Nagyvárosban kismotorral sáv közepén lehet menni?
Papíron sávon belül is minél inkább jobbra kell tartani, csak akkor nem, ha azt az útminőség vagy a forgalmi helyzet indokolja. Én nagymotorral pl. buszsávban a sáv jobb szélén megyek, mert akkor a szomszéd sávban több időt töltök el egy autó jobb tükrében, belső sávban hasonló logikával a bal szélen, kanyarodás előtt meg sávon belül is úgy helyezkedek, mint ahogy autóval egyirányú utcában, jobbra jobb szélről kanyarodok, balra bal szélről, mert így nem érhet meglepetés, hogy biciklis vagy másik motoros pont azon az oldalamon elfér, amerre mozdulnék. Ezek forgalmi indokok, amik felülírják a jobbratartást. Ha meg a sávban nyomvályú van, meg tök kátyús a jobb széle, az meg útminőségbeli kifogás, hogy miért megyek inkább a sáv közepén. Nyilván mehetsz segédmotorral is a sáv közepén, de illik pásztázni a külvilágot a tükörben is, és ha jön mögötted egy gyorsabb motoros (ez még nagymotorral is előfordulhat), illik kicsit szélre menni, hogy akár sávon belül megelőzhessen, aztán mehetsz vissza a sáv közepére.
Tehát használd a közlekedési érzéked, mehetsz a sáv közepén, de ne szívass meg másokat azzal, hogy te dafke csak a sáv közepén vagy hajlandó lenni a 40-es tempóval, ahogy a buszsávot használó biciklis is igyekszik jobbra húzódni, főleg, ha látja, hogy jönnek mögötte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!