Valóban a féktávolság mellőzése lehetett az oka a tömeges karambolnak az M1-en?
Az egyik autó kamerájának felvétele alapján látni lehet, hogy a látótávolság alig lehetett 10 m, de inkább kevesebb a porfelhő miatt.
Tételezzük fel, hogy a legelül haladó jármű, miután bekerült a porfelhőbe, bizonyára lassított. Az utána következő jármű pl. 3-5 km/ó sebességgel (ami még mindig a körülményeknek megfelelő sebesség volt!) utolérte. Összekoccantak. Megálltak. Jött a harmadik és a többi jármű, amik törvényszerűen ütköztek a már álló járművekbe.
Lehet a szövegemen vitatkozni, hiszen nem voltam ott, de 1965 júniusa óta van (volt, mert már nem vezetek) jogosítványom. Tudom, hogy mit beszélek.
Tehát ki is volt a hibás? A porfelhő! Komolyan gondolom.
Tiltsuk be az időjárást! Holnaptól legyen 0K mindenhol és akkor nem lesz baleset!
Ja és természetesen 8 büntetőpont a porfelhőnek.
#1,
én nem tudom, csak gondolom, hogy a porfelhő okozta és nem a féktávolság mellőzése. Hogyan lehetne egy alacsony sebességgel mozgó járművet 10 m látótávolság mellett lefékezni nullára? Akkor pedig ő bele hajtana valaki.
"Megálltak. Jött a harmadik és a többi jármű, amik törvényszerűen ütköztek a már álló járművekbe."
Miért lenne törvényszerű, hogy belehajtasz egy álló akadályba?!
"én nem tudom, csak gondolom"
"Tudom, hogy mit beszélek. (...) Tehát ki is volt a hibás? A porfelhő!"
Na most akkor tudod, vagy sem?
Írjátok meg azt, hogy szerintetek ki volt a hibás.
#6: szinte totálisan lecsökkent látásim viszonyok mellette Te is belehajtanál az álló akadályba. Vagy mégsem? Megállnál, mint a #2 ajánlotta? Jó, igaza van! Le kell állni. Akkor pedig ő bele hajt bele valaki, mert mindig akad sofőr, aki ilyen láthatóság mellett is halad. Ez a karambol ennek a bizonyítéka. Hajlok arra, hogy mindegyik sofőr hibás volt, kivéve az elsőt (akár állt, akár haladt, de lassan).
Én azon a véleményen vagyok, hogy mindenkinek ugyanazt kellene csinálnia ilyen helyzetben, hogy ne menjünk egymásba. Ez logikus.
Opciók: 1. mindenki ugyanolyan egyenletesen halad tovább, mint addig; 2. mindenki azonos mértékben lassít.
Na most ha a KRESZ szerint csak úgy szabad menni, hogy meg tudj állni, akkor a második opció a szabályos. Ez alapján mindenki, aki gyorsabban ment, és nekiment valakinek, az a hibás.
Nyilván igazad van, és ha én lelassítok, hogy ne menjek neki senkinek, hátulról meg belém rongyolnak, ugyanúgy megszívtam. De akkor én szabályos voltam, aki belém jött, meg nem.
Porfelhőn kívül se véd meg semmi más hülyeségétől.
Az a hibás, aki belehajtott az előtte álló/lassító járművekbe.
Biztos volt olyan, aki meg tudott állni csak valamelyik ökör összetolta a sort.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!