Ez a Pirelli téligumi még kibírna egy téli szezont?
Apám közeli barátja a cégükben lecserélték újakra a téligumikat és kérdezte ha nem-e kellene az autómra, de nem kér érte semmit, mert igen jóban vannak, mert gyerekkori barátja.
Eltenném mert párban van a két gumi és ha használnám is, akkor a hátsó kerekekre tenném. Négy téli szezont mentek.
Az enyémen már rajta vannak a téligumik.
A profilja közel tökéletes, de jó lenne tudni a korát. Ha már régi és ki van keményedve egy gumi, akkor a ránézésre tökéletes bordákkal is jelentősen romlik a hóban a tapadás.
A téli gumi másik haszna a hóban való közlekedés mellett az az, hogy mivel puhább keverék, ezért nem válik hideg időben keménnyé és rideggé, mint a nyári. Itt a probléma ugyanaz, mint az előbb: ha már öreg és kemény, akkor még meleg időben sem tapadna jól, nemhogy hidegben.
2
Dot2020
Nekem volt Pirelli téli gumim, aránylag gyorsan kikeményedett. Talán 6 éves korban kezdődött. (Aztán 6 mm profillal adtam el őket 1000/db áron, de hónapok múlva jelentkezett csak valaki, aki úgy gondolta, hogy nyáron majd elhasználja, ennyi pénzért. Aztán mivel a nyáriak meg elkoptak, vettem 4 évszakost, ami 4 év alatt totál tönkrement.)
Ha most felrakatnád, akkor még vagy 2 évet el lehetne menni vele szerintem, de úgy nem, hogy majd évek múlva rakatod fel a mostani helyett. Mert leszedve is öregszik, bár hűvös és sötét helyen lassabban.
1 évre meg nem érdemes feltenni, mert a szerelés díja annyi, mint egy új gumi árának egy évre eső része.
Ha ki akarják dobni, akkor kérd el, és tedd fel Marketplace-re.
6
Azt hogy érted hogy a 4 évszakos gumik tönkrementek?
Olvastam hogy a 4 évszakos gumik kb. 4 évet bírnak ki és még ha addigra nem is kopnak el, de elvesztik tapadásukat.
Akartam 4 évszakost, de lemondtam róla.
Mindenesetre elhozom a Pirelli gumikat, aztán meglátom, mert van két kocsink a családban és méretileg a másikra is felmegy.
Hát úgy ment tönkre, hogy kikeményedett, aztán nyáron még használtam, de mikor jött a hideg idő, havi fél mm-t kopott a kormányzott kerék.
De a téli gumik se különbek. Gumis mondta egy hónapja, hogy néha még egy 15-20 éves gumi se rosszabb, mint egy 5 éves, ennyire szarok az újabbak. Csak arra mennek a gyártók, hogy vadiúj állapotban jó teszteket csináljanak, aztán egyáltalán nem tartanak semeddig.
Én azért váltottam 4 évszakosra, mert 4 év alatt lekopik, kihajítom, és nem sajnálom. Ha tartok külön télit és nyárit, az úgy is legjobb esetben is 5 év után már nagyon gyenge teljesítményt nyújtana, és sajnálnám kidobni a jó gumikat. (Egy 5 éves Pirelli fékútja már hosszabb, mint egy vadiúj noname, felébe se kerülő új guminak.)
8
Értem. Így van ez ahogyan írod. :)
Az egyik kollégámnak van egy Hyundai i30 és már 8 éves az autó. Vele együtt adták a Continental téli gumikat, amik ugye mostanra szintén 8 évesek lettek. Egy téli időszakban kb. csak 2 ezer km-ert járt vele, csak munkába.
Szóval a téli gumijai 16 ezer km-ert futottak a 8 év alatt, profilmélység kiváló, csak ugye belül az anyag már elég öreg lehet.
Ő jobban járna egy 4 évszakos gumival, mert nagyon kevés km-ert megy le egy éven.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!