Miért vannak szenek a vasúti sínek mellett?
A vasúti járművek tömege (és jobb esetben sebessége is, na jó Mo-n, ahol az átlag seb. 50km/h nem, de máshol a világban) is nagy. Nagy sebességgel nagy tömeg mozog. Ehhez egy olyan alap kell, ami stabil, de valamennyire rugalmas, és bírja a vonatok okozta rázkódást.
A sineket a talpfák tartják, a talpfák alatt pedig zúzott kő van. Régen nem volt jobb a zúzott kőnél. Elvileg az egészet alá is lehetne betonozni, de az nagyon sok pénz és nagyon sok idő lenne, illetve a beton is macerás. A zúzott kő tehát alapvetőleg a vasúti pálya megfelelő ágyazatának kialakításánál van szerepe. Idővel persze a zúzótt kövek kirázkódnak a talpfák alól, ilyenkor kell aláverni, meg újra beszabályozni a pályát, de ez már egy másik mese :)
A zúzott kövek különböző színűek, van szén színű is, illetve amit már korábban is írtak: rákerül olaj, olajpor, fékpor, szemét, a kerekek is kopnak, a sín, a síneket tartó fém kampók, stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!