Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Melyik veszélyesebb meló...

Melyik veszélyesebb meló tengerjáró hajó kapitánynak lenni, vagy repülőgép kapitánynak ?(veszély miatt a hajó elsüllyedhet a gép lezuhanhat)

Figyelt kérdés
Itt pontositanék jobban kifér, szóval tengerjáró hajó személyzetnek kapitány stb veszélyesebb lenni, vagy a repülőgép en veszélyesebb pilótának/másodpilótának lenni, melyik hordoz magában komolyabb veszélyt? (Szerintem a repülő mert ha az zuhanni kezd... de nem értek a hajókhoz nem igen tudom azt a tengeren milyen baj érheti)
jún. 21. 18:47
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
86%
Véletlenül sem függ attól, milyen hajó, milyen repülő, milyen kapitány :D
jún. 21. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 L.. István ***** válasza:
33%
Hajókatasztrófáknak (komoly hajókra gondolok) mindig vannak túlélői, de ha egy repülőgép lezuhan akkor game over mindenkinek. Nem véletlenül nem is ülnék az utóbbira sose!
jún. 21. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 Duke81 ***** válasza:
100%
Szerintem egyik sem kimondottan veszélyes. Ha mondjuk taxisofőr vagy az sokkal kockázatosabb. A kapitányok hajón, repülőn többnyire jól képzett szakemberek, de az utakon akik rohangálnak... na hagyjuk.
jún. 21. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

L István túl lehet élni a gép katasztrófát is. 1 es nem értek a hajókhoz nem tudom mi érheti,,,,, a repülőn nyilván ha leáll a hajtómü akkor gyorsan érkezik lefelé,,, ha a hajón nem megy a hajtómü, uszkál azt kész. (szerintem)


Duke de ha megáll a motor kiszálsz és kész a repülőn baj van.

jún. 21. 19:13
 5/15 Duke81 ***** válasza:
100%

4#

Nem konkrétan ilyen esetre gondoltam. A levegőben viszonylag kicsi az esélye, hogy oldalról csőgázzal belédrongyol egy részeg, drogos pilóta. Közutakon ez mindennapos.

jún. 21. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Hát, van itt több megfontolandó kérdés. Egyrészt ha a repülővel baj van, az tömegkatasztrófa, hajón nem feltétlenül. Cserébe pont ezért a repülőket azért nagyon megvizsgálják. Mondjuk a hajót is. Viszont a repülőre nem is szállhat fel akárki akárhogyan, 2001 óta meg főleg nem.

Hajón meg... Már lehet, hogy a személyzet is kérdéses, mert mindenféle ügynökségek veszik fel pl. a bártendereket, pincéreket, és azt is simán el tudom képzelni, hogy mivel a hajók akár hónapokat töltenek nemzetközi vizeken, hogy ezek között akár bűnöző is lehet, mert nemzetközi vízen egy arab cég hajóján még akkor sem fogják kiadni, ha Interpol-ügynök van a hajón és még fel is ismeri a tömeggyilkost. :D

jún. 21. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%

Nehéz összehasonlítani az almát a barackkal.

Történtek komoly repülőgép katasztrófák, és hajó katasztrófák is.

Valóban nem mindegy, hogy milyen hajó, milyen repülő, és még annak is van jelentősége, hogy melyik korszakot elemezzük, mert abban is voltak trendek.

Volt időszak, amikor utasszállító repülőgépeket lelőttek, eltérítettek, de olyan is, amikor hajókat raboltak ki kalózok, stb.

Az biztos, hogy repülőgép nem marad fönt a levegőben, annak műszaki hibásan is le kell szállni, de még az nem azt jelenti, hogy abból katasztrófa is lesz.

Az utóbbi évtizedek nagy hajóbelesei nem luxus utasszállítókkal történtek, hanem komphajókkal, de olyankor több-százan is meghalhattak (MS Estonia 852, MV Szevol 299, stb)

Borult fel teherhajó 4ezer autóval megrakodva:

[link]


Alapvetően sem a légi közlekedés, sem a tengeri hajózás nem arról szól, hogy az mennyire veszélyes.

jún. 22. 03:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
Nem tudom. Sokkal több területen van a tenger fenekén, mint hajó az égben.
jún. 22. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:
7es, azt szeretném kérdezni, mert nem értek hozzá, hajóval mi történhet a tengeren/óceánon? Ha nem ütközik, akkor én nem igen tudom elképzelni mi történhet ami katasztrófa, repülőn azért sokkal könnyebb elgondolni... (hogy kis dolgokból baj lehet) . köszi
jún. 22. 09:52
 10/15 anonim ***** válasza:

A tenger nem mindig nyugodt, illetve történhetnek emberi mulasztások, balesetek.

Fejlett a radar technológia, a biztonsági előírások, stb, mégis előkordul, hogy mulasztás miatt zátonyra fut, sziklának ütközik hajó

A gyorsan lezajló hajókatasztrófák egyik oka, hogy a raktérben a szállítmány elszabadul, kibillenti a hajót, az felborulhat.

A komphajókon sem csak utasok vannak, szállítanak autókat, stb.

A teherszállító hajók rakománya pedig sok ezer tonna, egy több-száz méter hosszú hajó valóban egy úszó erőd, de nem sebezhetetlen.

Történtek súlyos balesetek a hajón kitört tűzvész következtében, pl a motortérben kitört tűz után nem csak a hajó motorja, de a generátorok is tönkrementek, stb.

Tenger alatti földrengések cunamit indítanak el, ami a hajókra is veszélyes


https://www.youtube.com/watch?v=fKJYEZ1a2T8

(ez csak néhány konténerszállító baleset)

jún. 22. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!