Egy hét alatt két majdnem-baleset, hogyan tovább?
Másfél éve van jogsim, szabálykövető, óvatos vagyok, de necces helyzetekben értelemszerűen nincs rutinom.
Az elmúlt héten kétszer is majdnem baj lett, bár én mindkétszer szabályosan közlekedtem, de tény, hogy a reakcióidőm mostanában pocsék. Kisbabás anyuka vagyok, ehhez mért kialvatlansággal, plusz a hőség sem segít.
Először egy főútvonalról akartam balra egy bekötőútra lekanyarodni. Kicsi volt a forgalom, mögöttem jött egy SUV, úgyhogy kb 200 méterrel a bekötőút előtt kitettem az indexet és kicsit kezdtem lassítani, hogy lássa, mit tervezek és legyen ideje reagálni. Mikor már fordultam, vettem észre, hogy indexel és előzni kezd. Nem tudom, jól tettem-e, de folytattam a kanyart, ő visszarántotta a kormányt a sávjába és nyomta a dudát ezerrel (a féket sztem nem, de nem vagyok benne biztos).
Pár nappal később szintén főúton kanyar külső ívén haladtam, és a szemben jövő kamionsort két motoros kezdte előzni a kanyarban. Rátapostam a fékre (mögöttem nem jöttek), talán indokolatlanul, de nagyon közel volt hozzám az egyik motoros, mire besorolt. Ekkor a kisbabám is velem volt.
Eléggé beparáztam. Napi szinten jövök megyek, sokszor a gyerekekkel, ha nem is nagy távokat. Felmerült bennem, hogy leteszem a kocsit, míg kicsit visszarázódik az agyam a normál sebességbe, és inkább járok busszal, bármekkora sz*pás is az kisbabával. Aztán esetleg elmennék vezetéstechnikai tréningre, hogy tudjam, mit tehetek a szabálytalan hülyék ellen. Hiába közlekedek szabályosan, ha belém csattannak....
Hogy tegyem ezt helyre magamban? Mit tehetek a biztonságunk érdekében?
Figyelj, az első helyzetben a SUV-os volt az idióta, de defenzíven ugye amúgy is, kanyarodáskor meg főleg nézed a tükröket folyton. Látható, ha csökken a követési táv, hogy az idiótája nem fog engedni kanyarodni, hanem előzni akar. Neked lett volna igazad, de sajnos néha mások helyett is neked kell gondolkodnod, figyelni a környezetre. Szerintem elég idióta dolog kereszteződés környékén előzni akkor is, ha nem is akar senki kanyarodni (hát ugye mennyi motoros megy lassú traktornak, én meg ha nem halt volna meg, röhögnék, hogy miért pont ott kellett előzni, miért nem ért volna rá akkor, amikor nincs keresztút...)
Második esettel meg ne foglalkozz. A motorosok többsége nagyon is jól tudja, hogy 1. neki fájna jobban az ütközés 2. hidd el, motoron nincs annyi holttér, pontosan tudod, mekkora a járműved, pontosan tudod, mire képes a gáz és milyen baromi erős a fék, az a motoros valószínűleg nagyon is jól tudta, hogy ott nem lehet baleset. Motorral én is csinálok olyan besorolásokat, amit autóval meg sem próbálnék, kisteherautóval meg főleg nem, de motorral pont tudom, hogy igen, odaférek, gázfröccs aztán fék és ha az autósok nem látták az indexem, nem látnak, és nem is változtatnak sem irányt, sem sebességet, én akkor is totál biztonságban leszek. Persze a leírásod alapján ezek picit idiótább motorosok voltak, de motorral amúgy én van, hogy két kamion közé kisorolok hogy szabálytalanul jobbról megelőzzek egy lassabb autóst, aki sorozatos előzésnek nézi, hogy 110-es táblánál 105-tel foglalja a belső sávot.
7es! Igen tudjuk, hogy te mindent (is) ki tudsz védeni....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!