Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Külföldön miért óvják jóval...

Külföldön miért óvják jóval kevésbé a kerékpárosokat, mint Magyarországon?

Figyelt kérdés

Mindenekelőtt kérlek, ne hozzátok fel az Árpád hídi gyilkosságot - jó minőségű, biztonságosnak vélt kerékpárúton történt az eset, nem hiszem, hogy ki lehetett volna védeni.


A kérdésem arra vonatkozik, hogy Magyarország főútjai tele vannak kerékpáros tiltásokkal. Nyilván beláthatjuk, hogy erre a kerékpárosok védelme érdekében van szükség.


A közútkezelő felvállalja a konfrontációt is: egyes települések között a legrövidebb főút helyett 15-20 vagy több km kerülőt is meg kell tennie a kerékpárosnak, hogy biztonságosabb környezetben eljusson a céljához.


Néhány extrém esetben még azt is felvállalja az állam, hogy adott települések lakói esetében inkább teljesen ellehetetleníti a kerékpározást, mivel az életük és testi épségük védelme érdekében ez messzemenően indokolt. Erre példa lehet Sinatelep: a közútkezelő nem engedi a helyieknek, hogy a brutális forgalmú 6-os főúton kerekezzenek, más út meg nincs (aszfalt).


Ezzel szemben külföldön alig látni ilyen tiltásokat.

Ilyen szintűek vannak maximum:

[link]

Párhuzamos szervizút van, a kerékpáros magától sem a főutat használná. De pl. Romániában Nagyvárad és Kolozsvár vagy Kolozsvár és Nagybánya között SEMMI. A román állam részéről a kerékpáros ott pusztulhat meg a félpercenként elhúzó kamionosok között. Nyugatról is lehetne hozni persze a példákat.


Mi ennek az oka? Miért járunk ennyivel előrébb a kerékpárosok védelme érdekében hozott intézkedések terén, mint más államok?


2023. júl. 7. 23:43
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

10, ha jól emlékszem, Szentgál irányából sem a kanyarban van kint a tábla, hanem egy kicsit arrébb... Tehát amikor már rajta vagy a 8-as elsőrendű főúton...


Régebben bicikliztem abban az irányban is, de akkor ezen a szakaszon leszálltam, és toltam a baloldalon, mivel úgy nem kellett csak azért átmenni az út másik oldalára, hogy párszáz méter után megint vissza kelljen menni.


Nézd meg hol a kanyar meg hol a tábla....


[link]

2023. aug. 10. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
100%
Még ha csak a nagy forgalmú főútvonalakon lenne ez jellemző, de nem csak ott. Kedvenc példám például Balatonberény. Mellékút, lakott terület, a kerékpárosok a kerékpárútnak kinevezett járdára száműzve. Az úttesten kerékpározni tilos. A kerékpárútra az éttermesek pakolják ki a tábláikat, a gyalogosok ott állnak sorba fagyiért, forgalmasabb időben lépni alig lehet, nem hogy kerékpározni. Vagy ott van Keszthelyen a Georgikon utca, belváros, nem főút. A helyzet hasonló. 5 méterenként autókihajtás, keresztutca, vagy közvetlenül a kerékpárútra nyíló üzletek. Az úttesten természetesen tilos kerékpározni. Na az ilyeneket tényleg nem tudom mire vélni.
2023. szept. 16. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

12 Füreden a Tagore sétány is fasza.


Egész nyáron van valami rendezvény a KIÉPÍTETT BICIKLIÚTON..


vagy régi autós kiállítás, borkóstoló, tucctucc fesztivál, esetleg valami valóban hangszeres koncert és a sok vendéglátós

2023. szept. 16. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!