Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi van ha autómata autóra...

Mi van ha autómata autóra teszem le a jogosítványt?

Figyelt kérdés

Azt tudom, hogy csak automatát vezethetek. (Mindenképp azt vennék, mert a "vezetési élmény egyáltalán nem érdekel. Csak a funkció miatt kell az autó.)

De ha később mégis meggondolnám magam, miből áll a különbözeti vizsga?

Ugyanannyi gyakorlati órát kell vennem? (Tulajdonképpen kétszer kell kifizetnem a jogosítványt?)

Az elméleti részt nem kell megismételni, ugye?



okt. 14. 01:02
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
63%

Nem érdemes. Tedd le kézivel, aztán vegyél automatát. Annyira nem bonyolult, csak ha szar a kocsi, amin gyakorolsz. Rendes oktatóé nem szar, inkább a széthajtott cégautóké szokott az lenni.


Én Amerikában tanultam meg vezetni, a büdös életben nem vezettem kézit. Mikor visszajöttem Európába, mindenki szirénázott meg huhogott, hogy akkor nem honosítják a jogsimat, menjek el tanfolyamra, és kezdjem elölről, mintha nem is tudnék vezetni! Na, a fészkes fenét. Kiderült aztán, hogy még az autósiskolák is hülyék az egészhez, mert nem kell tanfolyamra menni, csak ha EU-n kívüli jogsit akarsz honosítani, le kell vizsgázni KRESZ-ből és gyakorlatból megint. Előbbit azért, mert az USA-ban mások a táblák, utóbbit meg hogy megnézzék, tudsz-e kézi váltót vezetni. Hát elmentem egy vezetésoktatóhoz, az két órában megmutatta, hogy kell kézi váltóval vezetni, és ennyi. (Neki nehezebben ment, hogy ne kapkodjon a kormányhoz. Megszokta, hogy hülyék ülnek mellette.)


A poén, hogy végül semmilyen vizsgát nem kellett tennem, sosem hívtak be. Egyszer csak kiküldték az új jogsit, és viszontlátásra. Gondolom, összetévesztették az "EU-s jogsi" és az "EU-s állampolgár" fogalmakat. Nekem aztán mindegy... Azóta is automatát vezetek.

okt. 14. 02:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
27%
Felejtsd el. Nálunk azoknak szokták ajánlani, akiket nem szabadna volán mögé engedni a képességeik miatt, de valamit tenni kell, mert hát befizetett a tanfolyamra. Akkor könnyedén lesz egy jogsi a kezében, aztán hogy mikor okoz balesetet és mi lesz a kimenetele az már nem az iskola dolga.
okt. 14. 03:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
86%
1,2: nekem van ismerősöm, akinek automatás jogsija van, mert egyszerűen képtelen volt megtanulni váltani. Ennek ellenére 20+ éve vezet balesetmentesen és jól.
okt. 14. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
90%

Csak egy különbözeti vizsga kell. Nem kell újra minden.


Ha nagyon nem megy a kuplungolás, akkor szerintem nem ördögtől való az automata jogsi.

Egyrészt az új autók többsége úgyis automata, tehát egyre kevesebb a jelentősége van a kézi váltónak.

Másrészt, lehet hogy költséghatékonyabb, most automatára levizsgázni és saját autóval rutint szerezni a különbözeti vizsgára, mint erőltetni a kézi váltót és bukdácsolni, égetni a pénzt a pótórákra.

okt. 14. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
62%

Nem olyan nagy különbség, tényleg csak különbözeti vizsga kell, minden tanfolyam nélkül is lehet.

De ha mondjuk 10 év múlva jut eszedbe, már lesz egy csomó berögződés, ami esetleg nem felel meg a "hivatalos" módszernek. A soha nem használt szabályokra (amikkel ritkán találkozik valaki) nem fogsz emlékezni. Az átszokás se feltétlenül zökkenőmentes, ha nem szerzel oktatóautón, sok órát kifizetve, rutint a kézire, akkor a vizsgán idegesen egy zavaros helyzetben az automatán megszokott módszerrel reagálsz (pl. elfelejtesz visszaváltani, vagy fék helyett a kuplungra lépsz, és durva balesetveszélybe sodrod magad), akkor máris megbuktál.

Összességében, szerintem árban nem olyan sokkal drágább (bár az óradíjak általában 10-15%-kal drágábbak automata oktatóautón), viszont egy felesleges kínlódás újravizsgázni.

Oké, hogy automatát akarsz venni, de ha nem futja újra, akkor egy idő után talán úgy látod, hogy az automata váltót javíttatni nem a te zsebednek való.

Olyan munkahelyed is lehet, ahol adnak egy céges autót, és ha nem érvényes rá a jogsid, akkor keresnek helyetted mást.

Szóval, szerintem ha agyilag képes vagy rá, csinálj egy rendes B-t. Abból gondod soha az életben nem lehet, ha megvan.

okt. 14. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
0%
#3 Akkor ők a fehér hollók. Jó az automata, de vizsgázni nem engednék azzal senkit. Már az orvosi alkalmasságin is átmennek olyanok, akiknek nem kéne. Aki KÉPTELEN megtanulni normálisan váltani, annak olyan problémák vannak az agyával és idegrendszerével, hogy szerintem egy PÁV-on simán megbukna. És nem arról van szó, hogy majd automatát fog vezetni, hanem arról, hogy aki nem képes gépiesen váltogatni közlekedés közben, abból én nem nézem ki, hogy felfogja, mi történik körülötte, lát minden táblát és értelmezi is a másodperc törtrésze alatt stb.
okt. 14. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
45%

Annyit azért tegyünk hozzá, hogy a kézi váltó egy elavult technika, amihez csak azért ragaszkodnak sokan, mert olcsóbb. Meg persze van az a butaság, hogy attól leszel férfias. Akinek erre van szüksége, hogy férfinak érezze magát, egyrészt menjen el kezelésre, másrészt szerelje ki az ABS-t, az esőérzékelőt, a központi zárat, a kulcsmentes önindítót, meg minden egyebet, ami egy Zaporozsecben nincs. Aztán menjen és csajozzon azzal. Tuti menni fog, hiszen olyan férfias.


Miért elavult? Elektromos autókban eleve csak automata van. Hagyományos autókat pedig nem fognak kézi váltóval gyártani pár éven belül, mert a legújabb környezetvédelmi szabványokat lehetetlen betartani vele.

okt. 14. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
37%

> "a kézi váltó egy elavult technika, amihez csak azért ragaszkodnak sokan, mert olcsóbb"


Látszik, hogy nem használtál még automata váltót. Majd azután nyilatkozz a kézi váltóról, miután megtapasztaltad, hogy mennyire nem működik jól az automaták többsége. Késő váltások, lassú reakcióidők, nem oda vált ahova szeretnéd, emelkedő közepén felvált, stb. Tisztelet egy-két gyártónak, aki meg tudta oldani normálisan, de a többségre sajnos nem ez jellemző.

okt. 14. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
49%
#7 Elektromosban nem automata van, hanem egy sebesség. És mellesleg nem, nem a férfiasság motívuma, én senkit nem szólok meg, aki csak automatát hajlandó vezetni. De van különbség aközött, hogy automatát vezetsz, meg aközött, hogy csak azt vagy _képes_ vezetni. Aki nem tud megtanulni kéziváltós autón vezetni, az közlekedni sem fog tudni megtanulni. Akin egy kéziváltó kifog, az mit fog kezdeni a forgalom kiszámíthatatlanabb résztvevőivel, váratlan helyzetekkel, vagy akár azzal, hogy egy oszlopon három tábla is van?
okt. 14. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
31%

#8: Automata váltós kocsim van, már tizenöt éve. Én írtam, hogy Amerikában tettem le a jogsit. Nagy arcú ténymegállapítások előtt kérdezz, mert a betonnak is fáj, ha az arcoddal érkezel meg rá.


Az persze tény, hogy sok gyártó kalap szar automatákat csinál. Az európai gyártókra ez általában igaz. De a prémium német márkák (BMW, Audi, Mercedes) eleve úgy szarok, ahogy vannak, miért pont a váltó ne lenne az. A Fiat nem tud váltót építeni, de Fiatot nem autónak veszünk, hanem cukiskodni. A japán automaták pedig általában nagyon megbízhatóak. Nekem egy Toyota Corollám van. A 2020-as amerikai szériában volt egy katasztrofálisan rossz váltó, de azt nagyon gyorsan be is szüntették, és ha elviszed cserélni, az újabb generációt fogják betenni helyette, legalábbis hivatalos Toyota márkaszervizekben.

okt. 14. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!