Bekapcsolt vagy kikapcsolt ABS-el rövidebb a fékút?
Figyelt kérdés
Technikai vita alakult ki köztünk. Én azon a véleményen vagyok, hogy kikapcsolt ABS-el rövidebb a fékút.2024. febr. 15. 21:28
1/39 anonim válasza:
Személyautót és nem profi autóversenyzőt feltételezve bekapcsolt ABS-szel.
Kivétel sárban, hóban, ahol a kerék előtt összegyűlő sár/hó miatt jobb lehet a lassulás blokkoló kerekekkel.
3/39 anonim válasza:
Az ABS a fékút csökkentésére van kitalálva/tervezve. Mi ebben a technikai vita?
4/39 A kérdező kommentje:
Az, hogy az ABS a megcsúszás ellen nem véd, de cserébe hosszabb a féktávolság. Ez a többség szerint nem igaz, pedig józan paraszti ésszel is belátható.
2024. febr. 15. 22:32
5/39 A kérdező kommentje:
*ellen véd
2024. febr. 15. 22:32
7/39 anonim válasza:
Szituációfüggő. Csúszós úton hosszabb a fékút, de cserébe kisebb az esélye hogy elveszítsd az irányítást, nem csúszós úton rövidebb lesz a féktáv. Egyértelműen biztonságosabb egy ABS-es autó.
8/39 anonim válasza:
ABS-el hosszabb a fékút, cserébe irányítható marad az autó. Ha jeges az út, abs-el ugyanúgy csúszik a kerék, de az abs közbeavatkozik, felengedi a féket, hogy forogjon kicsit a kerék, kerékforgás közben lehet kormányozni, abs nélkül folyamatos a lassulás, viszont a csúszó kerékkel megy, amerre a lendület viszi.
9/39 anonim válasza:
Kikapcsolt ABS-szel lehet rövidebb a fékút. De az sem mindegy, hogy jól vészfékezel-e, és csak éppen bekapcsol az ABS, vagy az ABS-ben bízva már a fékezés elején mint az ökör padlózod a fékpedált. Ha nem vagy teljesen hülye, akkor ABS-szel rövidebb, mint a fékút. Ha szembeállítasz egy címeres ökröt ABS-szel meg egy profi versenyzőt ABS nélkül, akkor utóbbi fog nyerni, de nem annyival, hogy megérje kiiktatni az ABS-t az átlag plebejusnak.
10/39 anonim válasza:
A tapadási súrlódási együttható általában nagyobb, mint a csúszási, emiatt ABS-szel rövidebb a fékút, mint blokkoló, csúszó kerekekkel.
Egy profi pumpáló fékezése sem feltétlenül tud ugyanolyan jó lenni, mint egy ABS, mert a mai fékrendszerek 4 körösek, azaz mindegyik kereket egyenként tudják a csúszáshatáron tartani. Erre egy ember képtelen, legyen akármilyen profi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!