Tényleg ciki, hogy egyelőre nem akarok hóban vezetni?
Az a része nem ciki, hogy ha nem érzed biztonságosnak a vezetésedet, akkor nem veszélyeztetsz mást az utakon. Pl szédüléssel én sem vezetek.
Viszont havas út rutint csak havas úton lehet szerezni.
Nyilván ha nem érzed magadat készen arra, hogy hóban vezess, akkor egyelőre ne vezess hóban.
De egyébként én pontosan ugyanígy voltam, mint te. Még nem akarok hóban menni, félek, nincs tapasztalatom stb. Aztán egyszer angol magán/különórán voltam januárban, amikor óra közben egyszercsak elkezdett szakadni a hó. A 2 órás óra végére leesett elég szép mennyiség - persze én kocsival voltam és haverom is mondta, hogy vigyem el ilyen szakadó hóban haza (a város másik végén lakik:)). Elvittem haza és még én magam is hazaértem, nem lett semmi baj. Be lettem dobva úgymond a mélyvízbe.
Ha ésszel vezetsz, akkor sem érhet semmi különösebb meglepetés. Még talán itt gyakorin írták annakidején hasonló kérdésnél, hogy érdemes ilyenkor kimenni egy elhagyatott parkolóba, aztán csúszkálni egyet. Hát én megtettem azt is, elmentem, aztán egy jót szórakoztam, közben meg gyakoroltam is :)
A köddel nincs bajom, pedig hajnalban amikor elindulok nagyon brutálisan nagy ködök vann ősszel. Az eső sem zavarna látásilag, csak azt nem szeretem amikor hallani sem hallok semmit.
A csúszás az egyetlen amitől igazán félek,gyomoridegem van ha arra gondolok,hogy megcsúszok sajnos. Úgy vagyok vele,hogy majd megint jó időben minél többet vezetek, vagy esetleg ha alkalmam lenne egy vezetéstechnikai tréningre. Taláb azért is félek mert sok ismerős,családtag borult már árokba télen. Ha ők tapasztalt sofőrként beborultak,akkor velem mi lesz. Illetve a családom sem nagyon szívesen engedne útnak,pedig saját autóm van már. Ők pedig csak jobban elijesztenek "mert apád is megmondta,hogy csúszik jaj jányom ne menj kocsival".Na szóval értitek :D
Nincs a hóban semmi különös, csak kisebb a tapadás. Annyi, hogy nem kell lendületből csinálni semmit. Követési távolság betartása, és akkor neki sem fogsz menni semminek, semmi extra. Kanyarban időben fékezel, és a kanyar előtt eléred a kanyar sebességet, és befordulsz bárhova kicsúszás nélkül. Tehát éles jobbos, időben lassítasz, a kanyar előtt már beteszed kettesbe, és alapjáraton kanyarodsz, mint a tanuló vezetők. Nagy gázt nem kell adni, mert úgy sem fog működni. Erős fékezést el kell kerülni, de ha blokkol a kerék, akkor azt úgy is lehet érezni, és látni, mert az autó valamerre elindul, ekkor picit kisebb fékerő és érzed, hogy betapad.
Tehát nem kell félni, csak ésszel kell vezetni, logikusan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!