Át mersz menni a zebrán alapos körültekintés nélkül zöld lámpánál? (Mikor elvileg azt hiszi az ember, hogy neki van elsőbbsége, és nem jönnek autók. )
Autó el kell hogy engedjen ha egyszerre van zöldetek.
Amúgy mindig érdemes szétnézni, nem tudhatod milyen barom jár arra..
Nálunk tényleg JELZŐ lámpák vannak. (Jelzés értékűek a színek) így attól még hogy neked zöld van a zebrán nem biztos hogy egy barom (mert nincs rá jobb szó) elkaszál annak ellenére, hogy neki már bőségesen piros volt.
Kultúra vazee...:)
Felénk úgy látszik kulturált emberek vannak mert még egyszer se ütöttek el a zebrán, úgy meg főleg nem hogy nekem volt zöld.
Igaz szoktak száguldozni de nem a lámpáknál.
Nem nézek körül csak azt figyelem hogy mikor van zöld.
Én mindig körül nézek, akkor van elsőbbsége az embernek ha meg is adják.
A sokat szajkózott szilveszter esti, pesti gázolás áldozata körülnézett? Pedig neki nem is zöld volt a lámpa, hanem ki volt kapcsolva, igaz, hogy neki volt elsőbbsége, de ha lett volna annyi esze, hogy körülnéz, főleg, amikor 2 autó takarásából lép ki éjszaka, akkor nem lenne miről beszélni.
Na hát akkor kezdjük egy kis KRESZ-el, illetve vezetéstechnikai tréninggel:
Az autósoknak a jogosítvány megszerzéséhez ügye el kell végezni a KRESZ tanfolyamot, ahol elhangzik az, hogy a zöld kétféle lehet:
- nyilas: ekkor biztosan lehet úgy kanyarodni, hogy senkinek sem kell majd elsőbbséget adni a kanyarodó járművel
- teli: valszeg a kanyarodáskor azon az úton ahova kanyarodunk majd elsőbbséget kell adni a gyalogok számára (ez nem biztos hogy így is lesz, de erre kell felkészülni, mert ha tuti nem kéne elsőbbséget adni, akkor nyilas zöld lenne)
A zebrán áthaladó gyalogost valóban még csak zavarni sem lehet a járművezetőnek. Zavarás: figyelmét elvonom, megijesztem, stb... pl.: megtévesztő sebességgell haladás, rá dudálás, kormány olyan rángatása, ami a gyalogban félelmet kelthet, stb....
Gyalogos:
A KRESZ rendelkezik arról is, hogy a gyalognak a zebrán való áthaladás előtt meg kell győződnie az áthaladás veszélytelenségéről, biztonságáról.
Vezetéstechnika: kanyarodó járművel illik megnézni, hogy ahova kanyarodunk, ott van-e zebra, van-e lámpa. BTW: kanyarodó járművel azon a "kanyarodott" úton átmenő gyalogok számára elsőbbséget kell adni, a kanyarodó sofőrnek tehát már csak ezért is körül kell(ene) néznie.
Gyakorlat: sajnos valóban sokszor ez a "csípjuk el a zöldet" uralkodik.
Ahol rutinból közlekedem gyalog és tudom hogy nincs rá kanyarodó, ott nem nagyon szoktam körülnézni, hiszen úgyis én vagyok a jó. Ahol tudom hogy van rákanyarodó sáv, ott körülnézek, meg úgy általában is igyexem, persze a legtöbbször eddig mindig zebrán akartak elütni, mert mondjuk épp nem figyeltem.
Balesetmegelőzés: kultúráltabb helyeken (értsd nem Mo-n) a kanyarodó járművezetők figyelmét felhívandó kiteszik a sárga, gyalogosokra figyelmeztető villogó lámpát, ami szerintem hatalmas találmány. Léteznek még más ehhez hasonló balesetmegelőző eszközök is, amiket Mo-n kb sose fognak használni (kár).
És akkor itt ragadnám meg az alkalmat hogy megköszönjük annak a fa*kalap jogalkotónak aki kitalálta hogy nem kötelező a kresz tanfolyam. Akik távoktatásban tanulják meg a kreszt, ezeket honnan fogják tudni? Mert a kresz-ben ezek nincsenek ám benne (mármint a különbség a nyilas meg sima zöld között, stb...)
Köszönjük emese
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!