Miért kellett üresen mennie tovább a villamosnak, ha az utast vitte el a mentő?
Mert hogyan határozod meg, hogy milyen esetben mehetne tovább és melyikben nem?
A létező legegyszerűbb megoldás, hogy nem mehet tovább utassal és kész.
Amúgy is ott áll már mögötte a következő, nem maradtsz le semmiről, ha az nem megy tovább
#4: Milyen vonal az, amin olyan hosszú a követési idő, hogy a mentő kiérkezése, ellátás, elszállítás, vagy a rendőrség kiérkezése, helyszínelés ideje alatt nem jön következő jármű?
Ismételten, hogyan döntöd el milyen baj esetén mehet tovább, milyennél nem?
Ha mondjuk az utas "csak" elájul, de ülve, így nem lett véres a padló, akkor tovább mehet? Ha több kocsis (pl. Tatra), akkor csak az egyik kocsit kell lezárni? Balesetnél szintén, te ott a helyszínen laikusként el tudod dönteni hitelt érdemlően, hogy milyen mértékben károsodott, és veszélyes lehet-e továbbhaladni?
Kismillió feltétel, kérdés, amire laikusként nem gondolsz, amíg láttál egy szem balesetet.
A villamost nem tudja elvinni a mentő, mert nem fér rá a hordágyra!
Nade komolyra fordítva a szót:
Megvannak az előírások amiket ilyen esetekben követni kell. Ez pedig az hogy a jármű elmegy a telephelyre egy takarításra, átnézésre. Ez egyrész a te érdekedet szolgálja, másrész a közlekedési társaságét is.
A járművezetőnek nincs mérlegelési lehetősége. Ha ilyen eset történik akkor jelenti az irányítónak, diszpécsernek, akárkinek is hívják és a járművet lezárja és intézkednek a tartalék jármű forgalomba állításáról.
Nem csak villamosok esetén van ilyen, a MÁV-nál is ugyan ilyen szabályok vannak, meg a volán társaságoknál is.
Ha az utastér szennyeződik (testnedvek, vizelet, hányadék, stb) vagy ha haláleset történik, vagy ha valakit szexuláis aktuson kapnak, akkor takarításra utalják a járművet, kocsit és fertőtlenítik.
Te sem szeretnél egy olyan kocsiban utazni ahol előtted ott élesztették újra az embert és össze van vizelve meg véres a padló és ott vannak a mentősők által ott hagyott véres, váladékos kötszerek, stb. Ezért a te érdeked hogy takarítsák a kocsit. Ha pedig mégsem áll ki a jármű a remizbe és valaki mondjuk megsérül egy ottfelejtett tűtől, vagy megfertőződik, akkor ennek a következményeit a közlekedési társaságnak kell viselnie. Tudom kicsi az esély erre... de nem nulla. Sokkal egyszerűbb lezárni a kocsit és üresen visszamenni egy fertőtlenítésre, mint évekig pereskedni valakivel és elmarasztalás esetén sokmilliós kártérítést, vagy mondjuk 40-50 éven át tartó életjáradékot fizetni.
A másik eshetőség amikor kiveszik a forgalomból a kocsit ha bűncselekmény gyanűja áll fent. Lehet hogy csak a mentőket láttad és hogy elvittek valakit, de lehet hogy az a valaki mondjuk kapott pár késszúrást és azért érezte kicsit rosszul magát. Ilyen esetekben a renrődség lefoglalja a járművet és ezért kell leszállítani az utasokat és üresen visszamenni a telephelyre. A lefoglalr kocsit nem lehet takarítani, nyomokat eltüntetni, majd csak a lefoglalás megszüntetése után.
Kvára irigylem a memóriád, hogy pár évtized távlatából emlékel mindenre.
Milyen nap volt? Időjárás? A jobbra kettővel előtted ülő nőnek milyen füllbevalója volt?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!