Miért nem veszik el a jogsit a durva gyorshajtásért örökre?
autópályán SE lehessen 160. a barátom CSAK annyival ment, egyszer tehette meg, isten nyugosztalja. És senki nem tudja megmondani, mi röpítette 3 méter magasra, holott sem kátyú, sem bukkanó, SEMMI nem volt a környéken.
Senki ne higgye, hogy bármikor tud uralkodni a kocsi felett, vagy hogy a karosszéria megvédi. sem lakott területen belül, sem lakott területen kívül. Majd ha mágneses hipertér veszi körül az autókat, ami megakadályozza a halálos baleseteket, elhiszem, h lehet menni 160-al, de úgy hiszem ez esetben már sofőrök sem kellenek...
Senki, kívánom senki ne kerüljön olyan helyzetbe, mint a barátom. Igaza van a kérdezőnek a saját érdekükben is el kéne venni a gyorsahajtóktól a jogsit.
A baj valóban azzal van, hogy nem észszerű az egész szabályozás, mondhatni idióta.
Na igen a pénz beszedése ... valóban arra megy ki a dolog, de akkor sem vagyok a jogsi elvételének hve, hiszen akinek a munkája múlik ezen (nem keveseknek), most még azt is munkanélkülivé akarjuk tenni mert mondjuk a pályán megnyomta 160-ig ? Ami a mai modern kocsiknál valóban nem sebesség már. Nekem a német típusú szabályozás bejön pl, vagy akár a délieké is, én még nem láttam olasz vagy spanyol rendőrt sebességet mérni, pedig autózom arra sokat. Hát aztán mégsincs úgymond nagyságrendekkel több baleset. Nem lehet, hogy az agyakban van a baj?
ésszerűen kéne szabályozni. és akkor az autósok többsége úgy reagálna a 30as táblára hogy: itt valami geb@sz van, tényleg lassítsunk le.
és nem úgy hogy:
F@szom, 30, hagyjuk már, megyek 60nnal az pont jó lesz:)
A németek megoldották, az autópályán, városban és országúton is.
ahol jók a körülmények ott hadd menjen mindenki annyival amennyivel neki jó, meg amit az autója és a pénztárcája bír, máshol meg tartsa be a korlátozásokat.
és be is tartják többnyire.
jah és kevesebben halnak meg az autópályáikon mint amerikában ahol a max seb olyan 90km/h.
Úgyhogy nem a jogsit kell elvenni, hanem a korlátozásokat kell logikusan meghatározni.
ne legyen már lakatlan területen, nyílegyenes sima úton 50 a megengedett, mert nyilvánvaló hogy az emberek 90%ának viszketni kezd a talpa.
A másik pedig hogy a mai autók simán bírják tartósan a 150-160at is, biztonsággal.
tudom, mert németországban volt olyan szakasz hogy tartósan 180 felett mentem és nem volt semmi probléma.
úgyhogy ezekkel kell valamit kezdeni, nem elvenni a jogsit, csak mert valaki sietett. és differenciálni kell a gyorshajtásokat is, mert mondjuk egy óvoda vagy iskola előtt elteperni 100zzal tényleg komoly felelőtlenség, viszont ha egy elhagyatott területen teszi ezt valaki azzal nem árt senkinek, nem veszélyeztet senkit.
kivéve, ha 180-nal hajtasz, és a szerencsétlen épphogy 120-at bíró Suzuki meg teherautót előz az autópályán.
Ha te ezt 180-nál időben észreveszed és nem okozol balesetet, hát hajrá, habár nehezen tudom elképzelni, és addig amíg nem tud mindenki így vezetni (ha jól emlékszem volt egypár halálos baleset ebből a szituációból is), addig jogos a sebességkorlátozás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!