Ki a hibás? Én balra kanyarodtam, szemből jöttek, mindez kanyarodó úton, tehát én nem láttam (nem láthattam a másikat).
Tehát a szitu:
- van egy út, amiben van egy kis S jellegű kanyar
- a kanyar előtt be akartam kanyarodni balra, megnéztem, nem jött senki, persze nem is láthattam a szemből jövőket, hiszen az S rész miatt beláthatatlan az út további része
- elkezdtem a kanyarodást, már keresztben álltam, amikor oldalról majdnem belém jöttek
Ki a hibás? Nekem ügye a kanyarodás miatt elsőbbséget kell adni az egyenesen haladók számára. Ez eddig rendben is van. De hogy adjak elsőbbséget egy olyan autónak amit nem is láthatok. Illetve ügye az elsőbbség fogalma úgy szól, hogy az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti az elsőbbséggel rendelkezőt haladási irányának és sebességének hirtelen megváltoztatására. Ilyen nem volt, mert még ott sem volt a másik, amikor én elkezdtem a manővert. Ettől függetlenül az igazságérzetem kicsit bántja a dolog, mert ha úgy nézzük nem adtam meg rendesen az elsőbbséget.
A másik szempontjából pedig ott van a vakvezetés tilalma.
Melyik az erősebb, ki a hibás egy ilyen balesetben?
Nem történt különben semmi, a szembe jövő nem jött túl gyorsan, de mindenesetre én emeltem kezem lábam hogy bocs, de ténleg nem tudom ki lett volna a hibás.
Ha csak majdnem, akkor senki. A közlekedés veszélyes üzem.
Jó volna ha nem az egók vezetnének.
Mondom ezt úgy, hogy apám nagy szerencsével megúszott nemrég egy balesetet. Napokig benne volt a tv-ben is.
Nem ő volt a hibás, de tökmindegy, pillanatokon múlik olyankor. Meg az őrangyalokon. Emberek vagyunk. Úgyhogy ne zabáld magad. Ezután még óvatosabb leszel. Nekünk kell, akik észben tartunk ilyesmit. Aki császárnak érzi magát, az nem fog gondolkodni, meg defenzíven vezetni.
Most komolyan kérdezed?
Képzeletben cseréld már meg a szerepeket, és kérdezd mg újra. (Megyek lassan, szabályosan a sávomban, erre szemből elémfordul egy barom)
Na ugye.
Ne is törődj vele!
Először is,ha nem látsz eléggé előre,akkor is bekanyarodsz,csak igyekezz eltűnni mihamarabb.Másrészt,meg akkor van elsőbbséged,ha megadják.Ha a sebességhatárok be vannak tartva,akkor ebből nem lehet baj.
A válasz írója 60%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 21:56
Hát igen, pont ezért írtam, hogy kicsit neccesnek érzem az elsőbbség adásom, de hogy adjak elsőbbséget olyan autónak ami nincs is még ott?
Mellesleg van azért vakvezetés tilalma, tehát azért mert a sávodban mész, azért nem lehet "becsukott" szemmel döngetni ész nélkül....
Te lennel a hibas, de leginkabb az a hibas aki egy ilyen belathatatlan helyen engedi a balrakanyarodast. Ha latod hogy senki sem jon, akkor mesz, de gyorsan. Ettol fuggetlenul aki jon szembol, annak is lassitani illik a belathatatlan kanyar elott, elvegre lehet ott lerobbant auto, allo muszaki hibas auto stb, es minden olyan akadaly elott amire szamitanod kell, meg kell tudnod allni.
Ugyhogy szerintem ha a szemboljovo gyorshajtott, akkor kihozhato egy osztott felelosseg, de neccesen...
A válasz írója 75%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: 05-16 14:51
Én is így gondolom. Ugyanis ha esetleg lesz egy baleset,először is tanút kell szerezni,aki bizonyítja hogy a szembejövő gyorsabban jött mint ahogy illett volna. Ha nincs sebességkorlátozás,akkor sem jöhet a megengedett legnagyobb sebességgel,csak akkor ha azt az út és LÁTÁSI viszonyok lehetővé teszik. Ha rendőrt hívsz /csak akkor tedd ha tuti biztos vagy a dolgodban,különben még rosszabbul is járhatsz/,akkor az kitudja vizsgálni,a járművek sebességét és az eltelt időt is. Ezzel a dologgal csak annyit nyerhetsz,hogy esetlegesen nem kell a te biztosítódnak fizetnie az okozott kárért,de ha nem jön be akkor még kapsz egy büntetést a rendőrség részéről is.Szóval kétesélyes. Mondjuk ha bizonyítható hogy nagyon gyorsan jött,/Pl: a féknyomokból és a sérülésekből/,akkor esetleg megúszhatod, mert ő akkor sem tudott volna ott megállni ha esetleg bármilyen más útakadály van ott, mint pl?egy lerobbant autó,vagy akár egy útfelbontás. Ezért van az a szabály hogy "a A jármű sebességét a sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!