Külföldön miért óvják jóval kevésbé a kerékpárosokat, mint Magyarországon?
Mindenekelőtt kérlek, ne hozzátok fel az Árpád hídi gyilkosságot - jó minőségű, biztonságosnak vélt kerékpárúton történt az eset, nem hiszem, hogy ki lehetett volna védeni.
A kérdésem arra vonatkozik, hogy Magyarország főútjai tele vannak kerékpáros tiltásokkal. Nyilván beláthatjuk, hogy erre a kerékpárosok védelme érdekében van szükség.
A közútkezelő felvállalja a konfrontációt is: egyes települések között a legrövidebb főút helyett 15-20 vagy több km kerülőt is meg kell tennie a kerékpárosnak, hogy biztonságosabb környezetben eljusson a céljához.
Néhány extrém esetben még azt is felvállalja az állam, hogy adott települések lakói esetében inkább teljesen ellehetetleníti a kerékpározást, mivel az életük és testi épségük védelme érdekében ez messzemenően indokolt. Erre példa lehet Sinatelep: a közútkezelő nem engedi a helyieknek, hogy a brutális forgalmú 6-os főúton kerekezzenek, más út meg nincs (aszfalt).
Ezzel szemben külföldön alig látni ilyen tiltásokat.
Ilyen szintűek vannak maximum:
Párhuzamos szervizút van, a kerékpáros magától sem a főutat használná. De pl. Romániában Nagyvárad és Kolozsvár vagy Kolozsvár és Nagybánya között SEMMI. A román állam részéről a kerékpáros ott pusztulhat meg a félpercenként elhúzó kamionosok között. Nyugatról is lehetne hozni persze a példákat.
Mi ennek az oka? Miért járunk ennyivel előrébb a kerékpárosok védelme érdekében hozott intézkedések terén, mint más államok?
Egyszerűen azért, mert Magyarországon ebben is több évtizeddel.el vagyunk maradva a fejlett országoktól. Itt sok helyen még mindig az a 70ges években megbukott paradigma az uralkodó, miszerint az egyéni motorizált közlekedés abszolút prioritást élvez minden más módszer kárára. És ennek eredménye a sok tiltás és veszélyes, használhatatlan bringainfra: itt nem számít a kerékpáros biztonsága, a lényeg, hogy el legyenek tüntetve az utakról, hogy a jelenlétükkel se zavarják meg az autóvezetőket...
Más országokban ezt azért nem igazán tapasztalod, mert ott komolyabban veszik a vállalt nemzetközi szerződéseket és nem jellemző, hogy elszabotálnák a kötelezettségeiket...
"a brutális forgalmú 6-os főúton"
😂😂😹😂😹🤣🤣🤣🤣🤣XDDDDDDSLDSSDDDDDD😂😂😂😂😂 kiégtem
Hofit, a Sas kabarét meg a béna amcsi stand-uposokat tíz évig kellene néznem, hogy annyit röhögjek rajtuk mint ezen az egy mondaton.
Méghogy brutális...
A hatoson két jármű elhaladása között kb. kiülök az aszfaltra, elmajszolom a párizsis szendóm, majd egy cigit is elszívok. Hétvégén talán még arra is jutna idő hogy ott helyben készítsem el a szendvicset.
Ott van/volna értelme a kerékpárosok kitiltásának, ahol konkrétan az aszfalt/padka minősége indokolná, esetleg konkrétan nincs is, például 51-es főút Tass-Dunavecse.
Ezzel szemben mi történik? Friss aszfaltozás, padka, minden. Lehetne kerékpársávot is létesíteni már akkor, mert elférne. Ezzel szemben mi van? Rögtön kiteszik a "bringásnak takaródó" tiltótáblát, az se baj, ha más közvetlen főútvonal nem is megy abba az irányba, kerüljön a nyavalyás, ráér, ha meg nem tud kerülni, kap csekket... Esetleg az se baj, ha konkrétan majdnem azonos forgalmas irányban autópálya is megy és csak a hülye téved rá néha, lásd Adony-Kulcs között(hopp, pont említette valaki) Na, az ilyen útfelújításról kéne leszokni.
Külföldön sokall jobban óvják a biciklistákat!!
Lehet azért mert jobban kivan építve a kerékpár út, meg az ipari utak is.
Fordítva pattantál a lóra. A sok bringatilos nem óvja a bringást, hanam eltakarítja őket az utakról. Évtizedeken át építettek utakat annak szellemében, hogy kerékpáron jár a 6 éves Pistike, meg a részeg paraszt a tanyán, de az EMBER az gépen jár, az ő közlekedését kell elsősorban biztosítani. Az utóbbi évekeben valóban láthatóak pozitív folyamatok, bár ha nem lehetne azokból is lopni, akkor valószínűleg nem épülnének meg.
Ahogy Hobo is megénekelte:
B. elvtárs Szegeden a Volgájába szállt,
A hátsó ülésen a titkárnője várt,
Hátraszól a sofőr: -Főnök, mi a cél?
Gyerünk Balatonra, ami belefér!
Én nyáron bicikliztem Veszprém megyében Városlőd és Szentgál között, ahol egy rohadtul rövid szakaszon muszáj kimenni a 8-as főútra.
Persze ledudáltak, pedig a porban bicikliztem az aszfaltozott részen kívül.
Csak szólok, hogy az adott szakaszon NINCS KITÉVE a biciklivel behajtani tilos pont azért mert nem lehet máshol menni. Amúgy oda simán építhetnének egy tök rövid bicikliút szakaszt, ami áthidalná ezt a problémát.
A szakasz Városlőd felőli vége kordinátái:
47.1429322, 17.6966169
#9 Jól jellemzi a közút hozzá nem értését, hogy a másik irányból, Szentgál felől viszont kint a bringatilos.
Mindenesetre jelentettem a helyszínt a közútkezelőnek, mert ez a tilalom jogszabálysértő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!