Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mit szóltok ahhoz, hogy egy...

Mit szóltok ahhoz, hogy egy sima 5 méteres jelzőmeghaladáson 2 órát nyammognak a vizsgálattal? (MÁV)

Figyelt kérdés

[link]

És mindig ezt csinálják, tök egyértelmű esetekben is, a fél ország forgalmát megakasztják. Ha egy busz a kereszteződésben elfékezi magát a pirosnál, akkor valahogy nem ilyen lelkesek, ide meg bizottságilag kivonulnak, fontoskodnak, 80 papírt kitöltenek, áll minden. Az utas meg csak had szopjon.


jan. 14. 13:41
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
Menthetetlen vagy. Műtőasztal mellé nem akarsz állni? Hátha lenne pár javaslatod, hogy ne 4-10 órás legyen egy-egy nagyobb operáció.
jan. 15. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:

11.

Nézd, ha nincs érved arra, hogy miért szükséges 2 órás vizsgálat ehhez, akkor nem muszáj engem ekézned csak azért, hogy hozzászólj valamit.

Szakmai körökben is közismert, hogy túlzás, ami egy ilyen (egyszerű) eset során folyik. A vasúton egyébként is nehézkes, bürokratikus és merev minden, nehogy azt hidd, hogy ez kivétel és azért ilyen alapos, mert majd ettől nem fogja legközelebb valaki benézni azt a jelzőt. Nem azért. Hanem azért, mert pontosan ugyanolyan keretek között, ugyanolyan eljárásban kezelik, mintha pl elütött volna valakit. És ezen kéne változtatni, súlyozni, más protokoll szerint eljárni, rugalmasabbnak lenni. Nyíltvonali gázolás is 2 óra, csont egyértelmű 5 méteres jelzőmeghaladás is, ahol nem történt amúgy semmi. Nincs rendben.

jan. 15. 10:31
 13/18 anonim ***** válasza:
0%
#12 Magyarázhatod. Vasutasok mindig megindokolják, hogy az 50-es éveknek megfelelő működés úgy tökéletes, ahogy van.
jan. 15. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

Jó, tudom én, hogy a repülő más, de ott is hosszasan vizsgálnak kisebb eseményeket is. Hogy történt, miért történt. És nem a magyar szakemberek, hanem az érintett ország és a gyár kivizsgálói. Ágy átstartolás miatt nem áll meg az élet, de azt naplózzák. De egy touch and go-t, visszapattanást, megszakított felszállást már vizsgálgatnak.

Ha vészhelyzetet jelentenek, de a végén simán leszáll a gép, azt is vizsgálgatják.

jan. 15. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

Nem 2 órán át rögzítették a nyomokat, mert 1 óra az volt , hogy összetrombitálják az illetőket, és a helyszínre érjenek.

A vasútnál mindig is rettentő fontos volt megállapítani, hogy ki miért a felelős. Lehet, hogy a mozdonyvezető magára vállalna egy ilyen jelzőmeghaladást a forgalmista csaj helyett, akit kefélget.

Mondjuk, a helyszínelők először elmennek hugyozni, aztán kikérdezik a forgalmistát, felírják a számlálók adatait, lefényképezik a naplóbeírásokat, 10-20 perc alatt kigyalogolnak a mozdonyhoz, kikérdezik a mozdonyvezetőt, lemérik a távolságokat, fényképeznek mindent a mozdonyon meg kint is, telefonon kikérdeznek még pár embert, és máris letelt a második óra is. Minden apróság beletelik külön-külön 10 percbe.

jan. 16. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

"Nem 2 órán át rögzítették a nyomokat, mert 1 óra az volt , hogy összetrombitálják az illetőket, és a helyszínre érjenek."

Egy olyan helyszínen, aminél központibb helyszín nincs az egész országban. Mi lett volna, ha vidéken történik, fél napig tart a procedúra?

jan. 16. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 A kérdező kommentje:

15.

Mert a forgalmista csaj, hogyan tudja meghaladni a jelzőt? Sehogy. Ha azt vallja a mv, hogy kapott engedélyt, akkor miért állt (volna) meg?

Minden magnón van van, vissza lehet hallgatni. Személyesen meghallgatni is meg lehet mindenkit úgyis, hogy attól még a vonat nem ott dekkol, szopatva 5000 utast összesen, naplót nézni is lehet később, papírosokat töltögetni meg pláne. Fényképezni, mérni 5 perc, de egyébként erre helyben is lehetne ember, eddig kéne csak állni ott. Kamera is van valószínűleg a pályaudvaron - vagy ha nincs, akkor legyen, és én a mozdonyokon előre is kötelezővé tenném mikrofonnal - aztán azon minden látszik, többet is ér, mint, hogy ki mit ködösít. GPS is van legtöbbön. De nem, csak a 100 éves módszer megy, körmölés kislámpánál, cigifüstben, 1 órán át.

És ha nekik tovább tart kiérni, mint eközben Pesten kívülről vonattal beérni, akkor legközelebb ne gyalog menjenek, hanem legalább szolgálati biciklivel.

jan. 16. 17:43
 18/18 anonim ***** válasza:

"A vasútnál mindig is rettentő fontos volt megállapítani, hogy ki miért a felelős."

Csak épp semmire nem mennek vele. Szinte minden héten valahol valaki meghaladja a megállj jelzést, pöcsölnek egy csomót hogy ki a felelős, aztán a következő héten valaki valahol ugyanúgy meghaladja, aztán megint. A vizsgálatokat nem sportból szokás csinálni, hanem hogy legközelebb lehetőleg ne ismétlődjön meg az esemény, de jelen formában úgy tűnik, tényleg csak a fióknak készül a jegyzőkönyv.

jan. 16. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!