Minden KRESZ szabályt MINDIG betartasz?
Én inkább úgy mondom hogy módosítanék a szabályokon egy példán levezetve:
Vidéken lakom egy kisebb faluban ahol ahogy észrevettem gond nélkül jönnek veled szemben az egyirányú úton, megállni és várakozni tilos nem létezik, autóbusz megállóhely kijelölt parkolóhely, a ház előtti főúton 100-zal mennek el.
Ebből kedvencem hogy megy a papa a mai szakadó hóban világítás nélkül 300 métert a határig és csak utána kapcsolja be a lámpát. Ez a falun belüli nem világítás ökölszabály. Szánalmas amit az emberek csinálnak. Viszont a vén f.opó még villog rám fényes nappal ha nem kapcsolok lámpát és nem is fogok LOL
Nem mindig, nem mindent, de alapvetően igyekszem normálisan és veszélytelenül közlekedni.
Értsd, nem 50-el megyek hanem 60-65-el ahol lehet. De mondjuk nehezen belátható helyen meg 50 helyett is csak 40 körül, ha azt érzem biztonságosnak.
Vagy STOP táblánál megesik, hogy nem állok meg, amennyiben valóban belátható szakasz van, csak simán lelassítok. Vagy nem a vonalnál állok meg, hanem előrébb gurulok ahol látok is valamit, aztán ott állok. De fordítva van ahol a macisajt (EAK mielőtt bárki belekötne) táblánál is megállok mert annyira beláthatatlan a kereszteződés.
Megesik, hogy a nagyon sárgán is átcsúszok, már pirosba forduló lámpán, stb. Az is megesik, hogy buszsávban előremegyek, ha abból lesz a kanyarodósáv. Nem arról van szó, hogy 2 km-ről rombolok a buszsávon, de már a szaggatott vonal előtt átlépem, ha látom, hogy az előttem haladók az előre tartó sávban várnak a pirosra.
Záróvonalat is átlépem, ha úgy ítélem meg, vagy fordultam is már meg bárhol, ha nem látta senki. Persze ez is helyzetfüggő. Például szűk, beláthatatlan kanyarban hiába integet a kerékpáros, hogy előzzek, nem fogok vakon előzni, gurulok utána aztán lesz ami lesz. Míg belátható szakaszon záróvonal ellenére is átmegyek a másik sávba, de tartom az oldaltávolságot.
Amúgy amit én alapvetően kerülök az az agresszivitás. Nem cselekszem idegből, inkább két levegő és átgondolom. Meg csak annyira vagyok agresszív és határozott amennyire a Pesti közlekedés megköveteli.
Összességében az a nem erőszakos de határozott közlekedés kell.
Plusz néha maguk a jelzések, nemlétező felfestések, kint hagyott táblák is olyanok, hogy égnek áll az ember haja. Láttam már olyat, hogy majdnem összeért előttem két kocsi, mert párhuzamos sávokban egyszerre húzódtak a felezővonalhoz, mert mindketten bazi nagy kátyút kerültek.
Vagy nem egyszer kint volt tábla, hogy külső sávban terelés, mindenki átsorolt 1- sávval arrébb. Erre a terelés/lezárás azokban a sávokban volt. Azért az ilyeneket szívesen megcsapkodnám szívlapáttal.
Dettó az mint az utolsó. Illetve vasúti átjáró előtt ha piros, akkor én nem közvetlenül a sorompó előtt állok, hanem hagyok kb. egy kocsi hosszúságú helyet, mert volt, hogy aki állt mögöttem véletlenül a gázt nyomta fék helyett.
Átlépem néha a záróvonalat olyan helyen ahol amúgy 20 évig szaggatott vonal volt, de csak ha nagyon muszáj. Pl. gyalogos mögött nem fogok sétálni az autóval kilometereken keresztül, viszont az oldaltávolságot szeretem betartani, ezért ilyen esetekben igen, érintem a zárót.
Alapvetően igen, de van egy, amit folyamatosan figyelmen kívül hagyok, ez pedig a kerékpárral behajtani tilos. A környékünkön a tiltott (amúgy forgalommentes) főút magasan a legjobb minőségű, országútival való edzésre ez a legalkalmasabb.
Egyéb szabályokat mind bringán, mind kocsival betartok.
Én is a kerékpárútra vonatkozó szabályt szoktam figyelmen kívül hagyni, mégpedig szándékosan:
- a falum főutcáján keresztülmegy egy "bicikliút" - de ez csak a KRESZ definíciói szerint kerékpárút, valójában egy járda, amit kineveztek kerékpárútnak. Arra is alkalmatlan, hogy két kerékpáros elmenjen egymás mellett, de a gyalogosok is rendszeresen ott mennek, ezért nem használom, nem biztonságos, haladni sem lehet.
-ugyanez a kerékpárút pont a házam és a kertem előtt megy el. Elvileg ide autó be nem teheti a lábát (gumiabroncsát) de nyilván ez a szabály összességében teljesen betarthatatlan, ésszerűtlen: a kocsimmal rendszeresen beállok az udvarba.
Ezen kívül előfordul, hogy a megengedett legnagyobb sebesség 75-85%-ával előttem haladó autót megelőzöm, ennek során pedig túllépem a sebességhatárt, persze csak ha a biztonságos közlekedés feltételei fennállnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!