Tudom lehet hülye kérdés, de tipik vidéki sofőrként, ha rengeteg Google Street-et nézek Budapestről, akkor élőben könnyebb lenne majd ott közlekednem?
Az a helyzet, hogy vidéki kisvárosban (Debrecen) tanultam vezetni. Ez még lehet nem is lenne gáz, de sajnos 5 éve vezetek és itt is csak kijelölt útvonalakon (bevásárlóközpont, frekventált helyek stb.) ill. mindig megnézem előtte útvonaltervezőben, ha megyek valahova. Magyarul nem tudok dinamikusan, rögtönözve közlekedni. Nem is a vezetési technikámmal van gond, mert heti szinten sok száz kilométert ingázok országúton most épp hóban, fagyban a 4-esen és városban sem tötymörgök (ha tudom az úticélom), de csapnivaló a tájékozódó képességem. Ha letérek x útvonalról, akkor vhol meg kell állnom, hogy tudjam utána merre tovább.
A gond, hogy ismerőseim Pesten laknak és szeretnék végre autóval menni hozzájuk, de ilyen rutinnal vagy inkább önbizalomhiánnyal nem biztos, hogy jó lenne ismeretlenül szaladgálni Pesten. Ezért arra gondoltam, hogy sokat nézegetem a Google Street-et hátha adoptálódik a fejemben rengeteg olyan bonyolultabb közlekedési helyzet, ami csak Pesten fordul elő és élőben már magabiztosabb lennék.
Vagy ez ostoba ötlet?
#5 Nem misztikus hely csak központi hely, konkrétan fővárosról beszélünk ahol nagyon nagy forgalom van és minél nagyobb a forgalom annál többféle vezetési kultúra gyűlik össze egy helyen így nem árt odafigyelni.
Mondjuk azért ki lehet fogni Pesten olyan időpontokat amikor alig vannak az utakon. Ezek a hétvégék és akkor is minél korábban mész annál kevesebb lesz a forgalom. Érdemes 10 előtt odaérni és akkor még egész kényelmesen keresztül lehet vágni a fővároson.
Szerinte engedd el. Tenyleg sok a terelés, sarga ideiglenes felfestes stb.
Waze
Vidékiként alkalmanként járok Budapestre, több mint 200km távolságról. Azt tudom mondani, nekem segítség volt hogy előre megterveztem az utat, különösen két pontot emelnék ki:
1. Amikor beérsz Budapestre, akár autópályáról, akár országútról, tudd előre hogy letérned hol kell, és ehhez tudj besorolni a megfelelő sávba.
2. A belvárosban nekem elsőre nagyon furcsa volt, hogy sok helyen nem lehet közvetlenül balra fordulni, tábla tiltja, ill. balra sáv sincs. Úgy lehet balra menni, hogy elmész a kereszteződés utáni következő kereszteződésig, és háromszor jobbra kanyarodsz... Pl. a Blaha Lujza tér tipikusan ilyen. Keleti felől jössz és a kiskörútra nem tudsz befordulni balra közvetlen. A háromszoros jobbra kanyart pedig egyébként tábla is jelzi.
Szóval az ilyenekre jó előre készülni.
Legelőször mikor én mentem Pestre autóval, ilyen furcsa háromszoros jobbra kanyarra nem is számítottam. Gondolhatod, megértem kikecmeregni a városból, mert nekem az M7-es autópálya felé kellett mennem. Valahogy sikerült jó nagy kerülővel táblák alapján egy pénteki csúcsforgalom alkalmával, de a mai napig nem tudom hogy azon a napon milyen útvonalon jöttem ki. Azóta persze már rutinosabb vagyok, és több bejáratott útvonalam is van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!