Melyik veszélyesebb meló tengerjáró hajó kapitánynak lenni, vagy repülőgép kapitánynak ?(veszély miatt a hajó elsüllyedhet a gép lezuhanhat)
L István túl lehet élni a gép katasztrófát is. 1 es nem értek a hajókhoz nem tudom mi érheti,,,,, a repülőn nyilván ha leáll a hajtómü akkor gyorsan érkezik lefelé,,, ha a hajón nem megy a hajtómü, uszkál azt kész. (szerintem)
Duke de ha megáll a motor kiszálsz és kész a repülőn baj van.
4#
Nem konkrétan ilyen esetre gondoltam. A levegőben viszonylag kicsi az esélye, hogy oldalról csőgázzal belédrongyol egy részeg, drogos pilóta. Közutakon ez mindennapos.
Hát, van itt több megfontolandó kérdés. Egyrészt ha a repülővel baj van, az tömegkatasztrófa, hajón nem feltétlenül. Cserébe pont ezért a repülőket azért nagyon megvizsgálják. Mondjuk a hajót is. Viszont a repülőre nem is szállhat fel akárki akárhogyan, 2001 óta meg főleg nem.
Hajón meg... Már lehet, hogy a személyzet is kérdéses, mert mindenféle ügynökségek veszik fel pl. a bártendereket, pincéreket, és azt is simán el tudom képzelni, hogy mivel a hajók akár hónapokat töltenek nemzetközi vizeken, hogy ezek között akár bűnöző is lehet, mert nemzetközi vízen egy arab cég hajóján még akkor sem fogják kiadni, ha Interpol-ügynök van a hajón és még fel is ismeri a tömeggyilkost. :D
Nehéz összehasonlítani az almát a barackkal.
Történtek komoly repülőgép katasztrófák, és hajó katasztrófák is.
Valóban nem mindegy, hogy milyen hajó, milyen repülő, és még annak is van jelentősége, hogy melyik korszakot elemezzük, mert abban is voltak trendek.
Volt időszak, amikor utasszállító repülőgépeket lelőttek, eltérítettek, de olyan is, amikor hajókat raboltak ki kalózok, stb.
Az biztos, hogy repülőgép nem marad fönt a levegőben, annak műszaki hibásan is le kell szállni, de még az nem azt jelenti, hogy abból katasztrófa is lesz.
Az utóbbi évtizedek nagy hajóbelesei nem luxus utasszállítókkal történtek, hanem komphajókkal, de olyankor több-százan is meghalhattak (MS Estonia 852, MV Szevol 299, stb)
Borult fel teherhajó 4ezer autóval megrakodva:
Alapvetően sem a légi közlekedés, sem a tengeri hajózás nem arról szól, hogy az mennyire veszélyes.
A tenger nem mindig nyugodt, illetve történhetnek emberi mulasztások, balesetek.
Fejlett a radar technológia, a biztonsági előírások, stb, mégis előkordul, hogy mulasztás miatt zátonyra fut, sziklának ütközik hajó
A gyorsan lezajló hajókatasztrófák egyik oka, hogy a raktérben a szállítmány elszabadul, kibillenti a hajót, az felborulhat.
A komphajókon sem csak utasok vannak, szállítanak autókat, stb.
A teherszállító hajók rakománya pedig sok ezer tonna, egy több-száz méter hosszú hajó valóban egy úszó erőd, de nem sebezhetetlen.
Történtek súlyos balesetek a hajón kitört tűzvész következtében, pl a motortérben kitört tűz után nem csak a hajó motorja, de a generátorok is tönkrementek, stb.
Tenger alatti földrengések cunamit indítanak el, ami a hajókra is veszélyes
https://www.youtube.com/watch?v=fKJYEZ1a2T8
(ez csak néhány konténerszállító baleset)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!