Notórius gyorshajtó vagyok, ha az általam kényelmesnek és teljesen biztonságosnak érzett sebesség mindig +20km/h mint a megengedett?
"Úgy érzem, hogy teljesen uralom a gépet, tartom a megfelelő követési távolságot, bármi történik előttem..."
Hát igen, van hogy így érzi az ember, utána szokott jönni a koppanás...
Egy jobb autóban valóban lassabbnak tűnik az 50, de ha ez az összes gondod, cserélhetünk autót, a 20 éves gépsárkányomban még az 50 is eszeveszett tempónak érződik :P
a 100 meg már maga a halálfélelem főleg ha van egy kis szél is...
Amúgy ezért kell betartani a sebességet:
http://www.youtube.com/watch?v=Cvja-PA5Egc
http://www.youtube.com/watch?v=BpZRxo3EWAc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=va1o_btLDt8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=WxOEHMWCg-M&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=fhV5O-it9kY&feature=related
Ha még mindig nem értenéd, ténleg szívesen elviszlek egy próbakörre...
Szóval az Insignia "harapós fékekkel és szuper gumikkal" olyan jó autó hogy azt kellene írnunk, igen menj nyugodtan 20 km/h-val :) Egy A6 quattroval ezek szerint +40 km/h S Mercivel +60 km/h és így tovább:)
Kérdésedre válaszolva, szerintem nem vagy notórius gyorshajtó, csak az arcod picit nagy.
Jaj, ezek a rugalmatlan szabályalkotók... Komolyan, nem is értem őket!
Igenis, legyen neked, illetve a többi "komoly autóval" közlekedő autósnak gyorshajtási engedélye. Vezetéstechnikai tréning és műszaki átvizsgálás után lehet. De bizonyos autótípusok esetén az se kelljen hozzá, mert egy quattro-hajtásos A8 sosem romlik el, illetve lógó béllel is biztonságosabb, mint egy Suzuki...
Csak mivel gyorsan hajtasz, mindig előzgetni kell a tötymörgőket. Ezért jó lenne, ha kiadnának nektek egy olyan engedélyt, ami felment az index használata alól. Úgyis mindig előztök, felesleges ezt jelezni...
De jó lenne egy örökbérlet az autópálya leállósávjába is, mert a belső sávban is 130-150 között előznek a lassúak, aztán nem jó a hivatalos gyorshajtási engedéllyel kerülgetni őket, mikor éppen 180-nal sietnél.
Sőt, legyen egy autóra ragasztható matrica is, ami jelzi, hogy mindenki adjon nektek elsőbbséget, mert ti nagyon gyorsan közlekedtek és úgysem tudtok megállni.
Meg kell külön engedély is, hogy nektek ne kelljen elengedni a gyalogosokat a zebrán és ne kelljen a pirosnál sem megállni, mert hát lakott területen belül 50-ről még csak-csak lehetne, de a nektek megengedett 70-nél már olyan nehéz...
Illetve különleges, mindenhová érvényes parkolási engedély is kell, mert nektek rengeteg sürgős dolgotok van és nem értek rá sokat gyalogolni a parkolóig. Illetve mivel nem tudtok lassan menni, nem is állhattok be a parkolóba, mert még talán fel is fő a víz a motorban, mire leparkoltok.
Nem gondolod, hogy ilyen könnyítések is kellenének nektek, akik "komoly autóval" közlekedtek?
Tudod, alapvetően kétféleképpen lehet közlekedni. Az egyik módszer az, amit a réten rohangáló birkák inspirálnak: mindenki megy, amerre lát, aztán majd csak lesz valami. A másik pedig a szervezett közlekedés, amelyben a haladási irányt és sebességet, az elsőbbségi viszonyokat és egyebeket szabályozzák.
Mindkettőnek van előnye és hátránya, de mifelénk az utóbbi terjedt el. Sajnos még "komoly autóval" is be kell tartani a szabályokat. Ezek a szabályok ugyanis nem csak arról szólnak, hogy neked milyen rossz. Meg kell tanulni kicsit a többi közlekedő fejével is gondolkodni. Neked kellemetlen, hogy nem engedheted szabadjára az autód irgalmatlan teljesítményét. De tudod, az, hogy nagyjából egységes sebességhatárok vannak meghatározva, mindenki dolgát megkönnyíti. Áll Miska bácsi a kereszteződésben, kanyarodna ki a főútra és tudja, hogy ott jó eséllyel nem fog 90-nél gyorsabban jönni senki. Tehát fel tudja mérni, hogy az adott távolságban érkező autó előtt be tud-e kanyarodni vagy sem. De ha jönnek a gyorshajtási engedéllyel súlyosbított nagyon fontos és nagyképű emberek, akkor Miska bácsinak (és a többi autósnak) fogalma sem lesz arról, ki mennyivel közlekedik. Ugyanis meglehet, hogy az egyik autó csak 90-nel fog menni, mert neki annyi van engedve, a másik pedig hajthat gyorsabban, ezért 120-szal fog érkezni ugyanoda.
De nem csak az autósoknak fontos ez: a gyalogos tudja, hogy 50-ről nagyjából mekkora úton áll meg az érkező autó. Ha 80-nal jön (mer' ő megteheti), akkor lehet, hogy elé fog lépni minden jóindulat mellett.
Illetve van a sebességhatárok megválasztásának technikai oldala is. Az egyes utakon található kanyarok ívsugarai olyanok, hogy a megengedett legnagyobb sebességgel bejárható legyen az útszakasz. Néhol, ahol igen szűkek a kanyarok, így is sebességkorlátozás kell, de általában törekednek arra, hogy az út vonalvezetése megfelelő legyen a 90, 110 vagy 130 km/h-s sebességnek. A közúti jelzéseket is így építik ki: a táblák olyan méretűek, hogy a megengedett legnagyobb sebességnél le lehessen olvasni őket, annyival előre jelzik a veszélyt, hogy legyen időd reagálni (autópályán 500-1000 m-es előjelzők vannak, főúton 100-250 m-esek), a lámpák sárga állása olyan hosszú, hogy 50-ről meg tudj állni előtte... Nem hasraütés-szerűek a sebességhatárok. Ha megkapjátok az engedélyt a gyorshajtásra, ki fogja a kedvetekért áttáblázni az útszakaszt? Ki fogja átállítani a lámpák ritmusát, hogy 80-nal is legyen időtök megállni? Ki fog nektek új zöldhullámot beállítani? Forogjon körülöttetek a világ és az NKH, mert ki "komoly autóval" furikáztok?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!