Szerinted rendben van az, hogy sávon belül előzzük a biciklist?
Olyan lakott területen kívüli útszakaszról beszélek ami elég széles. Ott az szokott lenni a bevett gyakorlat, hogy ha az út szélén teker a biciklis és jönnek szemből akkor azt szorosan a felezőhöz húzódva sávon belül megelőzik az emberek.
Jó, bevallom én is így szoktam csinálni ha széles az út mert francnak van kedve 100-ról visszalassítani 20-30-ra.
De amúgy abba meg sose gondolunk bele, hogy mi lenne ha a biciklis kirántaná elénk a biciklit? Kb úgy kellene összelapátolni a földekről a testrészeit és szerintem ez nagyon nincs rendben, hogy így csináljuk. Ettől függetlenül, hogy tisztában vagyok azzal, hogy ez nincs rendben így mégse veszem a hajlandóságot, hogy ezen változtassak.
Ha nem jön szembe senki átmegyek a másik sávba de ha jönnek szembe ugyanúgy előzöm meg, csak kevesebb oldaltávot hagyva és egyébként ugyanezeket látom más sofőröktől, de még kamionosoktól, buszoktól is.
Ti mit gondoltok ezzel kapcsolatban? Nyilván nincs így rendbe de ti vissza lassítotok 90-ről vagy többről 20-ra, hogy kivárjátok, hogy szemből ne jöjjenek vagy szorosan a felezőhöz húzódva megelőzitek a biciklist enyhén csökkentett sebességgel?
Az így értelmetlen kérdés. Nem az a lényeg, hogy sávon belül vagy másik sávban előzünk, hanem hogy balesetveszélyesen előzünk, vagy sem.
Ha kellően széles a sáv, és a sebességünk is a szükséghez mérten megfelelő, akkor semmi gond nincs azzal, ha sávon belül előzzük a kerékpárost, mert nem teremtünk balesetveszélyt, és még csak nem is hozzuk őt kellemetlen helyzetbe. Viszont ha olyan keskenyek a sávok, akkor egyik kerékkel a felezőt átlépve is lehetünk barmok.
Itt pl. még kamiont is meg lehet előzni sávon belül (ha épp nincsenek parkoló autók), nem hogy kerékpárost, 50-nel:
Én amúgy úgy szoktam, hogy ha nincs kellő helyem az előzéshez, és folyamatosan jönnek szembe, akkor 20 körül elcsorgok a kerékpároshoz aránylag közel, hogy a menetszelem se lökje meg, és ne is ijesszem meg. Ha pedig még erre sincs hely, akkor várok. 60 éves Csepel biciklivel haladó öregek esetében főleg nagy oldaltávolság szükséges.
A buszosokat és kamionosokat meg nem kell emlegetni, a sofőrhiány miatt nagyon felhígult a szakma. (Tisztelet a kivételnek.) Volt már, hogy szemből jövő busz előzte 80 cm-ről a kerékpárost lakott területen belül 70-nel, de hogy ne lökje fel, nekem le kellett kapni a kormányt az útpadkára, hogy helye legyen az előzéshez, mert gyorsan ment, láttam, hogy megállni már nem fog.
Ez már megint egy biciklis vs autós hergelőkérdés?
A biciklisek és az autósok 90%a éppen ugyanúgy alkalmatlan a közlekedésre, a baj általában abból van amikor két hülye egymásra talál, aminek a valószínűsége eléggé nagy. És hogy kinek van igaza? Senkit nem érdekel, bár az én olvasatomban annak van szava aki fizet, aki meg ingyenél annak meg kuss.
Mondjuk ha 100-zal elmész mellettem 1 méterre, már megy is a feljelentés kamerafelvétellel. A közúti veszélyeztetés bűncselekmény, nem sima szabálysértés. Jogsidnak búcsút mondhatsz minimum 6 hónapra. Érdekes, hogy nekem nem okoz gondot lefékezni és átmenni a másik sávba, amikor biciklist előzök. Biztos valami szupermen vagyok.
Már készül az új KRESZ, amiben valószínűleg az európai szabályozást fogja átvenni a magyar: lakott területen 1,5 méter, lakott területen kívül 2 méter vagy 30km/h alatti sebesség. Ausztriában már így van, úgyhogy ott már most se próbálj sávon belül előzni.
10: arról a szabályról már hallottál, hogy csak olyan sebességgel mehetsz, hogy meg tudj állni az általad belátott távolságon belül?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!