.
Itt kis hazánkban máshova megy el a pénz... De nem akarom ezt firtatni :-) Amúgy természetesen, amiket írtak a különbségről az rendben van, de mégis, ha itt is arra menne minden fillér, amire mondják, akkor az olyan lehetne, mint külföldön :-)
Az útburkolat kiválasztásának általánoskritériumai Utazáskényelem és biztonság: A betonutak hozzájárulnak az utazáskényelemhez és a közlekedésbiztonságjavításához. A betonutak közvetlenül a megépítésüketkövetően erős érdességet mutatnak, ami évek múlva is csupán jelentéktelen mértékben csökken.A betonutak teljes élettartamuk alatt alaktartók maradnak, a nyomvályúk képződése kizárható. Rossz lá-tási viszonyok között, éjszaka, vagy nedves útburkolatesetén a betonutak világosabbnak tűnnek és jobbanvisszatükrözik a fényszórók fényét, mint az olyan sötétburkolatok, amilyen az aszfalt. Ezáltal a baleseti koc-kázat csökkenthető.Zaj: Az utóbbi években a betonburkolatokat egyre gyak-rabban építették olyan zajcsökkentő felülettel, mint pél-dául a mosott beton. Ezeknek az új burkolatfelületeknek köszönhetően a zajszintet jelentősen csökkenteni lehe-tett, és ma már összehasonlítható az aszfaltéval.Élettartam, fenntartás és gazdaságosság: A harmadik generációs betonutak esetében (azok a betonburkolatok, amelyeket Svájcban 1976 óta építet-tek), 50 év élettartam várható el. Ezek az utak az első 15 évben gyakorlatilag nem igényelnek fenntartási tevékenységet.
2009. máj. 13. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
A beton jobban csúszik amikor nedves, ha viszont "koptatják", bár én inkább felszántásnak mondanám az M0-son ami van vele, akkor jobban kopik rajta a gumi. Én úgy tudom ez is egy hátránya a betonnak az aszfalttal szemben.
2009. máj. 14. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
Nálunk sajnos az új utakat is eleve rosszra építik! Lásd: M-7-es Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakasz! Átadás után négy hónappal olyan volt, mint egy hullámvasút. A "nagytudású szakemberek" nem tudták, hogy tőzeg van alatta! Mások, akik valaha is jártak arra a régi 7-es úton tudták; hatalmas táblára ki volt írva, hogy TŐZEGKITERMELÉS. Igaz, az egyetemen olvasni nem tanítanak, azt hiszik, hogy aki oda kerül az már tud.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!