Mit szóltok ahhoz, hogy egy sima 5 méteres jelzőmeghaladáson 2 órát nyammognak a vizsgálattal? (MÁV)
És mindig ezt csinálják, tök egyértelmű esetekben is, a fél ország forgalmát megakasztják. Ha egy busz a kereszteződésben elfékezi magát a pirosnál, akkor valahogy nem ilyen lelkesek, ide meg bizottságilag kivonulnak, fontoskodnak, 80 papírt kitöltenek, áll minden. Az utas meg csak had szopjon.
És a vizsgálat nélkül honnan kellene tudniuk, hogy mi okozta az eseményt?
Vagy ne fontoskodjanak, menesszék csak a vonatot és majd reménykedünk, hogy a jelzőmeghaladást nem fékhiba okozta?
#2 Itt az a botrány, hogy 2025-ben vagyunk, számítógépek, műszerek, kamerák, biztonságot felügyelő sokmilliós berendezések tömkelege mindenhol, de még az
olyan kérdések is sherlock holmes-i nyomozást igényelnek, hogy időben megkezdte-e a fékezést a vezető és kialakult-e a fékezési parancsnak megfelelő fékhatás.
2# nyugi, németeknél is volt olyan esetünk, hogy pont ott volt a közlekedési miniszter a vonaton, amikor egy fals jelre vészfékezwtt a vonat.
Természetesen ott sem 2 percig tartott a vizsgálat, és utána nem 1 hétig vizgálta az illetékes részlegünk a logokat, hogy kiderítsék az okokat, ami kismillió dolgot jelenthet az elektromágneses zavartól a progrmhibán keresztül a kommunikációs hibáig.
Nem történt tömegszerencsétlenség, de hidd el, azok is apró hibából, hibák sorából jön össze. Az alaposság nagyon is indokolt, amikor emberi életek százairól van szó többek között.
Csak egy teljesen laikus kérdés: a masiniszta össze van kötve a számítógépes rendszerrel? Van rögzített adat arról, hogy milyen fizikális, mentális állapotban volt? Mit látott, mit nem? Mire gondolt éppen? Ezekről vannak számszerű adatok?
Itt nem a vizsgálat meglétén vagy meg nem létén van a hangsúly, vizsgálat természetesen kell. Hanem azon, ami utólag, de legalább nem a helyszínen is elvégezhető lenne, azzal nem ott kéne tötymörögni. Az esetek 99%-ában emberi hiba van, ha azt mondja az ürge, hogy elbambultam, meghaladtam, akkor mi a francot kell ott még mozdulatlan állapotban tisztázni órákat? Még azt sem lehetett jelen esetben mondani, hogy szétdöntötte a fél pályaudvart, aztán órákat helyszínelgetni kell, lemérik, hány méterrel haladta meg, aztán félre lehet tenni és úgy folytatni.
Ha meg ennél bonyolultabb a helyzet, az nem fél óra alatt fog kiderülni, hanem adott esetben fél év alatt, mégsem áll ott addig a vonat.
A piros nyomkodás nagyon megy, meg véleményt alkotsz olyan dolgokról, amihez nem értesz. Te dolgod, de engedd meg, hogy én meg jobban örüljek az alaposságnak!
Én csak a kocsimmal ütköztem, elkotródtunk az út közepéről, a másik elismerte a hibáját, majd később mindent tagadott. Nem lehet, nem szabad helyszínen semmit sem változtatni, mozdítani, ami nincs minden kellőképpen dokumentálva.
6.
Itt nem volt semmiféle ütközés. A mozdony rögzíti a sebességet, a fék kezelését, miegymás, ez sincs autóknál. Egyes biztosítóberendezések a bizber kezeléseket, állapotokat is. Vannak kamerák.
De te ha ütköztél volna és kiszáll a rendőrség helyszínelni, még az sem tart 2 óráig. Arra válaszolj, ha egy busz meghaladja 50 utassal a pirosat egy kereszteződésben, meddig "vizsgálgatják" ott mozdulatlanul? 12 mp-ig kb. Persze csak ha teljesen véletlenül egyáltalán tudomást szereznek róla. Ezzel hasonlítsd össze, ne fantáziálj itt, hogy majd ki mit tagad le.
Ja és teljesen véletlenül sokkal jobban rálátok a területre, mint te, csak szólok.
Semmit nem szólunk. Ez eddig is így volt, meg ezután is így lesz, ha fejre állsz, akkor is. Megszoksz vagy megszöksz.
Egyébként ha egy picikét értenél hozzá, tudnád, hogy annak, hogy a busz átmegy a piroson, meg hogy a vonat a vörösön, annak a két esetnek semmiféle azonos vonatkozása nincs.
"Egyébként ha egy picikét értenél hozzá, tudnád, hogy annak, hogy a busz átmegy a piroson, meg hogy a vonat a vörösön, annak a két esetnek semmiféle azonos vonatkozása nincs."
Végül is csak mind a kettő balesetveszélyes és mind a kettőnél utasok tömegei vannak veszélyben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!