Tiltja valami, hogy a sebességmérés esetén villogva jelezzem a szemben közlekedő autósoknak a traffipaxot?
#6
Egy GPS (ami már szinte minden újabb autóban van - de ha nincs akkor is tizenezer forintos tétel) vagy csak simán magának az autónak a computere (ami viszont már MINDEN autóban van az elmúlt 20 évben) pedig ízlés szerint az utolsó 10-50-100 km útvonalát és sebesség adatait mentse. Pont, mint a teherautókban a tachográf, ami már az 50-es évek óta létezik, de közel 20 éve az EU-ban kötelező...
A rendőrnek meg lenne hozzá egy eszközük, amivel kiolvassák és paff, már látszik is ha 5 km-rel odébb 170-el tolta neki az ember.
Ez ennyire egyszerű lenne, nem is lenne drága. De e helyett olyan faxságokat erőltetnek bele az új autókba, mint a táblafelismerő kamerarendszer ami csipog ha gyorshajtasz. De így jobb, mert lehet büntetni és trafizni.
“ sebességmérés lényege az, hogy a rendőrség bevételt termeljen.”
Ez a világ legnagyobb baromsága, amit emberek szajkóznak. Konkrétan aki ezen a szinten van, egyszerűbb mint a faék.
“ #12 Mert az aztán nagyon kifinomult intellektus lehet, akinél az ellenérv kimerül annyiban, hogy "baromság, faék vagy és kész".”
Már sokat elmond valakiről, aki egy embert “az” és nem őként jellemez.
Nem kell ehhez kifinomult intellektusnak lenni. Egyszerűen ici picit gondolkodni kell.
Ha a pénz beszedés a cél:
-miért mindig, ugyan azokon a helyeken mérnek?
-miért vannak a telepített traffipaxok előre kitáblázva?
-miért jelentik be túlnyomó részben, hogy hol mérnek?
-miért van ilyen nagy tűrés határ?
Nagyjából 10 éve, aktívan, napi szinten vezetek. Soha a rohadt életbe, nem sikerült traffipaxna belefutni. Hát az, aki nem vesz észre egy traffipaxot, miközben konkrétan még szemből villognak is, miért vezet? Minden létező lehetőség adott, hogy tudd hol a traffipax.
50 km/h-nál mehetsz 60km/h-val, nem fog csekk jönni. Autópályán konkrétan 150km/h-val mehetsz, ami a megengedett sebességnél 20km/h-val több, semmi nem fog érkezni.
Ilyen feltételek mellett, ahol minden a kreten sofőr “oldalára” játszik, tényleg van aki szerint a pénz beszédes a fontos?
Na de a másik oldala.
“ 2023-ban összesen 26 215 811 500 forint büntetés járt a gyorshajtóknak, ami jóval túlszárnyal minden korábbi adatot.”
Ez állami szinten, egy fing. Ennyi pénz sehonnan nem hiányzik. Sokkal
26 milliárd forint állami szinten konkrétan semennyi. És ez a pénz, ez a fix bevétel, nem a “profit”. Nyilván nem lehet kiszámítani, mert egyáltalán nem férünk hozzá ehhez az adathoz, de ebből az összegből bőven jön le pénz.
Az eszközök megvétele, szervizelése, a traffipaxot használó rendőrök bére, autójának amortizációja, üzemanyagköltség stb. Tehát ez a állami szinten semennyi pénz is jelentősen kevesebb. Ezért baromság, hogy traffival pénz beszédes a cél, mert az államnak egyáltalán nem mérv adó a befolyt összeg.
Csak, hogy érzékeld.
“ Puskás Aréna, amelyet nettó 150 milliárd forintból építettek fel.”
5 évvel ezelőtt volt 150 milliárd. Tehát inflációt nem számolva is, egy stadion ára, nagyjából 6x annyiba került, mint a tavalyi gyorshajtasból származó bevétel.
Ezért mondom, teljesen lényegtelen az ebből befolyó összeg.
Részben egyet értek veled abban utolsó, hogy a trafipaxolás nem egy óriási bevétel ennek kapcsán nem is az elsődleges cél a pénzbeszedés, de azért egy pár gondolat:
-miért mindig, ugyan azokon a helyeken mérnek?
Nem mindig ugyan azokon a helyeken mérnek, de amikor igen akkor jellemzően azért, mert ott tudnak balekot fogni. Indokolatlan 30-as táblák előtt, olyan kanyarokban ami nem belátható, stb... Meg az örök kedvenc, az útfelbontás után fél évig kinnthagyott sebességkorlátozásnál, miután már réges régen befejeződött a munka.
Ugyan ez az oka annak is, hogy ahol értelme lenne vagy indokolt lenne (pl.: lakóövezetben, iskola / óvoda környékén) a legritkább esetben mérnek, mert ugyan meg lehetne fogni 5-10 valóban nagyon veszélyes gyorshajtót, de az darabra kevés és "nem éri meg", ellentétben a fenti példákkal, ahol mindig lesz pár száz madár aki belefut.
-miért vannak a telepített traffipaxok előre kitáblázva?
Mert EUs jogszabály írja elő. Amúgy a VÉDA ~20 méterről méri be az autóst és a tábla tipikusan 40-50 méterre van. Aki ott jelentősen gyorshajt és csak a táblából tűnik fel neki a bazi nagy véda annak már mindegy. A nagy dobozos trafik (pl. M1-M7 bevezető) pedig 150-170 méterről is mérnek, szóval mir a táblához ér a sofőr már réges régen mindegy.
-miért jelentik be túlnyomó részben, hogy hol mérnek?
Mert szintén jogszabályi kötelezettség. Amúgy azok a lézeres mérők amikkel a rendőrök mérnek 1800 méterig is bemérik az autóst ha egyenes a szakasz. Hiába teszik ki, hogy pl. a 13-16 óra között a Csömöri úton trafiznak majd, az egy fél kerület. Ez inkább elrettentésre és megelőzésre jó, mint a gyorshajtók valós figyelmeztetésére.
-miért van ilyen nagy tűrés határ?
2023 Május óta 1 km/h a tűréshatár.
Amire te gondolsz az a közigazgatási eljárás kötelező érvénye. Pl. 130 km/h korlátozás esetén 20 km/h. Ez alatt van mérlegelési jogköre a rendőrségnek, felette nincs.
Magyarra fordítva fix trafinál - jelenleg - él a hatóság a mérlegeléssel és szinte sosem küldenek csekket (pedig megtehetnék), de ha rendőr mér az út szélén bizony 1 km/h túllépésért is megállíthat és megbírságholhat. Ha olyan felállásban mérnek, hogy van egy mérő és pár száz méterrel lejjebb az elfogók akkor meg is fogják tenni.
Egy kis megjegyzés:
Alapjában véve nem a villogás a mérés jelzése, hanem a kormány felett mutatóujjal óramutató járásával ellentétes körzés (ugye ez szemből óramutató járásával megegyező).
Ezt nagyapám mesélte el legalább évente egyszer:
Mikor még fiatal és új vezető volt, 80-nal ment az 50-es területen (tegyük hozzá, akkoriban negyedennyi autó sem volt az utakon, se villamos/busz), és mindenki mutogatta neki ezt a körzést szemből.
Kb. 1 km múlva megállították a rendőrök.
Ő meg nagyokosan megkérdezte, hogy amit az emberek mutogatnak mit jelent, a rendőr meg röhögve válaszolt annyit, hogy "azok mi vagyunk."
És mivel regeteg ember vezet még most is, akik attól a generációtól tanultak, főleg városi környezetben és főleg az ország középső és nyugati részén, inkább az ujjas jelzés az ismert.
A villogás már túlságosan sok mindenre van használva, nem feltétlenül veszi valaki, hogy az neki szólna.
Ha lassan indulsz meg, villognak mögötted.
Ha lassan mész, villognak mögötted.
Ha felkapcsolva hagytad a távolságit, villognak szemből.
Ha vészesen belül mész, villognak szemből.
Ha rosszul van beállítva a fényszóród és vakít, villognak szemből.
Ha valaki bizonytalan gyalogost akar átengedni nem zebrás helyen, villog neki, amit te is látsz szemből.
Ha azt hiszik, valamire fel kell hívni a figyelmed, villognak akár mögötted, akár szemből.
Régen ezért alakítottak ki az autósok ilyen kézjeleket (na nem egyezményesen, csak valaki elkezdte), aztán ahogy terjedt szájhagyomány útján, úgy használták egyre többen, és mindenki megismerte.
A villogás túlságosan mindenre szóló lett, így nem sok értelme van. Szemből nem tudod, hogy neked szól-e, és ha igen, akkor egyáltalán mire. Pedig fentebb is, csak pár példát dobtam fel hirtelen.
#14 "26 milliárd forint állami szinten konkrétan semennyi."
Ne állami szinten nézd, hanem hogy a rendőrség költségvetésének hány százalékát termeli ki. (mellesleg a te felfogásod szerint akkor ne üldözzük a milliárdos adócsalókat se, hisz tíz-húszmilliárd elcsalt forint állami szinten semmi, még egy stadion se jön ki belőle)
“ Ne állami szinten nézd, hanem hogy a rendőrség költségvetésének hány százalékát termeli ki. ”
A rendőrség költségvetést az állam adja, mi az, hogy ne állami szinten nézzem?😂😂 hát teljes mértékben a Rendőrség költségvetése az állam költségvetése.
“ mellesleg a te felfogásod szerint akkor ne üldözzük a milliárdos adócsalókat se, hisz tíz-húszmilliárd elcsalt forint állami szinten semmi, még egy stadion se jön ki belőle”
Nem szeretem, ha olyannal kell beszélgessek aki nem tud értelmezni.
Én nem mondtam, hogy a gyorshajtókkal vagy akár az általad említett adócsalokkal nem kene foglalkozni.
Én azt mondtam, hogy butaság azt mondani, hogy a traffipax egyetlen célja, a pénz beszédes.
Butaság ezt gondolni, véleményem szerint, a fentebb felsorolt okok miatt.
Az én felfogásom szerint, ha az államnak szüksége lenne a traffipax által kitermelt pénzre, sokkalta produktívabban lehetne csinálni. Egy tollvonással tudnának jogszabályt módosítani és sokkal nagyobb bevételre szert tenni.
#18
Papíron az a lényege a mérésnek, hogy biztonságosabbá tegyék az utat, főleg olyan helyen, ahol rendszeres a gyorshajtás, és a baleset.
Valóságban, a hülye is tudja, hogy az a célja, hogy gyűjtsék a pénzt az államkasszába. Erre az a legfőbb bizonyíték, hogy sokszor úgy bújnak el a kamerával, hogy már csak az utolsó pár méterben veszed észre. Rendszeresen kerülnek elő fotók, hogy a bokorból, reklámtábla mögül, vagy civil kocsiból mérnek. Ha kizárólag a forgalom megóvása lenne a cél, akkor mindenhol, mindig látható helyen állának.
"A rendőrség költségvetést az állam adja, mi az, hogy ne állami szinten nézzem?😂😂 hát teljes mértékben a Rendőrség költségvetése az állam költségvetése."
Ez valóban így van, de kifelejted a bónuszokat, és egyéb bevételeket, amire az állam lehetőséget ad, hogy a rendőrségnek is megérje működni. Ha nem cseppenne nekik is a mérésekből, akkor félvállról vennék a munkát, és még kevesebb rendőr dolgozna mint most.
"Az én felfogásom szerint, ha az államnak szüksége lenne a traffipax által kitermelt pénzre, sokkalta produktívabban lehetne csinálni. Egy tollvonással tudnának jogszabályt módosítani és sokkal nagyobb bevételre szert tenni."
Nem tehetik meg, mert nincs joguk rá. Nekik is meg vannak a határaik, mint EU-s országnak. Lehetne behozni egy GPS rendszert, ami figyeli az autók mozgását, és a pontos sebességet, de ha már a GDPR törvényre gondolunk, láthatjuk, hogy ez megszegné azt, ami komoly büntetéseket vonhatna maga után. Egyébként megteszik, amit meg tudnak, éppen ezért hozták be a helyszíni bírság esetén lévő ráhagyást. Logikusan belegondolva, mennyit számíthat 1 km/h sebességtúllépés városon belül? Konkrétan semmit, de mégis meghurcolnak, ha elkap a rendőr.
Nagyon naivan állsz hozzá, és én is szeretném elhinni, hogy nem a pénzvadászat lenne a cél, de sajnos nem ilyen szép a világ.
#19
Amit szerinted "a hülye is tud", az egy hülye közhiedelem és elég nagy szegénységi bizonyítvány ezt terjeszteni. Vajon mit nem értesz azon hogy ha nem mérnének és nem büntetnének, akkor a többség nem figyelne oda hogy mennyivel megy és SOKKAL veszélyesebbek lennének az utak?
Azon persze lehetne naphosszat vitatkozni hogy az állam mennyi bevételre tesz szert a bírságokból és mit tehetne még, de az elsődleges cél akkor is a közlekedés biztonsága mind a pontrendszernek, mind a pénzbírságoknak, ez a világ civilizáltabb felén így müködik, pont. A GPS technológia önmagában nem alkalmas hiteles sebességellenőrzésre, tachográfot meg úgysem fognak minden személyautóba rakni. Ugyan az EU-ban idéntől kötelező "fekete dobozzal" felszerelni az autókat, de közvetlenül ez sem gyógyír a gyorshajtás ellen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!