Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogy lehet az, hogy évente a...

Hogy lehet az, hogy évente a legtöbb ember majdhogynem az utakon veszti életét, miért nem fekszik erre rá a hatóság?

Figyelt kérdés
Miért nem vonják be a kamerarendszereket, miért nem mérnek többször és ellenőriznek, mint anno a kádár rendszerben? Vagy ha mérnek valahol, még a rádioban is bemondják, hogy hol. Hát már ez megérdemelne egy büntetést, hogy ilyet bemondanak. Úgy látszik az autosok az utakon szabadjára vannak engedve, nincs kommunikacio (index) mindenki kénye kedve szerint közlekedik, pillanatnyi állapotától függően, miközben a balesetek és a halál az egekbe szökik. Senki nem tesz ezért semmit. Hol lesz ennek a vége?

2023. febr. 4. 15:20
1 2
 1/16 anonim válasza:
15%

Nagyon szomorú dolog, én is gondolkodtam már ezen, de szerintem nem nagyon érdekli az embereket a büntetés. A bírságot kifizetik úgy vannak vele, ha meg van sebességmérés, mint ahogy írtad is, bemondják, ott a környéken normálisan vezetnek, máshol nem.

Én még arra gondoltam, hogy olyan autókat kéne gyártani, amik eleve úgy vannak összerakva, hogy nem mehetsz vele gyorsan. Max. 70-80 Minek száguldozni?

Persze mentősautó, tűzoltóautó stb kivétel, de egy magánember induljon el időben, ne rohanjon, mint az állat. De ez a projekt nem biztos, hogy kivitelezhető lenne.

2023. febr. 4. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
71%
Be kell tiltani a meghalást.
2023. febr. 4. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
28%
1. A vasúti balesteknél szerintem az autók 20-40 körül mehetnek.
2023. febr. 4. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
73%
A kérdésedben foglalt állítás nem igaz, a legtöbb ember betegségben hal meg.
2023. febr. 4. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
50%
2021-es adat szerint 56 halál/millió lakos. Az EU átlag 44. Fölötte vagyunk, de nem olyan sokkal. Lehetne javítani? Persze. Kellene? Persze. De azért közel sem annyira szar a helyzet, mint ahogy te itt leírod. Úgy beszélsz, mintha apokalipszis lenne és autóba ülni valami hihetetlenül nagy kockázat lenne. Persze, a baj bármikor bekövetkezhet, ezzel szerintem minden sofőr tisztában van, de azért az esély meglehetősen kicsi. Mint mondtam, természetesen lehetne javítani, jó is lenne, de ez a kérdés erősen el van túlozva és indokolatlanul sötét képet fest.
2023. febr. 4. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:
Ami rossz, az csak rosszabbodni fog..ez legtöbbször mindig igy van, kiveve ha még az elején megfogják ezt a dolgot. Jobb megváltozni előbb, még valami nagyobb baj lesz, még ha most nem is vesszük észre merrefele haladunk. A kérdés inkább a közlekedési morálra vonatkozik.
2023. febr. 4. 16:25
 7/16 anonim ***** válasza:
34%

#6 "Ami rossz, az csak rosszabbodni fog..ez legtöbbször mindig igy van"


Aha oké akkor folytatom a statisztikák megosztását: "Following a 25% reduction in 2020, Hungary recorded its lowest number of road fatalities on record. In 2021, the number increased by 18%. Overall, this represents a 10% decrease between 2019 and 2021."


Ha fordítás kellene: 2020-ban 25%-kal csökkent a halálos kimenetelű balesetek száma. Ezt követően 2021-ben 18%-kal emelkedett. Ez 2019 és 2021 között összességében egy 10%-os csökkenést jelent.

2023. febr. 4. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
23%
#7 Ja és egy fontos részletet a mondatból nem fordítottam: a 2020-as adat egy rekord alacsony adat volt.
2023. febr. 4. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
33%

Jól látod kérdező, szerintem egyszerűen az a helyzet hogy a hatóságok és a szabályozások lényegesen lasabban vagy egyáltalán nem tudják követni a járműforgalom "dinamikáját".

Ha csak az utóbbi 10-20évet is nézzük, rengeteg változás történt: változott a gépjárműállomány több paramétere (nőtt a lóerő, nőtt a végsebesség), megnövekedett a figyelemelvonó elektronikai készülékek száma, pl. egyre több a mobiltelefon, érintőképernyő, fejhallgató-füldugós hangszóró (már a gyalogosok is a fejükbe dugiszálják!) újabban okosóra,meg ki tudja mi amiről nem is hallottam... stb., gyengítettek a jogosítványmegszerzés feltételein, és általánosságban az emberek is idegesebbek, stresszesebbek.

Fölbolondítják őket a munkahelyükön vagy gyakorlatilag bárhol, és ezt a feldúlt, morcos állapotot viszik magukkal tovább a közlekedésbe. Ezenkívül bolondítják az embereket a média által is, legyen ez politika, a napi hiradó (ami erőszakkal és öldökléssel van tele) vagy akár valami igénytelen show-műsor, de éppenséggel említhetjük az agresszív, gyilkosságon-öldöklésen alapuló filmeket is, amelyekből egyre több jön, főleg nyugatról, amerikából. Pl. ha megnézel egy 30évvel ezelőtti akciófilmet, meg egy mait, brutalitásban lényeges eltérés van...

Ezek mind-mind olyan apró tényezők, amelyek összeadódnak és együttesen károsan hatnak az emberek lelki és mentális egészségére, gyakran akár nézetüket vagy hozzáállásukat is megváltoztatva egy adott kérdéskörhöz, vagy épp a közlekedéshez.

2023. febr. 4. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:
köszi mindenkinek, örülök hogy sokan hasonlokeppen latjuk...megnyugodtam :)
2023. febr. 4. 17:22
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!