Ki a hibás, ha én jobbra kisívre a másik balra nagy
ívben kanyarodik?
Figyelt kérdés
Ha összeütközünk a kereszteződésben, nekem mackósajtom van és felfestés is van a kereszteződésben, és ebben az esetben, ha én jobbra kanyarodok kis ívben, a másik jobbról érkezik és balra kanyarodik nagyívben, akkor ugye lehetőség van rá, hogy egyszerre hajtsuk végre a műveletet. Mégis összeütközünk, véleményem szerint azért, mert a balra kanyaradó nem nagy ívben hajtja végre, akkor ki lesz a hibás?
A hátrányban lévő. Esetleg osztott. A KRESZ nem foglalkozik a szabálytalanokkal, így megoldást sem kínál. Tehát, ha azért ütköztetek, mert levágta a kanyart, akkor is elsősorban az lesz a felelős, akinek elsőbbséget kellett volna adnia.
2023. máj. 31. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
2/15 anonim válasza:
Te, nem adtál elsőbbséget.
2023. máj. 31. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
3/15 anonim válasza:
Nem adtál elsőbbséget, lehet, hogy szerinted el kellett volna férjetek egymás mellett, de neki volt elsőbbsége. Egy napja sem volt jogsim, amikor megtanultam, hogy a jobbra kis ív azért nem egy "free pass". Gondolom ha busz vagy kamion lett volna, meg sem próbálod ezt a műveletet. Ami erősen jelzi, hogy személyautóval sem kellett volna megpróbálni.
2023. máj. 31. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
4/15 anonim válasza:
Kiegészítés: hacsak nincsenek kanyarodó terelővonalak felfestve, csak a józan ész és a sebesség szabályozza az ívet, semmi más. Nem mondhatsz olyat, hogy a másik szerinted nem jó íven ment. Pl. szemből balra kanyarodók is tudnak egymást megkerülve, meg egymás előtt elmenni.
A kereszteződés geometriája sem mindegy, simán lehet, hogy a lehető legnagyobb ívben kanyarodsz balra, de nem férne el a kis ívben egy kisebb autó sem. Helyzete válogatja, és hogy ne kelljen minden helyzetet egyesével felmérni, arra van a tábla és a KRESZ.
2023. máj. 31. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
5/15 anonim válasza:
KRESZben van pár általános szabály amit minden bíró úgy értelmez ahogy akar, pl:
"úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."
Ez a mondat bármelyik félre ráhúzható.
2023. máj. 31. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
6/15 anonim válasza:
#5 Nem húzható rá bárkire, mert nem indokolatlan zavarás-akadályozás, hogy megállásra kényszerítem azt, akinek elsőbbségadás kötelező táblája van. Mert ugye táblája van.
2023. máj. 31. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
7/15 anonim válasza:
#6 hiába van táblája, akkor is zavarja/veszélyezteti a szabálytalankodót. Jogszolgáltatás van, nem igazságszolgáltatás. Ajánlom Herby ügyvéd videóit.
2023. máj. 31. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
8/15 anonim válasza:
#7 Milyen szabálytalankodót? Mióta szabálytalan balra bekanyarodni védett útról? Az a kérdező saját elképzelése, hogy szerinte nem jó az ív, ezt max. helikopterről lehetne objektíven megmondani.
2023. máj. 31. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
9/15 anonim válasza:
7. Nem keresek szabályt, bocs, de én úgy tanultam a balra kanyarodást, hogy a kereszteződés képzeletbeli középpontját megkerülöm. A ív levágása vizsgán annak végét jelenti.
A borzalmas Dózsa György úti balesetben a balra kanyarodót azért hozták ki részben hibásnak, mert levágta a kanyart. Az ütközés nem történt volna meg, ha nem teszi.
Mindentől függetlenül, a hátrányban lévő mindenkinek köteles elsőbbséget adni a védett úton haladónak. Akkor is ha az bukfencezik, csárdást rop, tök mindegy.
2023. máj. 31. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
10/15 anonim válasza:
#9 Hát pont ezt mondom. Akinek elsőbbségadás kötelező táblája van, az ne ágáljon, hogy "de ha a balra kanyarodó nagyobbra veszi az ívet, én kis ívben ki tudtam volna kanyarodni". Az elsőbbségadás kötelező mindkét irányból érkezőnek elsőbbséget ad. Ilyen egyszerű.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!