Bónusz kérdés: ti tennétek-e "lépéseket", ha egy buszsofőr totálisan figyelmen kívül hagyja a sebesség korlátozást, és ezt a fedélzeti kamerátok rögzíti?
Egyáltalán milyen lehetőségei vannak az embernek ilyen helyzetben?
#5 Mondom, tudtoddal. Távolsági Flixbus pl. mehet autópályán lakott területen kívül 90-nel, autópályán 100-zal a 80 helyett. Nem baj, ha nem értesz hozzá, mivel nem te vezeted, nem neked kell tudni.
2024. máj. 27. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
12/26 anonim válasza:
#11 Ja és lakott területen 70-el mi? Én mentem 55-el az meg simán eldöngetett szerződéses munkásjárat mellettem, a belső sávban. Lakott terülten kívül meg még kocsival se mehetsz gyorsabban 90-nél, nemhogy a busz 100-110-el. A kilométeróra meg nem téved ennyit a busz tachográfjához képest.
2024. máj. 27. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
13/26 anonim válasza:
De facto 105-tel mehetsz lakott területi főúton, ha te 90-nel szoktál menni, akkor téged szoktalak megelőzni. Tudom, papíron 90, de mivel 105-ig nem büntetnek, 105-tel megy a többség, ha a tartod a forgalom ritmusát, nem egy merev fütyi vagy, akkor te is 105-tel mész.
2024. máj. 27. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
14/26 anonim válasza:
" mehetsz lakott területi főúton,"
#13 Az meg micsoda, hol van ilyen? Az egy dolog, hogy mennyinél nem büntetnek, csak azért nagyon nem mindegy, hogy én a 1,2 tonnás autómmal megyek 105-tel vagy te a 10+ tonnás busszal, ami komolyabb kanyarban még fel is burul. Ráadásul te még több ember életével is játszol felelőtlenül.
2024. máj. 27. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
15/26 anonim válasza:
#13 Ja és persze téged utólag is megbüntethetnek ha megnézik a tachográfot, és ott már nincs az, hogy 105-ig nem villan a trafi, hiszen helyszínit már 92-től kaphatsz. ;)
2024. máj. 27. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
16/26 anonim válasza:
Elírtam na, lakott területen kívüli. Lakott területen belül viszont szigorúan szabálykövető vagyok, mert vannak biciklisek és gyalogosok.
2024. máj. 27. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
17/26 A kérdező kommentje:
Konkrét eset az volt, hogy országút, egy adott szakaszán 60as tábla van (okkal). Nappal mindig kint van a mozgó traffi úgyhogy be is tartja mindenki.
Este valószínűleg már senkit se érdekel...
Buszt viszont még nem láttam korábban hogy ne tartsa be.
Én mentem 60al külső sávban, ő pedig elhúzott mellettem a belsőben, szerintem 80-90-el mehetett, úgy becsültem meg.
Kamerám rögzítette, rendszáma is látszik...
2024. máj. 27. 10:37
18/26 anonim válasza:
El tudod mondani, mi volt az ok a 60-as táblára? Mert ugye ha vad miatt, a vad reggel meg este kel át az úton a fekhelye és az ivóhelye között, az napközben nem indok. Az sem indok, hogy sz*r az út, konkrétan nálunk 10 éven át ki volt rakva a 60 az útminőség miatt, hát, 60-nal kaptam egy fenékmasszázst, 90-nel meg konkrétan átrepültem a kátyúkon, tehát inkább 100-zal mentem. Érdekelne, mi az OK a 60-as táblára. Egyetlen elképzelhető okot tudok, ha szerpentin, esőben kanyarogsz, de akkor meg nem 60-nal mész, hanem annyival, hogy biztos bevedd a kanyart, tehát korlátozás nélkül is simán lehet hogy adott kanyarban csak 40-nel megyek.
2024. máj. 27. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
19/26 anonim válasza:
18
Hát én pl. tudok olyan 60-as táblát, ami tényleg indokolt. Elég furcsa is, mert 60-as táblát többnyire olyan helyre szoktak kirakni, amit száraz úton 90-nel gond nélkül lehet teljesíteni, de itt valóban nem nagyon lehet túllépni. 70-nél gyorsabban csak 1-2 értelmi fogyatékos megy, és ők is inkább csak a külső, nagyobb ívű sávban, vagy a kanyart levágva.
A képről nem nagyon látszódik, de személyautóval is 60-nál már eléggé kihasználjuk a kerék tapadását, esőben eszembe nem jutna ennyivel menni. Megpakolt kocsival meg még száraz úton is 60 alatt kanyarodok, ha nem akarom, hogy minden összeboruljon.
ja, kezdő motorosként az ilyen kanyarokat én 40-nel vettem és nem érdekelt, hogy záróvonalon előz a türelmetlen autós. :) Igen, ez valóban indokolt tábla, annyiban, hogy a hülyéknek jelezze az ajánlott sebességet. Mert aki normális, az tábla nélkül is lassít.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!