A Kresz mit is mond a követési távolságról?
Tegnap este történt egy baleset Szekszárd és Bonyhád között, egy autó szarvasokkal ütközött a mögötte levő 4 autó meg sorban belerongyoltak egymásba.
A közösségi médiában rendes kommentháború indult, hogy de hát a követési távolságot hirtelen fékezésre írták elő nem pedig arra ha a legelső ütközik akkor a mögötte levő meg tudjon állni.
A Kresz pontosan mit is mond erről?
"mindenki minimum teljes féktávot tartana a másiktól, ami életszerűtlen és logikátlan"
Tulajdonképpen pont ez a dolog lenne az ami egyáltalán nem logikátlan, se nem életszerűtlen, hiszen a baleset lehetősége mindig ott van.
Ellenben pont a valóság az ami logikátlan és életszerűtlen, hogy mindenki mászik bele a másik seggébe, mintha azon a pár másodpercen múlna az élete, vagy valami verseny lenne nem csak sima közlekedés.
Aztán persze ha kész a baj, akkor valóban azon a pár másodpercen múlhat az élete, csak már nem lesz aki felteszi neki a kérdést, hogy megérte-e.
"Akkor gondolom te zöld lámpánál is megvárod a következő pirosat, nehogy túl közel legyél az előtted haladóhoz."
Gondolom te vagy az a paraszt, aki nem várja meg a következő pirosat, mert belemászik a másik seggébe aztán meg feszít a kocsiban a kereszteződés kellős közepén, mert minden más normális közlekedőnek őt kell kerülgetnie... :D
#21!
Gondolj amit akarsz, szerencsére nem a te elképzelésed szerint vezetek.
A KRESZ-tesztekben szokott lenni ilyen kérdés, hogy:
"Általában mekkora lehet a legkisebb követési távolság?"
Amire a helyes válasz:
"Legalább akkora, mint a reakcióidő alatt megtett út." Vagyis, nem a teljes féktávolság. Mivel elvileg (gyakorlatilag nem) hasonló az autók fékútja, azaz, együtt fékeznek, és nem mennek össze.
Pl. itt a 13. kérdés:
Vagyis, ha az elöl haladó autó elé egy mellékútról nagy lendülettel kivágódik egy követ szállító kamion, akkor az elöl haladó autó belemegy, és azon a ponton megáll, minden fékezés nélkül, mert még nem volt ideje a sofőrnek a fékre lépni. A mögötte helyes követési távolságon haladó sofőr a reakcióideje alatt megteszi a kettőjük közti utat, és ő is belevágódik az első autóba.
Ebben az esetben nem vonható felelősségre a második autó sofőrje, mert nem sértett szabályt.
Az egy más dolog, hogy a követési távolságot utólag pontosan mérni és meghatározni nem nagyon lehet. Még kamera esetén is csak a szélsőségesen kicsi vagy szélsőségesen nagy távolságokat lehet biztosra megmondani, de hogy most pont 50 m-nek kellett-e lenni a minimális követési távolságnak, vagy 60 m-nek, azt nem lehetséges biztosra állítani. Ezért szokták a ráfutásos baleseteknél azt az eljárást alkalmazni, hogy mindenki fizeti az előtte lévő autó kárát.
Persze, ha valaki meg tudott állni, de a kamera tanúsága szerint beletolták az előtte állóba, az sikeresen fellebbezhet. (Viszont a rendőrök mindig a legegyszerűbb megoldást szorgalmazzák, azaz, hogy mindenki fizesse az előtte lévő kárát.)
Éppen ezt akartam írni.
Nem magyarázni kell hanem betartani.
Ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!