Nem kéne megszűntetni a jobbkéz szabályt,és mindenhova elsőbbségadáskötelező táblákat helyezni helyette?
Azt ügye tudod, hogy jobbkéz szabály nincs a KRESZ-ben. Viszont több helyen a jobbról lévőnek van elsőbbsége. P. sávváltásnál, körforgalmohoz étkezésnél. Meg olyan kereszteződésben is, ahol mondkét járműnek van elsőbbségadás kötelező táblája.
Ezekkel mi legyen?
24:
Ez nem minden esetben jó ötlet. A 90-es és a 2000-es években sok vidéki városban csinálták ezt, néhol nagyon apró kis körforgalom lett az eredmény, ahol gyakran értelmezhetetlen, hogy ki van bent, így aki nagyobb lendülettel, agresszívabban érkezik, az megy át, a taxisok meg simán mint ha nem is lenne körforgalom, lendületből középen.
De a valamivel nagyobbaknál is van ahol csak rontott a kisebb forgalmú útról érkezők helyzetén a reggeli csúcsban, mert a forgalmasabb úton folyamatos a sor, és ritka pillanat, mikor be tud menni az oldalról érkező, inkább csak ha beengedik.
Persze rengeteg helyen tényleg megváltást hozott a körforgalom, mondanám pl. Sopronban az elkerülő út éa a Balfra vezető út kereszteződését, ami előtte katasztrófa volt. De óvatosan kell bánni vele a tervezőknek, nem mindenhová való.
A jobbkéz szabály jó.
Azt viszont nem tudom ki találta ki és ki terjeszti, hogy ha én balra kanyarodok egy ilyen helyen, a tőlem balra érkező meg egyenesen megy, akkor őneki van elsőbbsége.
Miből gondolom ezt?
Bevásárló központ parkolóban még egyszer sem kaptam meg az elsőbbséget a balról érkezőtől.
Ha pedig megállok egy jobbról érkező autónak, megáll ő is. Villogtatnom, plusz még integetnem is kell, hogy el merjen indulni.
"De a valamivel nagyobbaknál is van ahol csak rontott a kisebb forgalmú útról érkezők helyzetén a reggeli csúcsban, mert a forgalmasabb úton folyamatos a sor, és ritka pillanat, mikor be tud menni az oldalról érkező, inkább csak ha beengedik"
ha normálisan működne a cipzár-elv, a körforgalom sokkal rugalmasabban viszi a forgalmat, mint a lámpa. tapasztalat. itt, ahol lakom a lámpa előtt van néha 15 perces sor mire odaérek, az agyam eldurran addig. 2 várossal arrébb körforgalom, de kb 5 perc mire átmegy rajta mindenki. ha lenne vezetési kultúra, és használná mindenki azt a szót, hogy előzékenység, nem lenne blokkolva a forgalom.
#27: valószínűleg almát hasonlítasz körtével.
A lámpának és a körforgalomnak is van előnye és hátránya is. Helyszíntől függ, hogy melyik lehet hatékonyabb.
Alapvetően a lámpával sokkal jobban lehet szabályozni a forgalmat, ami lehet előny és hátrány is. Ha jól van kitalálva a lámpaciklus, akkor hatékonyabb a lámpa, mint a körforgalom.
"Ha jól van kitalálva a lámpaciklus"
HA...tehát nincs jól kitalálva mindenhol. nagyon ritka a jó lámpás kereszteződés. a mai modern korban visszafogja a forgalmat. Én eddig bármelyik körforgalmon előbb átmentem, mintha a piros lámpánál kéne sorban állni. Aztán mire odaérsz, megint piros lesz. Vagy 3szor... plusz, ha balrakanyarodsz, az esetek 90%-ában engedi a szembejövőt, azt is várd meg... Addig a körforgalomban már rég tovább tudsz menni. Jó, nyilván nem 3 sávos útról beszélek, de rengeteg felesleges kereszteződésben van még lámpa. Meg mit kell irányitani? Körforgalom pofon egyszerű, aki azt nem tudja használni, ne kapjon jogositványt.
Általánosságban nem. Viszont ahol minden iránygól ki van rakva az egyenrangúra figyelmeztető tábla, ott ennyi erővel lehetne az elsőbbségadás kötelező is helyette.
Illetve van, ahol kicsit megtévesztő: olyan útnál, ami pl. gát, vasút stb. mellett fut, vagy más okból csak az egyik oldalán nyílnak mellékutcák. Ilyen helyeken sokszor jogosan gondolná az ember, hogy ez az utca védett út, az egyik irányból végig is lehet menni úgy, de a másikból már nem. Én az ilyet észreveszem ugyan, de utálom.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!