Ebben így mi a pláne? (bringatilos)
Adony-Kulcs, 6-os főút, bringatilos, alatta kivéve célforgalom, azaz az úticélnak valahol az úton kell lennie, ha
tehát valaki egyik településről a másikra menne, nem használhatja biciklin ezt az utat.
Az egy dolog, hogy legalább háromszoros kerülőre kényszerül a kerékpáros, hiszen ez az intézkedés elvileg érettük, a biztonságukért van.
Viszont így a biciklis a 62-es főútat fogja használni (itt szabályosan lehet kerékpározni), ami brutális (a 6-osnál jóval nagyobb) forgalmat, köztük teherforgalmat bonyolít le. Mivel Fejér vármegye két nagyvárosa között nincs más észszerű alternatíva gépjárművel, mindenki a 62-n megy. Gyakorlatilag életveszélyes kerékpárral, szemben a viszonylag nyugodt 6-ossal.
A kerékpáros így adott esetben a gépjárműveket is feltartja, míg a csekély forgalmú 6-oson alig okozna fennakadást, amelyik autósnak pedig az sem lenne ínyére, használhatja az autópályát is.
Miért teszi ki úgy életveszélynek a közútkezelő a bicikliseket, hogy közben a közlekedés más résztvevői nemhogy nem nyernek ezen az intézkedésen, de a forgalom egy jelentős csoportjának még meg is nehezíti a közlekedését?
Mivel én járok arra néha, így elmondom mi a konkrét helyzet.
Nos az van, hogy Adonyt elhagyva a vasútállomásig nem lehet másfelé menni(illetve mehetsz, be Adonyra és a kertek alatt jelentős kerülővel, ugyanoda lukadsz ki)tehát az célforgalom, mert máshogy nem éred el a mellékutat ami ott ágazik el és onnan egy jó nagy kacskaringóval elérhető a kvázi bringaút, ami az autópálya oldalában fut. Csakhogy ez egy salakos, gödrös út, laza talajjal, egy vékonyabb gumikon gördülő kerékpárral közlekedőt konkrétan életveszélynek teszi ki. Így én először szabálykövetően arra mentem, majd miután lejött a bőr a fél pofámról a fantasztikus "kerékpáros" kerülőút minőségének köszönhető esés következtében, inkább a főutat használtam legközelebbi alkalommal. Elvileg szabálytalan voltam, gyakorlatilag meg szerintem senki nem kötelezhet engem jogszabályilag arra hogy az életem veszélyeztessem, csak mert jó minőségű a főút aszfaltozása és jaj, gyorsan mennek az autók és a barom szabályalkotók szemében ez nagyobb veszély.
Az említett hely egyébként(nem az autópálya, hanem a mellette futó út az természetesen):
Ez a kivéve célforgalom szabály a legnagyobb gumiszabály a kreszben. Nem hallottam még egy emberről sem, akit ezért büntettek volna.
Egyszerűen ki lehet játszani. Bemész, ha látod, hogy jön egy rendőr, akkor megállsz valahol, vagy ha leskelődik (ami nem hiszem, hogy megtörténik), akkor megmondod, hogy ide fogsz menni holnap, és megnézted, hogy hol lehet megállni. Ha biciklivel vagy, az mégkönnyebb, mert leszállhatsz és tolhatod egy darabig, és akkor már gyalogos vagy gyakorlatilag.
Mifelénk is van egy ilyen útszakasz, ahol mindenki bemegy a tilos irányából. Egy sávos út, parkolóval, de szerencsére figyelmesek az emberek, és ha valaki szabályosan jön szemből, akkor lehúzódnak. sosincs belőle baj, de rendőr sem jár arra. Egy kis leleményességgel könnyen ki lehet bújni ez alól.
Látom, csaknem mindenkinek sikerült a kérdező által felvetett, ugyan nem irreleváns, de mindenképpen másodlagos problémánál, a célforgalom értelmezésénel leragadnia.
Olyan szempontból mindegy is a dolog, hogy effajta szituációból biztosan van még egy rakás az országban, mégpedig a célforgalmas kiegészítés nélkül. Mi több, ehhez a megyét, de még az utat sem kell elhagyni: Százhalombatta és Ercsi között (üzemelő komp híján) a 6-os út helyett a jóval forgalmasabb 7-est kell választania az országúti kerékpárosnak.
A kérdésre a válasz: azért alakult így, mert a Közút egy állami tulajdonú cég. Racionális gondolkodást, bármilyen logikát keresni az intézkedések között hiábavaló. Ugyanazért születnek ilyen hajmeresztő intézkedések, amiért nem tudsz zöldágra vergődni a Postával vagy amiért a kormányhivatalban Mancika akadékoskodik veled valami bürokratikus ostobaság miatt.
Minden bizonnyal van valami 1980-ban készült törvény erejű rendelet vagy belső dokumentum, amiben kimondják, hogy bizonyos első rendű főútakról ki kell tiltani a bicikliseket. Vagy valami ilyesmi.
Ja, hogy azóta gyökeresen megváltozott a világ és vele a közlekedés? Hogy a 62-esen - amire kényszerítés nélkül sosem hajtana fel - kinyírják a biciklist? Senkit nem érdekel. A bürokratikus előírás az bürokratikus előírás, amit bármi áron tartani kell.
Sajnos elmondhatjuk, hogy az állami cégeknél és a hivatalokban vezetői pozícióban lévők intelligenciaszintje, és különösen az innovációra való hajlama jócskán elmarad attól a szinttől, amit a munkájuk megkövetelne. Amíg ez így marad, nem lesz változás.
Mondjuk, én biztos arra mennék. Ha a rendőr megállítana, megmondanám neki, hogy az a célom, hogy életben maradjak.
Egyébként, szerintem, ha a leírt szituáció pontos, akkor ezzel a rendőr is tisztában van, és valószínűleg nem büntet. Ha pedig mégis, akkor úgy jártam. Az életem fontosabb, mint hogy szabálykövető legyek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!