A behajtani tilos tábla az minden járművel közlekedőre vonatkozik? Ha igen, akkor a kerékpárosok miért kivételek?
És az autósok miért kivételek?
Rendszeresen látok behajtani tilos tábla ellenére, forgalommal szemben közlekedő autósokat.
Az autós nem kivétel, csak nem figyel. Van aki 3 hónapig ment a forgalommal szemben. Valamint az autós megfogható a rendszáma alapján. Míg a bringás, segédmotorkerékpáros tettenéréssel csak, a helyszínen.
Sok kerékpáéros ott tart, hogy ő gyalogos. Így ugyan azon jogok járnak neki mint a gyalogosoknak. pl. simán áthajt a zebrán a gyalogosoknak fentartott irányban. Azaz padkától padkáig vagy másképp jáérdaszegélytől járdaszegélyik. Miközben míg a bringán tartózkodik és közlekedik vele JÁRMŰVEZETŐ!
A sima tábla alap esetben mindenkire vonatkozik. Eltekintve a megkülönböztető jelzéseit használó járművektől.
Nem ártana a forgalomban lévő kerékpározáshoz a kötelező kresz vizsgát is bevezetni, mindenki érdekében.
Amúgy szerintem nincs az a biciklis, aki azért kerülne egy háztömböt, mert kint van a behajtani tilos tábla.
Ez a kérdés három kérdés: (1) szabálytalan-e, (2) veszélyes-e, (3) bunkóság-e behajtani kerékpárral oda, ahol valamiféle tiltó tábla van?
Az elsőt mindenki elolvashatja a KRESZ-ben (a kresz tanulmányozását egyébként is javaslom mindenkinek, annak is, akinek vizsgája van belőle, ha az 2-3 évnél régebbi).
Az, hogy veszélyes-e, szerintem a helyszíntől és a szereplőktől függ. Kihalt mellékutcában, ahova csak forgalomkorlátozási céllal tették ki a táblát a lakók nyugalma érdekében, nem kifejezetten veszélyes. A 3-as út M3-Gyöngyös közti szakaszán (ahol 110-el szabad menni) nem javasolnám, hogy egy kezdő csúcsforgalom idején végigcsalinkázzon. Az egyirányú szemből viszont nem túl veszélyes, mert a kerékpáros jól látja a szembejövőt, és a szembejövő is látja őt. Ugyanitt egy tapasztalatlan kezdő balesetet okozhat, amikor a kereszteződésben a balról jövőnek nem ad elsőbbséget (aki a rossz irány miatt nem számít őrá).
Az meg, hogy bunkóság-e, elég szubjektív kérdés, és szintén a helyzettől és a szereplőktől függ. Forgalmas, keskeny egyirányú utcába szemből bemenni szerintem bunkóság. Behajtani tilossal jelzett kis forgalmú sétáló utcán a gyalogosokra vigyázva, őket nem zavarva és meg nem ijesztve végiggurulni, az nem bunkóság.
"Nem ártana a forgalomban lévő kerékpározáshoz a kötelező kresz vizsgát is bevezetni, mindenki érdekében. "
A kötelező jogosítványnak több káros hatása lenne, mint hasznos. Gépjárművel könnyen lehet olyan balesetet okozni, ahol vétlen résztvevők sérülnek vagy halnak meg. Kerékpárral és gyalog is lehet, de ahhoz már igyekezni kell. Ezért kell jogosítvány az autó vezetéséhez meg rendszám az autóra, és ezért nem kell a gyalogláshoz meg a kerékpározáshoz. A jogosítvány kerékpárra sok felesleges adminisztrációval járna.
Persze az valóban hasznos lenne, ha az összes közlekedő ismerné a KRESZ-t. Ennek érdekében a általános- és középiskolákban kéne bevezetni minden gyereknek a KRESZ-oktatást, ami ugyanúgy megoldaná ezt a problémát. (Egyébként a kerékpáros jogosítvány kötelezővé tételét tiltja a bécsi egyezmény (ez az az egyezmény, ami alapján a magyar jogosítványodat elfogadják Görögországtól Németországig, minden külön cécó nélkül.))
Itt a működő ugrócím a KRESZ-hez:
(1969 óta van jogosítványom, 6 éve kerékpározok télen-nyáron, mégis hasznos volt most áttekintenem a változásokat. Ajánlom másoknak is...)
Kedves Gyalogos!
A gyűlöletbeszéd egy új formájával ismertettél meg bennünket - talán a Téged ért sérelmek miatti felháborodásodban.
Minden területen vannak un. idióták, elszaporodásuk okait kellene észre venni. A nagyobb városok "idióta" városfejlesztői a gépkocsiforgalom növekedésében gondolkodva nem építik ki a kerékpárutak rendszerét, nem teszik rendezetté a körülményeket, egyenrangúvá a különböző módon közlekedőket. A tömegközlekedés fejlesztése, olcsóbbá tétele is jótékony hatással lenne a városi közlekedés résztvevőire, a városok levegőjére és nem utolsó sorban a nemzetgazdaságra is. Az olajlobbi jelen van és hat életünk minden területén, nem egymásnak kellene rögtön esnünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!