Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Személyautóra az alábbi...

Személyautóra az alábbi négyévszakos gumi közül milyen "mintázatban" vennéd? 📷 ⤵️

Figyelt kérdés

Annak idején a vizsgáztatóm és tapasztalt sofőrök is azt mondták, hogy olyan gumi mintázata jó, amin legalább minimum 3 hosszminta van benne, ami a keresztirányú csúszást védi.

Ezt egyszer tapasztaltam is, mert olyan gumit vettem amin csak egy hosszminta volt és borzasztóan csúszott az autó, már enyhe nedves úton is, így megszabadultam tőle és lecseréltettem.

Most négyévszakosra váltok.

Én az első gumi mintázatra hajlok ill. a 3-as és 4-esre de a 2-re egyáltalán.

Kíváncsi vagyok a véleményetekre és azért hogy nehogy becsapjon valamelyik gumiszerviz...


Négyévszakos gumi gyűlölőket megkérném hogy evezzenek tovább, nem szeretnék vitát elindítani!



1. Aplus A909 ALLSEASON

[link]


2. GOODRIDE ALL SEASON ELITE

[link]


3. SAILUN ATREZZO 4SEASONS

[link]


4. Tracmax

[link]


ápr. 6. 17:15
1 2
 11/19 Koplárovics Béci ***** válasza:
75%

"Kár hogy nem színesek, mert akkor piros, rózsaszín, égszínkék színben választanám. :P"


Mindenesetre mondjuk teszt alapján érdemes választani. Persze ezekről érthetően nem nagyon lesz teszt. Legfeljebb valamelyiket random beválasztják elrettentő példának.

ápr. 7. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

A V mintázatosak ha elkezdenek kopni azok nagyon zajosak.

A 3. at x eltem be mer az valamejest peremvédős is. Nehezebben patkázod le a felnit.

Egyébként városba annak aki nem akarja cserélgetni a téli / nyárit ,meg nincs hol tárolni stb. Ha nem egy száguldozós tipus tökéletesen megfelel egy jó 4 évszakos gumi. -Mondom ezt úgy hogy egész fiatalságom autósportal ,rallizással meg drifteléssel töltöttem.

A melóbajáróson nekem is az van.

ápr. 7. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:

Jól írják, minta alapján nem lehet megmondani, melyik milyen.

Esőben, latyakban (nem nedves úton!) alapból a 2. V-mintásnak kell legjobbnak lenni, mert az vezeti el legjobban az anyagot, annál legkisebb a felúszás veszélye. De ha csak nedves az út, máris változik a helyzet. Száraz úton meg megint csak.

Amúgy a tesztekben se nagyon lehet bízni. Én ilyent vettem a 2020-as tesztek alapján, aztán 2021-ben jól lehúzták:

[link]

De legalább aránylag olcsó volt... És a korábbi teszteken sok nagy név drágább gumijánál jobb helyen végzett.

Azt meg kell hagyni, hogy nem nagyon kopik, 40 fokban, olvadt aszfalton se. Télen nem tökéletes, de nem is problémás, a jellemző -5-ben még rendben van. Előtte egy Pirelli téli volt, az 10 évesen, 6,5 mm mintával olyan lett hidegben, mint az üveg. (Azért is lett helyette 4 évszakos, mert télen keveset használtam, és a nyári meg elkopott.) Ellenben az F Astráról valami noname 12 éves gumikat (különböző márka elöl-hátul) azért cseréltem le csak, mert télre már kicsi volt a minta, de még az utolsó télen is puhák maradtak hidegben is, és kiválóan tapadtak. (Azt hiszem, az egyik koreai volt, a másik meg szlovén.) És ezt nem figyeli egyik teszt se, hogy melyik gumi öregszik el 3 év alatt.

ápr. 7. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
A jó négyévszakos több kerül, mint a téli+gumi szett együtt és hamarabb is használódik el. Ezeknek a noname márkáknak tényleg semmi értelme nincsen. Azt írtad csúszott már meg a gumid, hát akkor most el kell keserítselek, a négyévszakossal még könnyebben fogsz kicsúszni, mert sem télen, sem nyáron nem tapad annyira jól, mint egy eleve arra a célra szánt gumi.
ápr. 8. 01:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:

14


Na és 30ezer km-ert/3 évet nem kibírnak?? Annyi nekem pont elég és nem 10 évre veszem.

Leltem ezektől valamivel jobb gumit, vélemények és tesztek is pozitívak, de már ki sem merem ide írni, mert egyből lebeszélitek, mert ma csak a prémium a divat mindenben. :P

ápr. 8. 02:46
 16/19 anonim ***** válasza:
26%
#15 Hatalmas nagy bajok vannak a fejedben, ha szerinted a gumi a divatról szól.
ápr. 8. 04:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

Én csak is nem kötött forgásirányosat veszek.

Aplus, Sailun mintát ezek közül.

Magával ezekkel a gumikkal nincs tapasztalatom, de kinait vettem és szinte tökéletes. Normál hétköznapi használatra nagyon jó.

ápr. 8. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

Hitvita ez leginkább, szerintem a kötött forgásirányos jobb, mert az arra van tervezve amerre megy az autó. Nekem a 4 -es tetszik ,mert olyan mint az általam használt Nexen 4 évszakos gumi ami nagyon rendben van 70 ezret elfutottam vele kopásig nyáron jó télen se akadtam el vele abban a 2 nap hóban :D Belső középső része téli minta, ahogy megy kifele úgy simul nyáriasodik. A V mintás egyöntetű, szerintem nem annyira jó, V minta csak masszív esőben jó igazán egyébként hangos és kopik.


De mintha mindegyik mintát láttam már volna, szóval ezek "levetett" márkásabb minták licenszei lehetnek amit eladtak kisebb gyáraknak, na meg lehet ezek a gyártók is nagy gumis cégcsoportok részei. A kínai az már réges rég nem az ócska szinonímája nagyon szépen felfejlődtek lásd autógyártás, elektronika..

ápr. 8. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
42%
#15 Ha 0 km-t tennél meg vele, akkor is öregedne a gumi. Az olcsó gumik 5 év után olyanok, mint egy darab műanyag, kirepedeznek, megkeményednek. A jó minőségű gumit drága legyártani, viszont állítom, hogy 5-7 év után is olyan állapotban tudod eladni, mintha új lenne (szerkezetileg). Ez a nem mindegy.
ápr. 8. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!