Mekkora a különbség téli és négyévszakos között, télen?
Üdv!
5-10 km-eket megyek, sokszor, 90-es szakaszon is rövideket megyek, pályán sosem. Dilemmázok, melyik lenne a logikusabb, viszont nincs tapasztalatom abban, hogy mekkora a különbség hóban a négyévszakos és téli között.
Ha nem sok, akkor a négyévszakos lenne jobb döntés, de ha a téli inkább nyáriként viselkedik, akkor viszont téli kellene.
Pénz nem számít, nem a spórolás a cél. Logikus döntést hoznék, csak tapasztalat nélkül nehéz.
Igazából pont az országút, ahol leginkább szükség lesz a jó tapadásra.
De amúgy a négyévszakos teljesen megfelel már, majd ha fagy nem 100-al csapatod, hanem 70-el
Alföld vagy Bükk?
Egy minőségi 4 évszakos bőven megfelel a mi klímánknak.
Egerben/Miskolcon vagy hasonló meredek utcákkal rendelkező helyemen lehet gondot okozna az a másfél óra míg nem takarítják el az évi 3 hóesést. De ezeken a helyeken a téligumi sem mindig elég.
Nekem járt a kocsihoz egy-egy féléves minőségi szett felnivel így azt használom, de amint az egyik kiöregszik 4 évszakos megy a helyére, ha a másik is akkor pedig eladom az egyik felni szettet.
A 4 évszakos nem kiváló a szezonban, viszont a szezongumi egyenesen veszélyes a nemszezonban.
Köszönöm, akkor itt is a négyévszak felé hajlotok.
Győrben közlekedem.
#4: ha évi 5000-t mész akkor 4 évszakos kell.
De ha letolsz 15e/év vagy többet, akkor simán elkopik a szezongumi is mire elöregszik.
Persze külön felnin kell tartani, mert egy szett gumiszerelés már annyiba kerül, mint a gumi darabja
Negyedik éve használok négyévszakost,volt jónéhány alkalom hogy csak szerencsém volt hogy nem törtem össze a kocsit-még csak fagy sem volt,hideg vizes úton csúszott.Most eljutottam odáig hogy veszek egy garnitúra télit,márciustól-novemberig meg marad a négyévszakos.
Csak érdekességkép:egy gumis ismerősömtől kértem tanácsot négyévszakos ügyben-20 éve dolgozik a szakmában-azt mondta egyik márkát sem tudja nyugodt szívvel ajánlani.Minddel ugyanaz a probléma,nem bírják a nagy hőingadozást,a nyári 50 fokos aszfaltot,meg a téli mínuszokat.Rideggé válik,elveszti a rugalmasságát.Mindössze néhány év használat,és télre használhatatlan lesz.
#6 nem a hőingadozás a gond, hanem simán a meleg.
A gumi melegben jobban szárad, párolognak ki belőle az olajok.
Ha kint all az autó, akkor az napsütes is adja neki az ívet, megjobban felforrósodik, ráadásul az UV fenyt sem bírja a gumi.
Én ragaszkodom a téli gumihoz. Oké, hogy nem gyakran havazik, de ha igen, akkor nem igazán takarítják, és én olyan városban élek, ahol vannak igencsak meredek utcák és szűk kis utcák is, amiket sose takarítanak le. De a teljesen egyenes részeken is, városban is, simán lehet látni, hogy melyik autón nincs téligumi, amikor leesik a hó.
Gumiszerelés nekem most 27 ezer volt márkaszervizben, úgyhogy közelében sincs az ára még egy darab guminak sem. Nem nagy költség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!