Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mikor mondhatom el, hogy...

Mikor mondhatom el, hogy tudok autót vezetni?

Figyelt kérdés

Mert az oktatóm szerint, az, hogy van jogsim, csak azt jelenti, hogy egyedül vezethetek, de nem azt,m hogy tudok is.

Akkor mennyi kilométert, kell vezetnem, hogy elmondhassam, ha megkérdezik, hogy "tudsz vezetni", és elmondhassam, hogy igen, tudok.


2011. szept. 27. 15:20
1 2 3 4
 21/37 anonim ***** válasza:

"Ezekszerint egy csomó olyan ember vezet aki nem tud vezetni. Ez elég paradox, nem? Vagy a másik lehetőség, hogy marhára demagóg vagy."


Beültetek egy gyereket egy autóba megmutatom h mit h kell (tegyük fel hogy tudja a sebességet és nagyjából egyenesben tartja az autót) akkor ő tud normálisan vezetni? Engednéd emberek közé?

2011. szept. 27. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/37 anonim ***** válasza:

előző előtti:

az ilyenek kanyarodnak a szűk utcàkon nagygàzzal, hòban...

2011. szept. 28. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/37 anonim ***** válasza:

"Nem véletlenül találták ki az ABS-t ;)"

Sajnos nagyon sokan gondolják így, mint te és vannak köztük olyanok is akik nem tegnap kapták meg a jogsit.

Azt hiszik, hogy ha tele van a kocsijuk ABS-szel, ESP-vel meg tudomis én, hogy mivel, akkor már nem történhet semmi baj! Ez hatalmat tévedés! Ezek az eszközök nagyon hatásosak, de nem mindenhatók. Elég az első hóban végig menni egy főút 20-30km-es szakaszán és megnézni, hogy mennyi- és milyen autók vannak az árokban.

2011. szept. 28. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/37 anonim ***** válasza:
100%

Friss jogsis vagyok, viszont nagyon érdekelnek az ilyen vezetéstechnikai dolgok, a biztonságos vezetés, stb...


Ugyan még csak 1 éves a jogsim, és kb 10e km van bennem (tehát gyakorlatilag semmi), már voltam csúszótréningen is.



Sok érdekes kérdés felvetődött itt:


Kérdező: sajnos az oktatódnak igaza van. A papír az papír, azt jelenti (és ezt ők is tudják) hogy már kiengednek az utcára mert nem vagy életveszélyes, el tudod irányítgatni az autót, de valójában vezetni még nem tudsz (bocs, amúgy én sem). 30 óra alatt nem lehet, lehetetlen megtanulni vezetni.


Ugyanolyan ez mint a nyelvtanulás/nyelvvizsga. Hány de hány embernek megvan a középfokú angolja... Rengetegnek. És ebből mennyi az, aki ha szükség is van rá, tudja is használni? Hát kevés %-a. Pedig a tudás azt jelenti, hogy bármikor bármilyen helyzetben képes vagy alkalmazni, képben vagy, nem csak a vizsga idejére.


Az autót irányítgatni, terelgetni mindenki tudja akinek már van jogsija. De a kérdést fogjuk meg ott, hogy mit is nevezünk annak, hogy tud valaki vezetni? Nyílván nem csak annyit hogy elterelgeti az autót, meg le tud parkolni, illetve főútvonalon végig tud haladni.


Számomra azt hogy valaki tud vezetni az alábbiak jelentik:

- átlátja a maga körül történő dolgokat, mindig tudja mi történik körülötte, "csukott szemmel" megmondja milyen autó megy mögötte, egyáltalán van-e mögötte valaki, az milyen stílusú, ha sárga a lámpa célszerű-e átmenni mert a mögötte jövő még megáll, vagy összecsukja az autót


- mindig egy lépéssel előbbre gondolkodik: ha látja hogy előtte egy baleset miatt nem lehet menni, már sorol is át, és tér le a kerülő útra, stb...


- táblák alapján és defenzíven vezet: ha kigurul a labda már fékez is, mert jön utána a gyerek, a buszmegállóban álló busz mellett lassít, számít a kiugró gyalogra, stb...


- figyel másokra, és valóban udvarias: ha a buszos be akar jönni, beengedi, ha a tükörből látja hogy a motoros nem férne el amíg ő áll a pirosnál, már viszi is az autót oldalra, hogy az elférjen...


- el tudja hárítani a vészhelyzeteket, pl. tud vészfékezni (az autósok többsége nem tud), tudja mit kell tenni ha megcsúszik az autó


- az autó minden centijét érzi, és ha két autósor között el lehet férni, akkor elmegy és nem ott áll mint a bamba szamár hogy "itt nem férek el" miközben egy kamionnyi hely lenne ott


- megtalálja azokat a réseket ahol gyorsabban lehet haladni: pl. ha 3 sávból kettő tele van, a harmadikban megy


- hirtelen kényszerű döntési helyzetekben jól dönt, lsd. kéklámpások elengedése, stb...



Sajnos sok ember nem tud közlekedni, ha más nem is, az "Elsőbbséget a kéklámpásoknak" videó ezt jól jelzi...


A fent említett dolgok sok gyakorlást igényelnek, nem jönnek egyik pillanatról a másikra, illetve nem is tanítják őket, mert nem fér bele a 30 órába.


Eleve a járműkezelési rutin kialakítása is több idő, hogy valóban úgy érezd azt a gépet ahogy kéne. Aztán az meg teljesen más amikor egyszerre kell vezetned, navigálni, figyelni a többi közlekedőre, ismeretlen helyen a táblák alapján vezetni, stb...


Sok ember "érzésből vezet" aztán lövése sincs egyáltalán milyen úton halad (főút, táblával védett, stb...). Ez jól látszik akkor ha ne mennek a lámpák vagy rendőri forgalomirányítás van... Na akkor aztán mennek a balf*kodások rendesen...



A jeges úton fékezéshez: a csúszó tréningen egy dolgot tanultam meg: nagyon sokat kéne gyakorolni ahhoz, hogy úgy menjen ahogy a nagykönyvben meg van írva. Addig amíg ez nincs így, mindent elengedsz, finoman tekered a kormányt, megpróbálod kikerülni az akadályt és lesz valami. Fékbe nem taposunk, amúgy meg tökmindegy mert ha a kocsi kidobja a seggét, mire felfogod már benne is vagy az árokban.... Persze, érezni kell mielőtt kidobja a seggét, és rögtön lereagálni. De ehhez már kb. ténleg napi szinten kéne gyakorolni...


Kérdésre a válasz: ha úgy érzed hogy a fent említett pontok érvényesek rád, akkor már tudsz vezetni. Ez nagyjából sztem olyan 100-200e levezetett km. és ebből legalább 80e km legyen városban, mert a város (főleg pest) teljesen más mint a pálya és mint vidék...

2011. szept. 28. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/37 anonim ***** válasza:

"Amúgy meg ember nincs aki felengedné, jobb ha tudod ;)"

Ezért mondom, hogy mazsola vagy, mert ezt a mondatodat el is hiszed.



A csúszó tréningen mondta az oktató srác hogy engem friss jogsisként könnyebb tanítani, mert még nincsenek bennem a rossz reflexek, mint akinek már régóta van jogsija. Az kapásból tapossa tövig a féket, és onnantól kezdve ténleg nincs az az isten hogy elengedd... Amúgy tökmindegy mertha csúszik és akár csak kicsit is fékezel, már van esély arra hogy megcsússzon az autó és kidobja a seggét. Akkor meg már tökmindegy, mert átlag ember nem tudja megfogni, főleg ha váratlan...


Egyébként amíg nálunk az év 365 napjából kb 40ben van csúszós út, a többiben nem, és az emberek a sima, "padlóig nyomom a féket" stílusban sem tudnak vészfékezni, addig nincs miről beszélnünk...


Azt meg pláne nem hiszem el hogy bárki (aki külön ne gyakorolná, ABS nélküli autóval) meg tudná azt csinálni hogy csúszáshatárig nyomja a féket. Lehetetlen.

2011. szept. 28. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/37 anonim ***** válasza:

"Itt egyesek annyira túlmisztifikálják a vezetést, hogy az valami szörnyű..."


Én pl. szeretném úgy vezetni az autót, hogy tudjam azt, hogy minden pillanatban én vezetem az autót és nem fordítva. Sokaknak ez nem igénye, illetve azt gondolják hogy már mindent tudnak. Pedig nem így van (sajnos).


Amúgy egy vészhelyzeti vezetéstechnikai szimulátort ajánlok neked is (én próbáltam). Kiváncsi vagyok hogy amikor a 10. gyalogost ütötted el, akkor mi is lesz a véleményed erről...


Jó pap holtig tanul, főleg a vezetésben. Aztán ha már az "én tudok vezetni" témakörnél tartunk szóba lehet hozni olyan "haladó technikákat" mint duplakuplungos váltás, heel and toe technika és a többi. Mondjuk ezeket már inkább versenyen használják, de aki ezeket is tudja (rutin szerűen), az már mondhatja magáról, hogy tud vezetni...

2011. szept. 28. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/37 anonim ***** válasza:

@86%

Le a kalappal, öröm látni, hogy akadnak ilyen frissjogsisok. :)

Minden soroddal egyetértek.


A heel-and-toe-ra kitérve, valóban pályára való technika, de nagyon simává tudja tenni az utcai közlekedést is. Csak annyi a bökkenő, hogy alig van olyan átlagos autó, amelyikben átalakítás nélkül el lehetne érni a gázt sarokkal. Körülbelül 70, leginkább új autót vezettem, ebből csak 2-3 volt alkalmas. Úgyhogy marad a sima gázfröccs. Amúgy ha megszokod, egyáltalán nem nehéz. 6 éve szimulátorozok (Logitech G25), ott könnyen eléred a gázt, és elég hamar készségszintre lehet fejleszteni.

2011. szept. 28. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/37 anonim ***** válasza:

Igen-igen!

Dícséret a friss jogsis Hozzászólónak!

2011. szept. 28. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/37 anonim ***** válasza:

"Ezért mondom, hogy mazsola vagy, mert ezt a mondatodat el is hiszed. "


Ezt egy vezetéstechinai tréner mondta okoska ;) Szerintem jobban vágja a témát mint te ;)

2011. szept. 28. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/37 anonim ***** válasza:

Te okoskázó, neked a pofád is ilyen tenyérbemászó, mint ahogy irogatsz? Ezt a stílust a mazsolaképzőben tanultad?

A vezetéstechnikai tréner is az átlag mazsolákról beszélt, mint te vagy, aki 30 óra vezetéssel azt hiszi, hogy tud is vezetni. Törd össze magad, de ne az én autómat!

2011. szept. 28. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!