Miért lenne ez jó az embereknek?
Olvastam több cikket, miszerint a magyarok többsége támogatja a sebességmérés szigorítását, illetve az átlagsebesség alapján történő ellenőrzést.
Én úgy tapasztalom, hogy az autópályákon az autósok többsége gyorsabban megy, mint 130km/h
Tehát a többség gyorsan hajt és a többség szigorúbb ellenőrzést szeretne.
Ezek szerint vannak, akik azt akarják, hogy megbüntessék őket?
Ez lett volna a fő kérdés.
A másik (ez már csak mellékes):
Nem lenne túl durva, ha átlagsebesség alapján büntetnének?
Ha én egy óra alatt megteszek 145km távolságot, akkor már fizessek?
Abból nem következnek balesetek, hogy egyesek stabilan 150-nel mennek 130 helyett.
És ha 200-zal hajtok, de két mérési pont között megállok egy pihenőnél?
Nem büntetnek meg, de veszélyesebb vagyok, mint aki 150-nel ment.
A követési távolság be nem tartását kellene büntetni, mert az 100x veszélyesebb. Abból következnek a balesetek az autópályákon.
Nem azt mondom, hogy ne büntessék aki túl gyorsan megy, de lehetne egy tágabb tűréshatár az autópályákon.
Magadról teszek rá, Porsche Cayennet vettem én is kettőszázzal fogok úgyis úgyis repeszteni.
Kezdenek már megkergulni az emberek, biztosan front van. Éljen Viktor apank
A section controlt nem tudod kikerülni. Két pont között nincs lehajtó, nincs pihenő.
Ha pusztán matek alapján A és B között 130-cal haladva 7 perc szükséges, mehetsz 300 km/h sebességgel, de ha 6 perc alatt érsz oda, akkor bünti. Lassításnak semmi értelme.
Képzeld el:
Megkérdeznek 50 ezer embert, hogy mennyire tartja be a sebességkorlétozást, 49 ezer azt mondja, hoyg gyorsabban megy a megengedettnél.
Megkérdeznek 50 ezer embert, hoyg szerintük mennyire lenne jó, ha szigorítanák a gyorhajtás büntetését, és 49 ezer szerint szükséges lenne.
SZERINTED mennyi esélye van, hogy a két 49 ezer emberes csoport azonos????
AZ, hogy egy felmérésben a többség mit mond, az csak a kiválasztott emberekre érvényes, nem MO összes lakosára!
Mondjuk azért akarják sokan a szigorúbb rendszert mert azzal azért lehetne csökkenteni a gyorshajtásból fakadó baleseteket....
Olyan rendszer kéne mint Dubai-ban, gyakori mérések, ha 10-szer mérnek be akkor tízszer repül a csekk a büntetéseket pedig a vagyonhoz mérten szabnák ki....
A világ egyik leggazdagabb városa, tele százmilliós sportkocsikkal, és hopp, működik a rendszer....
Bár én annyit még hozzátennék, hogy második gyorshajtás esetén azonnal legalább egy hónapra ugrik a jogsi, máris sokkal jobban betartanák a szabályokat, nem lenne az, hogy jajj, ha megfognak mi lesz, max kifizetem és emgyek tovább.
…no meg a sajtó…
- Lacika, szereted Terka nénit?
- Nem, mert megbuktatott.
Sajtó egy: a megkérdezettek közül csupán egy tanuló nyilatkozott úgy, hogy nem szereti Terka nénit.
Sajtó kettő: a megkérdezettek egyöntetűen úgy nyilatkoztak, hogy nem szeretik Terka nénit.
Sajnos kiemeltek egy aspektust a rengetegből. A legtöbb balesetnél rutinból megy a strigula, hogy gyorshajtás. Szerintem az ittas vezetés legalább ekkora gond.
A teljes közlekedési kultúrát kéne rendezni. Gyorshajtásostól, ittas/beállt vezetésestől, az arra alkalmatlanoknak (ez nem csak a korra vonatkozik. Ismerek fiatalokat, akik mellé nem ülök be) kiadott jogosítvánnyal, az idióta műszaki vizsgarendszerrel együtt.
A rendezést valahol el kell kezdeni. Ha a gyorshajtásnál, akkor ott. (Én az ittas vezetésnél kezdeném, de be kell vallanom, az valóban nehezebb pálya)
A gyorshajtás esetén egy határon túl (mondjuk a megengedett sebesség duplája), már nem beszélnék balesetről, hanem szándékosságról (egy kicsit el lehet nézni a sebességet, de városban a 130 már nem lehet tévedés, vagy "megszaladt az autó"), ennek a jogi és anyagi következményeivel. Az áldozatok felé annyi könnyítéssel, hogy a biztosító megelőlegezi a kártérítéseket.
A biztosítók esetén lehetővé tenném, hogy egyes vezetőket kizárjanak a kockázatviselés alól (hiába van biztosítás az autón, ha Gipsz Jakab vezet, akkor a biztosító csak megelőlegezi a károkat, illetve a rendőr megbünteti, mert biztosítás nélkül vezetett). Természetesen komoly okának kell lenni, hogy valakit ki lehessen zárni.
Vissza állítanám a közúti ellenőrzéseket. Néha olyan kiegészítéssel, hogy kiállnak sebességet mérni, ha egy gyorshajtót megfognak, akkor egy mobil műszaki vizsga állomás megnézi az autót, Esetleg - amíg az autót vizsgálják -a vezető kitölt egy gyors KRESZ tesztet, miután szondát fújt.
Nem tartom ördögtől valónak az autó elkobzását sem. Lehet, hogy kölcsön jármű, de a kölcsönadó tudta kinek adta oda (ha nem, akkor lopásról beszélünk, ami más megítélés)
Szerintem fél év alatt rendet lehetne tenni az utakon, ha lenne politikai akarat. Ehhez kéne jó pár rendőr is, ami épp úgy nincs, mint tanár, orvos vagy tűzoltó
“ Olvastam több cikket, miszerint a magyarok többsége támogatja a sebességmérés szigorítását, illetve az átlagsebesség alapján történő ellenőrzést.”
Mármint az autópályákon?
Mert szerintem tök más az autópálya mint a random közút. Támogatnám autópályán a sebességhatár emelését ÉS támogatnám a nem-autópályákon a sokkal nagyobb szigort is ezzel egyidőben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!