Ha megfordulás közben nekem tolattak, akkor ki lenne a felelős a balesetért?
Én a főúton érkeztem, egy kisebb utcából jött ki a másik autó a főútra.
Bekanyarodtam az utcára, hogy megforduljak és a másik autó mögött meg is kezdtem a megfordulást. Közben jött egy biciklis a bicikliúton, ezért ő visszább tolatott, hogy elengedje a biciklist és pont nekem tolatott.
Szerencsére nem lett sérülés (pedig vonóhorog is volt rajta), de ha lett volna, ki fizet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Útkereszteződés közelében nem szabad megállni, kivéve ha elsőbbséget kell adjál. Ha te hármas fordulást csináltál a kereszteződés közelében, akkor megszegted ezt a szabályt.
Viszont a tolatásnál ő sem győződött meg a biztonságról.
A manőver közben ment neked, vagy már be voltàl àllva szabályosan mögötte?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Két idióta. Tipikus esete annak, amikor valaki úgy hülye, hogy önmagában nem okoz bajt, de ha két ilyen hülye találkozik, abból baj lesz.
Osztott felelősség, és pénzbírság a közlekedés szabályainak megszegéséért.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kérdező nem írt semmi olyat, ami a részéről szabálytalan lett volna.
Kereszteződésben meg szabad fordulni egy íven. (Megfelelő körültekintéssel, és irányjelzéssel. Sokunknak volt ez az egyik kötelező manőver vizsgán.)
Beletolatni a másikba viszont nem mentség akkor sem, ha fura szögből jött mögötte.
A gáz, ha a tolató letagadja, és ráfutást hazudik, és nincs tanú/kamera.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mindketten hibásak vagytok.
Oda kellene figyelni a másikra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Oda kellene figyelni a másikra."
Amikor meglátod a tolatólámpát gyors rükverc meg duda, vagy hogy gondolod?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A leírás nem túl értelmes és hasznos. Zavaros is, és nem tudjuk meg például, hogy a kérdező épp milyen mozgást végzett az autóval, mikor nekiment a másik. Ha állt, akkor nem vonható felelősségre. Ha mozgott, akkor ő is felelős. (A másik az mindenképpen, mert ő egyértelműen mozgott.)
Olyan szabály nincs, hogy kereszteződés közelében nem lehetne megállni. Csak az 5 méter tiltott hely, de ezen meg nyilván kívül volt, ha közben még elfért egy autó, plusz valószínűleg nem fél méterrel utána állt meg. (Azért így is egy hülye dolog volt a részéről, mint a másiktól a tolatás, de a KRESZ által tiltott dolgot nem csinált.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#7
Épp ez az, hogy a leírásból nem következik, hogy a megfordulás szabálytalan. Valamiért mégis 50-50-re akarjátok kihozni.
A kérdező megfordulás közben megadta az elsőbbséget a másiknak (mögötte fordult), ennyit tudunk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Csak az 5 méter tiltott hely, de ezen meg nyilván kívül volt, ha közben még elfért egy autó,"
Belekeveritek a megállás/várakozás szabályokat, ami itt nem releváns. Forgalmi okból még lehet állni szinte bárhol. A tolató is megállt a kereszteződésben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#8
"Épp ez az, hogy a leírásból nem következik, hogy a megfordulás szabálytalan. Valamiért mégis 50-50-re akarjátok kihozni."
Épp ez az, hogy nem feltétlenül akarom vétkesnek kihozni a kérdezőt. Hanem csak abban az esetben, ha az ő autója is mozgásban volt a koccanáskor. (Ez nem derül ki számomra a leírásból.) Mivel ha mindkét autó mozgott, akkor egyértelműen mindketten hibáztak, ha összementek. Vagy ha egy fél másodperccel a koccanás előtt állt a másik mögé a kérdező, akkor is mindketten egyformán vétkesek. (Ugye, ha a másik autós hátranézett, és nem volt ott senki akkor még, és mire a másik tükörbe nézett, akkorra meg már mögé kanyarodott a megforduló autó, akkor azt sem lehet vétlennek kihozni. Erre valami általánosabb tiltást lehet ráhúzni, pl. a 3. § c)-t.)
Ha állt éppen a kérdező, akkor csak a másik volt vétkes.
#9
Ebben igazad van, csak azért írtam az 5 m-t, hogy még legfeljebb ebbe lehetne belekötni, ha egy részletesebb leírásból az jönne ki, hogy de mégis történt valami ilyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!