Valóban a féktávolság mellőzése lehetett az oka a tömeges karambolnak az M1-en?
Az egyik autó kamerájának felvétele alapján látni lehet, hogy a látótávolság alig lehetett 10 m, de inkább kevesebb a porfelhő miatt.
Tételezzük fel, hogy a legelül haladó jármű, miután bekerült a porfelhőbe, bizonyára lassított. Az utána következő jármű pl. 3-5 km/ó sebességgel (ami még mindig a körülményeknek megfelelő sebesség volt!) utolérte. Összekoccantak. Megálltak. Jött a harmadik és a többi jármű, amik törvényszerűen ütköztek a már álló járművekbe.
Lehet a szövegemen vitatkozni, hiszen nem voltam ott, de 1965 júniusa óta van (volt, mert már nem vezetek) jogosítványom. Tudom, hogy mit beszélek.
Tehát ki is volt a hibás? A porfelhő! Komolyan gondolom.
A felvételek alapján a látótávolság 2 szaggatott fehér vonalnyi volt, tehát kb 20 méterre láttad a másik autó körvonalát. Papiron 45km/h féktávolsága ennyi méter beleszámítva a reakcióidőt is. Akkor ez lett volna az elfogadható sebesség. De ha nem tudsz matekozni, egy becsült értéket akkor is be tudsz lőni, legyen mondjuk 60km/h. Ilyen tempónál nincs tragédia. Ha ilyen sebességnél beleszaladsz egy balesetbe, fékezel, és ütközöl 25-40 közti sebességgel. Az autó törik, vagy koccan de sérülés nélkül kiszállsz. Tömegkoccanás lett volna csak maximum.
De nem ezt tettem volna, mert nem bízok a többiben, ahogy látható is volt, hogy 90-110 között robogott mindenki, ha valaki hátba kap, fáj, aztán a többi is, az jobban. Valószínű kettes alapjáraton végigcsorgok a leállóban, ha valaki áll, akkor tudok rá reagálni, és így próbálok meglépni a homályból. Ha meg áll valaki, akkor kényszerszünet, kiszállok és odébb lépek, hogy nézem, ahogy valaki belerongyol majd az álló autómba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!