Ezt megcsininálni előzéskor nagy szemétség?
Ha jól értezem akkor normál autópálya tempóban 120-130-al belekezdesz a kamion előzésébe viszont közben utolér valaki aki nagyon menne ezért te lelassítasz 95-re, hogy bosszantsd.
Ha ez a helyzet akkor bár nem szegel KRESZ-t (szerintem) viszont egy nagy büdös paraszt vagy.
Indokolatlanul lassú haladás, forgalom szándékos akadályozása, veszélyhelyzet kialakítása, jobbratartási kötelezettség figyelmen kívül hagyása. Én még tuti rád húznék egy büntetőfékezést is.
Közveszélyes vagy, legeslegjobb esetben évekre elvenném a jogsidat, vagy akár örökre, de ha igazán rajtam múlna, a maximumot kapná az ilyen ember, 3 év börtön, abból majd megtanulja, hogy mások életével nem játszunk... Szégyen, hogy milyen emberek vannak.
Előzéshez tudtommal 15km/h sebességkülönbség kell. Viszont az autópálya többsávos út, így tudod azt mondani, hogy haladtál, azt pedig annyival teszed amivel jól esik.
Viszont a jobbra tarts miatt muszáj lesz bemenni a kamion elé amint biztonságos.
De amúgy mi a logika mögötte? Hogy úgy nem vétett ellened semmit stb, szimplán a gonoszságért gonosznak lenni pedig nem helyes
#3 Hohohó, hátrább az agarakkal hármas! Sehol senki nem írta, hogy a témában szereplő másik fél nem lenne hibás. Sehol senki nem írta, hogy mások seggébe mászni szabályos. Sehol senki nem írta, hogy a túl kicsi követési távolság elfogadható és nem érdemel büntetést. De nektek azt kellene megérteni (mert nagyon sok ehhez hasonló véleményt lehet olvasni itt nap mint nap), az az, hogy nem mindig csak egy hibás létezik és nem csak az a hibás, aki a "lavinát" elindította. A kérdező azt kérte, hogy az ő tetteit bíráljuk. Mi pontosan ezt tettük. A másik fél tettei már egy teljesen másik téma. Lehet arról is beszélni, de nem az volt a kérdés, ezért nem írtunk róla.
"Teljesen normális reakció erre az"
Nem, egyáltalán nem normális. Szabálytalan és veszélyes. Továbbra is egyetlen emberben látod a hibát. Azt mérlegeled és aszerint ítélkezel, hogy ki követi el a nagyobb szabálytalanságot és kizárólag ezt a személyt nyilvánítod hibásnak, miközben a kisebb szabálytalanság fölött nemhogy szemet hunysz, de még biztatod is rá a kérdezőt. Rettenetesen félrevezető és TÉVES ez a gondolkodásmód.
#4 "szimplán a gonoszságért" Pontosan ezért. Ezek az emberek valahol az ókorban laknak, ahol a büntetési rendszer két pontból állt: bárki bárhol bárkit, illetve szemet szemért. Ezek valahol leragadtak egy 3000 évvel ezelőtti szinten. "Hú a gonosz bácsi gonosz volt velem, akkor majd én is gonosz leszek vele, megmutatom neki hogy milyen kemény vagyok!"
A kérdésben felvázolt módon, igen, ez így nagy szemétség, bunkóság, sőt szabálytalan.
Szabálytalan, mert a forgalom akadályozása, amit a KRESZ is tilt, plusz ugye autópályán jobbra tartási kötelezettség is van, és egy 90-el haladó járművet 95-el előzni nem szabálykövető magatartás.
A kamionosokra vonatkozik egy olyan szabály, hogy olyan távolságból követhetik egymást, hogy a két kamion közé, szükség esetén egy harmadik jármű is be tudjon sorolni.
Pontosan azért, hogy a kamionoknál gyorsabb, de "nem elég gyors" járművek is tudjanak előzni, de szükség esetén jobbra kihúzódva elengedhetik a náluk is gyorsabban haladót.
Önmagában a kis sebességkülönbséggel előzés nem szabálytalan, de az indokolatlan akadályozás igen.
Akkor előzhetsz így, ha annak teljes tartama alatt senki nem ér ztól. És a mötted lévők sem akarnának nagyobb sebességgel előzni.
Számos járműfajtára korlátozás van. Ha pl. egy busz lassabban megy, mint szabad, egy másik előzheti a maxon.
Ha soha nem lenne szabad akadályozni, akkor akár több száz kilométeren vonatozni kellene, ha nem üres a pálya?
Ami a 15 kilométer óránként sebességkülönbséget illeti: a rendeletben ez így stámszerűsítve van? Én nem tudok róla.
Pályán térben és időben elnyúlhat az előzés.
A jobbra tartás nem tiltja az előzést. Ezt nem ertem, miért írjátok.
A satufékezőt meg végleg eltiltanám a vezetéstől.
#8 "Önmagában a kis sebességkülönbséggel előzés nem szabálytalan, de az indokolatlan akadályozás igen."
Az alacsony sebesség indokolatlan akadályozáshoz vezet. Ez két összefüggő dolog.
"Pályán térben és időben elnyúlhat az előzés."
Mi az, hogy elnyúlhat? Mégis mitől nyúlna el? Ha megvan a normális, előzéshez szükséges sebességkülönbség, akkor kitérsz, előzöl, 5-10 másodpercen belül, az előzött jármű hosszától függően, be kell tudni fejezni az előzést. Ez az időtartam csak úgy magától nem nyúlik meg. Ha ennél tovább tart, akkor nem volt megfelelő a sebesség, az illető rosszul mérte fel a szituációt és itt visszakanyarodunk az előző ponthoz: alacsony sebesség, indokolatlan akadályozás.
"A jobbra tartás nem tiltja az előzést. Ezt nem ertem, miért írjátok."
Mert a kérdező nem előzött. Saját maga ismerte be, hogy SZÁNDÉKOSAN lassított vissza a belső sávban, hogy feltartsa a mögötte haladót. Gondold végig, hogy mit jelent az "előzés", aztán vesd össze azzal, amiről itt szó van. A te "előzés" definíciód összehasonlítható azzal, hogy szándékosan feltorlod a forgalmat a belső sávban? Azzal, hogy szándékosan lassítasz? Azzal, hogy szándékosan nem fejezed be a megkezdett előzési manővert?
Egyik válasz nagyobb baromság mint a másik.
Sok idióta ide jön és csak okoskodik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!